“Haa itu dapur tengah. Start dari dapur tengah sampai ruang tamu tengah, ruang tamu depan, ruang atas. Bilik atas aku langsung tak boleh nak jejak. Kebebasan aku terhad hanya dekat-dekat sini je. Jadi buat apa aku duduk sini kalau aku tak bebas dalam rumah aku sendiri. Kau bayangkan eh, ada satu hari ni aku buat kerja ofis kat dapur. Tengah buat kerja tiba-tiba perut aku buat hal. Aku pergi tandas dan biarkan kerja aku kat atas meja makan. Tak sampai 15 minit izz, aku patah balik nak buat kerja, segala laptop file-file kerja hilang dekat atas meja makan. Kau ghase? Cari punya cari sekali nahh! Laptop dan file aku ada kat atas meja dekat ruang tamu tengah. Kau nak aku buat apa duh?” Tanya aku.
“Oo baru aku faham kenapa kau tak duduk dekat sini.”
“Lagi pun benda tu marah sebab nenek ada. Itu yang budi cakap lah”
“Maksud kau?”
“Menurut budi, benda tu tak boleh terima kalau nenek masuk dalam rumah ni. Benda dalam rumah ni dengan nenek akan bertelagah. Pernah terjadi dulu. Aku kena rasuk. Dalam bilik ni lah” Ucap aku lantas menunjukkan bilik di belakang izuwann.
Izuwann hanya menganggukkan kepala.
“Oh i see.”
Tengah aku berborak kosong dengan izuwann, aku perasan cahaya kereta keluar dari pekarangan rumah. Tak lama tu pak budi, mak lela dengan kak na masuk ke dalam. Aku dengan izuwann hanya perhati saja dari pintu bilik.
“Kenapa tu?” Tanya izuwann.
“Entah lah izz. Buat perangai lagi. Kan dah mendapat.” Ucap aku
“Diaorang buat hal apa?” Tanya izz
Aku memandang izuwann lantas menggamit mintak mendekat. Izuwann seakan faham, terus dia dekatkan muka dia ke muka aku.
“Along buat hal. Dia biarkan kawan dia buat benda tak senonoh dalam rumah ni. Benda tu marah sebab tu along dengan budak perempuan tu kena macam tu” Ucap aku seakan berbisik.
“Buat hal apa?” Tanya izuwann pelik
“Bersama lah gila!”
Izuwann terus tarik badan dia ke belakang. Matanya terbeliak.
“Serius?”
“Iye” Ucap aku lantas menganggukkan kepala.
“Habis tu kalau contoh kau kahwin, tak boleh bersama lah eh?”
YOU ARE READING
KISAH BENAR "AKTIVITI PARANORMAL"
HorreurHAI, KEMBALI LAGI KITA. DISINI AKU INGIN BERCERITA MENGENAI PENGALAMAN KISAH PARANORMAL YANG BERLAKU SECARA REAL. APA-APA PUN STAY TUNED!.