- ⸙ duaenam

242 39 7
                                    

Jimin mengeluh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin mengeluh .
" kau patut dah tahu awal-awal yang aku tak berminat untuk bercinta lagi .."

Jukyu hanya diam .
" maafkan saya Jimin . Lepas ni saya janji saya takkan muncul depan awak lagi . Selamat tinggal ." ujar Jukyu sebelum dia menunduk 90° darjah .

Kemudian gadis itu terus saja menapak keluar daripada pejabat Jimin .

Jimin pula hanya menggelengkan kepalanya .

Jam di pergelangan tangan dia pandang sekilas.

Oop-

Jimin segera bangun lalu mencapai blazer miliknya , takut nanti lambat untuk menjemput isterinya .

• • •

Gelas berisi bir diteguk rakus . Sesekali tubuh gadis itu turut bergerak mengikut rentak lagu yang cukup membingitkan telinga .

" Bodoh . Kau bodoh kyu !"

Gadis yang sudah hampir mabuk itu mula memaki dirinya sendiri .

Bertahun-tahun dia sabar melayan kerenah Jimin dan Darrel , dengan harapan jejaka itu akan terbuka hati untuk mengambilnya sebagai isteri tapi

Hampa !

Gelas berisi bir diteguk lagi .

" Excuse me .. Macam kenal .."

Suara perempuan di sampingnya menyebabkan Jukyu menoleh . Dia sedikit terkejut melihat Jane di sana .

Serius lah Jururawat pergi club ?

" Jane ?"

Jane tersenyum lebar .
" Nasib baik ! I takut salah orang tadi !" ujar Jane .

Jukyu hanya tersenyum .
" You tak salah orang . Ni memang I , Jukyu , bekas setiausaha abang ipar You .."

Jane kelihatan terkejut mendengar kata-kata Jukyu .
" apa maksud you bekas ?"

" I dah berhenti . "

" kenapa ?"

" tchh buat-buat tak tahu pula you ni .."

Jane terus saja senyum sinis .

" tulah you , I dah cakap kan ? Tak ada gunanya You jadi setiausaha Jimin . Dia tetap takkan pandang You .."

Jukyu hanya tersenyum sinis . Dia meneguk bir lagi .

" at least dia tak tolak I mentah-mentah ." ujar Jukyu dengan nada mengejek .

𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲  || 지민 ✔Where stories live. Discover now