Deo XXXVI

4 1 0
                                    

" Slušaj, Rik, situacija je hitna. "
" Pretvorio sam se u uvo. "
" Jel bi mi pogao pomoći sa nečim? "
" Naravno. "
" Slušaj, trebalo bi da pustiš jednog sveštenika, kod K... mislim broja 0439. "
" Ne znam da li mogu to da uradim. A posebno ne kog njega. "
" Molim te, ovo je hitno. Na koraku sam da izlečim broj 0439, ali ne dozvoljava mi to. Zahteva sveštenika, pošto mi je govorio da je pre bio jako pobožan. "
" Izvini, ali ne mogu ništa da uradim po tom pitanju. Moraš da pitaš njihovu nadležnu, Anastasiju. "
" Nemoj da me teraš da pričam sa njom. Znaš kakva je veštica. To će biti naša tajna. "
" Dobro, ali ako mi budu pretili otkazom, ti ćeš sve da im objašnjavaš. "
" Okej, okej, hvala ti puno. Čekaj, zar nećeš ništa da tražiš zauzvrat? "
" Ne, naravno, ako ti hoćeš nešto da mi daš, prihvatiću to. "
" Dobro, " nisam imala nikakav komentar na ovo, ali sam bila srećna što sam sve dogovrila sa njim. "

" Od kada ste primetili da vam se to dešava?" Upitala sam gospodina ispred mene. Bio je u kasnim 60-im godinama. Izgledao je kao fin i otmen gospodin, sa najinteresantnijim pričama iz života. Na njegovu žalost, iako je kao mlad živeo život u petoj brzini, oko treće decenije, javile su mu se halucinacije, koje su bile sve češće, a nekoliko godina kasnije, i zvučne halucinacije. Pre oko 30-ak godina, bio je dijagnostifikovan sa šizofrenijom. 
" Bio sam mlad, ali nikada nisam mislio da će moja depresija prerasti u ovo. "
" Ni ja ne bi verovala. Recite mi još jednom. Šta vas je nateralo da prvi put odete kod psihijatra? "
" Depresija, još u srednjoj školi. Mislio sam da je nestala nakon uzimanja antidepresiva, ali opet se pojavila kada sam bio već u kasnim dvadestim godinama. "
" Da li su vas odmah dijagnostifikovali sa šizofrenijom? "
" Da, odmah, čak mi nisu radili nikakve analize. "
" Nekada je razgovor sasvim dovoljan. Kakve ste još imali simptome? "
" Nikakve, jedino što mi se povratila depresija u to vreme. "
" Jeste li možda imali osećaj, ili ga još uvek imate, da ne možete da se veselite nekim stvarima? Na primer, vašoj deci i ženi, ili unucima ako ih imate? "
" Ne, ali imao sam jedan period kada sam često pio. "
" Dobro, a da li možda imate nekog u porodici ko je šizofreničar? "
" Ne. "
" Rekli ste mi na početku da ste u jednom period bili jako hiperaktivni. Da li se to desilo nakon ili pre depresije? "
" To je bilo pre prvog puta kada su mi dijagnostifikovali depresiju. Ali, bilo je i nakon što sam se po drugi put oslobodio od nje. "
" Dobro, vidite ovako, nastavite da pijete antipsihotike, a mi se vidimo nakon nedelju dana. "
" Vi mislite da mi nisu dali dobru dijagnozu? "
" Ne znam, nisam sigurna, ali svakako ćemo da se vidim pa da utvrdimo. "
" Zašto mislite da se lečim od pogrešne bolesti? "
" Nemam dovoljno simptoma da bih vas dijagnostifikovala sa šizofrenijom. A i vaše lečenje traje dosta dugo, trebali bi da vam se smanje halucijanacije, a po vašim rečima, vidim da se nisu uopšte smanjile. Ali, vidimo se za nedelju dana, pa ćemo videti šta ćemo. "
" Dobro, doktorka, dovidjenja. "
" Dovidjenja. "

Jadan čovek, po mojim proračunima, leči se od pogrešne bolesti već trideset godina. Ne bi trebalo da bude svako psihijatar, pomislila sam. Ustala sam sa fotelje i stala ispred police sa knjigama. Pogledom sam tražila knjigu o halucinacijama. Kada sam je našla, uzela sam je i sela za sto. Slovo B, slovo b, slovo b... tražila sam bolesti povezane sa halucinacijama. Prstom sam tražila ono što me je zanimalo.

Šizofrenija? Ne. 
Postraumatski poremećaji? Ne.
Evo je! Manija!
Okrenula sam na stranu 439. Simptomi manije. 
Mislim da bi trebalo da se leči od manije. Simptomi se poklapaju. Hiperaktivnost i halucinacije. Sledeće nedelje ćemo da vidimo da li je nekada iskusio nekakvu epizodu. Možda je moja teorija pogrešna, mislim da ne pripada ni jednoj maniji, ni maničnoj ni depresivnoj. Nisam sigurna, ali mislim da bi se manična i depresivna manija mogli javiti zajedno, retko je, ali može da bude. 

Kada sam došla kući nakon ovog dugačkog dana, samo sam se bacila u krevet, nisam ni razmišljala da sam gladna ili da bih mogla da se presvučem u nešto udobnije. Nekoliko minuta sam pokušavala da zaspim, ali je Iskra došla u moju sobu. 
" Veronika, jel spavaš? "
" Ne, vežbam za zahranu, šta hoćeš? "
" Jel hoćeš da sutra idemo kod tate? "
" Još uvek imaš tu glupu ideju u svojoj pametnoj glavici? "
" Da, Veronika, mislim da moramo da odemo. Šta ako se jednoj od nas desi nešto, šta ako se njemu desi nešto? "
" Čovek je tamo dvadeset godina, živeće još sto. Mislim da si malo pogrešila u odabiru vremena da odemo. Vrlo sam zauzeta na poslu, a i imam da radim dve smene sutra. Nikako ne mogu da odem. "
" Okej, onda ću da odem sama. "
" Ne, ne, ne ideš sama. Dobro, neće mi faliti ako ne odem u jednu smenu. "
" To volim da čujem. Šta misliš da mu odnesemo nešto? "
" Šta bi ti odnela čoveku koji je dvadeset godina na odvikavanju od alkohola, a čak ni ne pamtiš kako izgleda. "
" Nemoj da preteruješ, Veronika, nije kao da ga ne vidiš na slikama. "
" Moraš da shvatiš da to nije isti čovek kao na slikama. "
" Ne možeš da budeš sigurna u to, nisi ga videla. "
" Dobro, otići ćemo, ali možeš da mu odenseš cveće."
" Neću da mu nosim cveće, to je glupo. A da mu odnesemo malo pite? "
" Ne prodaju više sveže bundeve. "
" Dobro, ja ću da napravim pitu od jabuka. "
" Ako misliš da zaslužuje, ti slobodno pravi. "
" Ipak je on naš otac, Veronika, mogli bi da pokažemo malo poštovanja. "
" Da, da, kako kažeš. Sada idi, hoću malo da odspavam. "
" Okej, odspavam malo. Vidim da si jako mrzovoljna. "


Naše Male Mračne TajneWhere stories live. Discover now