- ⸙ empatdua

186 35 0
                                    

𝔹𝔸𝔹𝔸𝕂 42

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

𝔹𝔸𝔹𝔸𝕂 42

∴ ════ ∴ ❈ ∴ ════ ∴


Setelah tangisan Haerin mula reda , Vernon mula meleraikan pelukan antara mereka berdua . Kemudian air mata Haerin pada pipi diseka dengan ibu jarinya .
Vernon tersenyum lembut .
Its okay now ..”

Haerin mula mengangguk , dia sedaya-upaya untuk mengukirkan sebuah senyuman . Namun senyuman gadis itu ...

Kosong ..

Tubuh Vernon ditolak perlahan agar mereka tidak terlalu dekat . Vernon seakan-akan faham . Dia segera beralih untuk duduk pada sofa di sebelah katil Haerin .
Buat seketika , tiada suara antara mereka berdua . Dua-dua diam , Haerin memandang arah luar tingkap .

Akhirnya Vernon mengeluh .
“ Haerin ..”

Haerin berdehem , sebagai tanda dia mendengar kata-kata jejaka itu .

Have you ever wonder ..” Vernon diam seketika , mencari ayat yang sesuai untuk dia tutur tanpa menyakiti perasaan Haerin .
“ ... what is your real relationship with Jimin ?”

Haerin pusing memandang arah Vernon , namun kali ini , Vernon yang mengalihkan pandanganya agar tidak bertemu dengan Haerin .

was it a real love or it just a feeling of ..”

“ empathy ?”

Haerin menunduk . Selimut tebal yang masih lagi menutupi kakinya digenggam kuat .
“ saya ... Tak pernah terfikir ..” Haerin menjawab . Sekali lagi tubir mata gadis itu mula dibanjiri dengan air mata .
“ ... But he said it was love , so i should think that way too .. Shouldn't I ?”

“ Then .. You love him ? ”

Haerin menggigit bibir bawahnya . Selama ini dia memang cintakan Jimin bukan ? Lagipun perkahwinan mereka berdua ..

Haerin yang sebabkan bukan ?

“ I ..do ”

Suara gadis itu kedengaran teragak-agak . Vernon menghelah nafas , entah sama ada lega ataupun kecewa . Jejaka itu mula berdiri .
Beg kertas berisi pakaian milik Haerin dia letak tepat di depan gadis itu .

“ Tukarlah pakaian kau . Kau boleh keluar harini ..” Arah Vernon sebelum dia keluar daripada wad tersebut . Haerin hanya menatap beg kertas itu dengan pandangan kosong.

+ + +

“ Careful , Haerin .”  Pesan Vernon sambil mencapai tangan Haerin untuk membantu gadis itu turun daripada kereta miliknya.
Haerin hanya menurut , Sebaik saja dia memijak tanah , dia segera melepaskan tangan Vernon .

𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲  || 지민 ✔Where stories live. Discover now