5

1K 114 41
                                    

Bu sefer elinde tuttuğu kitabıyla girmişti kafeye. Dünün aksine, bugün biraz oturacaktı. Hava yağmurlu olduğu için parka gidemezdi, evde de durmak istemediği için en sessiz yer olarak burayı seçmişti.

Oturduğu masadan Eiji'yi izleyip siparişini almasını beklerken göz göze gelmeleriyle Eiji yine kocaman gülümsemişti ona. Ash yüzünün garip bir hâl almaması için çabaladı çocuk yanına gelirken.

"Hoşgeldin! Nasılsın?"

"İyiyim. Ya sen?"

"İyiyim." Birkaç saniye boş boş baktılar birbirlerine ama Eiji hemen kendine gelerek tekrardan gülümsedi. "Siparişini alayım."

"Americano."

"Hep aynısını mı alıyorsun?"

"Çoğunlukla."

"Tamamdır, hemen getiriyorum."

Çocuk yanından uzaklaşırken arkasından biraz bakıp sonra kitabını açmıştı Ash. İlk sayfayı bitirdiğinde ise kahvesi gelmiş olduğu için başını kaldırdı.

Elindeki kahveyi ve paketlenmiş kurabiyeyi masaya koyduğunda Ash hemen "ben kurabiye istememiştim." diye mırıldanmıştı.

"Müesseseden."

Daha önce hiç 'müesseseden' diyerek kahvenin yanına ekstra bir şey vermemişlerdi ama bunu sorgulamayarak başını salladı ve "teşekkürler." diyerek belli belirsiz gülümsedi.

"Ne okuyorsun?" Ash çocuğun sorusu üzerine kitabın kapağını ona çevirip "bunu." demişti. Eiji kapağı birkaç saniye inceledikten sonra çocuğa baktı. "Konusu ne?"

"Bir adamın dış dünyaya ve kendine olan tiksintisini anlatıyor. Bu tarz kitaplar okumadıysan sıkıcı gelebilir belki, ama ben seviyorum."

"Aslında okumuyorum ama okuyabilirim." diyerek heyecanla gülümsediğinde şaşırmasını engelleyemedi Ash. Neye heyecanlandığını anlayamamıştı.

"İstersen okuduktan sonra verebilirim."

"Gerçekten mi?!"

"Hm hm. Birkaç güne biter zaten."

"Tamamm, bekliyor olacağım!"

Kapıdan giren müşteriler yüzünden çocuğun yanından ayrılmak zorunda olduğu için hafif üzgün bir ifadeyle "afiyet olsun, sonra tekrar konuşuruz." demiş ve masadan uzaklaşmıştı. Ash yine birkaç saniye arkasından bakıp "konuşacak mıyız?" diye mırıldandı fark etmeden. Fark ettiğinde ise dalgınlığına kızarak kitabına geri döndü. İnsanlarla iletişim kurmak onun için iyi değildi.

Querencia || AshEijiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin