- ⸙ tigatiga

194 36 5
                                    

𝔹𝔸𝔹𝔸𝕂 33

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

𝔹𝔸𝔹𝔸𝕂 33

∴ ════ ∴ ❈ ∴ ════ ∴


“ Arel ..”

Jimin melabuhkan punggung disebelah Darrel pada sofa di ruang tamu , dia bercadang untuk memujuk anak lelakinya itu memandangkan Haerin awal-awal lagi sudah halau dia daripada dapur .

“ Arel marah Dada ?” Jimin menyoal , lembut .

Namun Darrel masih diam , mata jejaka cilik itu masih lagi melekap pada televisyen yang sedang menayangkan the boss baby .

Melihat anak lelakinya masih diam tidak berkutik , Jimin tersenyum kecil .

“ Hmm tak apalah . Kalau macam tu , Dada pergilah . Arel tak sayang Dada kan ? Biarlah Orang jahat ambik Dada lepastu bawak Dada jauh-jauh dari Arel ..” Jimin buat-buat suara sedih , sengaja .

Darrel akhirnya pusing memandang Jimin . Tubir mata anak lelakinya itu sudahpun dipenuhi air mata .

3

2

1

“ DADA JAHAT DADA JAHAT HUWAAAAAA !”

Darrel menangis sambil memukul dada Jimin .

“ DADA SELALU TINGGALKAN AREL ! DADA TAK SAYANG AREL !”

Tangis budak lelaki itu .

Jimin terus saja menarik Darrel ke dalam pelukkanya.

“ LEPASTU DADA BIAR ORANG JAHAT NAK AMBIL DADA. AREL BENCI DADA !”

Jimin hampir saja ketawa dengan kata-kata Darrel namun ditahannya juga , nanti bertambah merajuk budak tu kalau dia ketawa.

Kepala Darrel diusap lembut .

“ Dada sayang Arel la . siapa cakap Dada tak sayang Arel ?” Ujar Jimin sambil mencium ubun-ubun anak lelakinya .

“ Maafkan dada ye ? Dada sibuk kebelakangan ni ..”

Darrel melepaskan peluk kan lalu memandang Jimin ,
“ Dada takkan tinggalkan mama dan Arel kan ?” soal Darrel , masih teresak-esak dengan tangisnya .

Jimin senyum .
“ mestilah tak . Dada sayang Arel dengan Mama tau ..”
Air mata Darrel diseka ,

“ Awlolololo kesian anak Dada ni ..” ucap Jimin.
“ dah , jangan nangis . Tak malu ke lelaki menangis ?”

Darrel menggelengkan kepala lalu memeluk Jimin lagi.

“ Dada dengan Mama milik Arel tau ! Tiada siapa boleh ambil ! Sampai bila-bila !”

Jimin tertawa mendengar kata-kata anak lelakinya .

“ hah yelah yelah . Jangan nangis lagi okay ?”

𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲  || 지민 ✔Where stories live. Discover now