- ⸙ tigaempat

212 36 16
                                    

𝔹𝔸𝔹𝔸𝕂 34

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

𝔹𝔸𝔹𝔸𝕂 34

∴ ════ ∴ ❈ ∴ ════ ∴

🌹| H A E R I N ' S

    Jimin akhirnya meleraikan pelukan di pinggang aku lalu dia beralih untuk berdiri disebelah aku . Aku pusing memandang arah Jimin ,

“ Pasal Jiyeon .”ujar Jimin tanpa memandang arah aku . Aku terdiam . Perlahan-lahan aku alih kan pandangan aku daripada Jimin .

“ kenapa dengan Jiyeon ,?”

“ Kanser dia mula aktif balik .” Ujar Jimin kemudian dia pusing memandang arah aku.

Aku terbungkam .

Kanser aktif balik ?

Oh my .. Mesti Jiyeon sedih kan ?

“ habis tu keadaan dia macam mana ?” Aku mula rasa risau . Mesti Jiyeon rasa tertekan sekarang ni .

Jimin mengeluh .
“ Tulah . Doktor cakap , diorang tak boleh pastikan keadaan dia macam mana sebab sel-sel kanser tu merebak dengan cepat . Tambah-tambah lagi , kanser dia lambat dikesan .”

Oh my gosh .

“ habis tu macam mana?”

“ Doktor tengah cari masa yang sesuai untuk arrange balik pembedahan Jiyeon .”

Aku diam . Mungkin kalau aku masih lagi kakitangan hospital , aku boleh saja minta untuk percepatkan pembedahan Jiyeon .

Tapi ..

Aku dah berhenti .

“ Jadi Jiyeon sekarang ni , she need a lot of support ” tambah Jimin .

Aku mengangguk . Ya , Jiyeon memang patut perlukan perhatian dalam keadaan dia sekarang ni .

“ Shuben , awak nak saya temankan dia tak ? ” aku segera menawarkan diri .

Jimin menggeleng kepala .
“ Tak perlu sayang . I dont you to get involved in this . Jiyeon adik ipar saya dan tak ada kaitan dengan sayang . tak perlu la ya ? ” Ujar Jimin lembut .

“ betul ke ni ? Awak tak penat ke ?” Aku meminta kepastian , namun Jimin hanya senyum .

“ ya sayang . Saya tak apa-apa .”

𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲  || 지민 ✔Where stories live. Discover now