- ⸙ tigapuluh

232 40 2
                                    

“ Here , minum air ni dan makan ubat tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ Here , minum air ni dan makan ubat tu .” ujar Jimin pada Jiyeon sambil menghulurkan gelas berisi air kosong pada Jiyeon .
Jiyeon menurut tanpa sebarang kata-kata . Pill dicapai lalu dia segera menelan pill tersebut sebelum air yang Jimin beri tadi diteguk .

Jimin pula mengeluh . Dia melabuhkan punggung di sofa berhadapan dengan Jiyeon .

“ sejak bila kanser kau mula aktif balik ? Kenapa tak bagitahu aku ?” Jimin menyoal dengan riak muka yang risau .

Jiyeon adik kesayangan Taehee , mestilah dia risau kan ?

Lagi-lagi hal ini melibatkan penyakit lama Jiyeon.
“ Yeon ..”

Jiyeon menangis .

' kenapa aku , tuhan ?!'

Gadis itu betul-betul terkejut apabila penyakit lamanya kembali semula . Sangkaannya , lepas pembedahan beberapa tahun lalu , dia sudahpun sembuh sepenuhnya , tapi dia salah .

Tangisan Jiyeon semakin kuat .

Dia benci mengenangkan nasib diri yang sentiasa malang .

Jimin menggelengkan kepalanya , Dia mendekati Jiyeon lalu memeluk tubuh gadis itu .

“ its okay . I'm still here for you . We will go through this together okay ?” Bisik Jimin pada Jiyeon . Tiada balasan daripada Jiyeon , gadis itu hanya menangis .

• • • •

Hawt Daddy 🙈😻
Sayang , saya terpaksa balik Seoul dulu sebab ada urusan . I already told my assistant to fetch you & Darrel there . Sorry for my sudden leave . Love you ..

Haerin diam .

Tak apa , Jimin terpaksa pergi sebab kerja kan ?

Gadis itu berdiri .

“ Arel jom ikut mama jalan-jalan !” ujar Haerin pada Darrel yang sedang menonton televisyen di ruang tamu .

“ Nae !”

Darrel segera berlari ke arah Haerin lalu memegang tangan Haerin .
“ Dada masih tak balik ke mama ?” Darrel menyoal .
Haerin memandang Darrel lalu dia mencangkung dihadapan jejaka cilik itu .

“ Dada ada kerja , jadi dia balik dulu . Arel keluar jalan-jalan dengan mama saja , nak ?”

Darrel diam , dia mengalihkan pandangannya .
“ Dada selalu sibuk . Even for mama .” gumam budak lelaki itu sebelum ke arah sofa untuk mencapai jaket kulit hitam miliknya .

𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲  || 지민 ✔Where stories live. Discover now