Puhelimeni soi. Juoksen katsomaan kuka soittaa minulle keskellä iltapäivää. Soittaja on yksi parhaista ystävistäni Emily. Emily ei yleensä soita vaan hän laittaa suunnilleen 6 eri sekavaa viestiä jos on asiaa.
A=alice(tämä henkilö)
E=emilyE: Alice arvaa mitä!
A: No kerro
E: Lucas pitää tänään bileet sen kämpillä, se kutsu mut sinne ja sano et saan tuoda muitakin sinne! Onkohan tää merkki siitä et tänää ois hyvä hetki kertoo sille?
A: omg, mee ihmeessä sinne! Kato joku hyvä hetki ja pyydä se sun kans johonki kaksin. Täydellinen tilaisuus!
E: joojoo mä tiedän, oon ihan hermona. Sen takia sun pitää tulla sinne mun tueks! Ja myös siltä varalta et juon itteni iha känniin ja en osaa käyttäytyä.
A: No öö ois toki järkevää olla siellä vahtimassa sua mutta oon kyl sopinut Aleksin kanssa tänää et se tulee meille yöks ja katotaan jotai leffaa. Ehkä sit seuraaviin bileisiin tuun.
E: No hei tuo Aleksi myös bileisiin! Iha varmaan tykkäis! Ja ei se haittaa Lucasta. Sulla ois myös tilaisuus tulla läheisemmäks Aleksin kaa.
A: No joo oot oikeessa. Mitä helvettiä puen päälle? Ja mikä on lucaksen osoite? Ja monelta meet sinne?
E: En kyllä muista sen osoitetta mut osaan reitin. Mennään yhessä sinne. Ja Aleksi kans. Mä sovin et oon sielä noin 18 aikaan. Tuun hakee teiät vaikka 15 vaille 18 teiltä. Onko ok?
A: eiköhän se oo Okei. Et vastannut kysymykseen mitä laitat päälle
E: no oho mä laitan vaa mun sen mustan glitterisen tiukan mekon, ja sit sukkahousut ja korkkarit, auta mua laitanko ne mustat paksu korkoset korkokengät vai ne mustat ohuet naru korkokengät
A: laita ne paksu korolliset. Mä laitan kans jotai kivaa päälle. Nähään sit!
E: Okei en malta oottaa iltaa!
Lopetan puhelun ja katson hädissäni kelloa, joka näyttää olevan 13.22. Minun pitää soittaa heti Aleksille jotta hän tietää illan muutoksesta. Toivotaan että hän pitää siitä myös. Lucas on minua ja Emilyä 3 vuotta vanhempi. Eli Aleksia vielä vuoden nuorempi. Aleksi on 23 ja Lucas on 22.
Näpyttelen puhelimellani Aleksin numeron esille.A=Aleksi
M=minä(alice)A: moi alice, miks soitat, etkö jaksa oottaa iltaan asti
M: hahah luulet vaan. Soitan siks et suunnitelmiin tuli muutos
A: Jaa no minkäs lainen muutos, ei pliis mitää peruutusta taas
M: No juu ei. Tiiät varmaa sen lucaksen...
A: Jaa sen emilyn ihastuksen josta mun ei pitäs tietää vieläkään?
M: just se shh et tiedä siitä nyt turpa kii.
A: vai että tähä leikkiin lähet ny *Aleksi naurahtaa*
M: noni ei, kuuntele nyt. Lucas järjestää bileet ja Emily kutsu mut sinne ja sano et sä saat tulla kans. Eli mennää bileisiin ja sä voit kans tulla koska oot mun kaveri.
A: Ahaa, no monelta nää bileet on ja tunnenko mä sieltä ketää?
M: mä en tiiä ketä kaikkia siel on mut ne alkaa 18, Emily tulee 15 vaille 18 hakee meitä ja kävellään siit sinne yhessä.
A: Okei no mä tuun teille jossai vaihees. Ja btw jään yöks teille silti bileiden jälkeen.
M: No ok, tuu vaan. Mut joo pakko valmistautuu nyt bileisiin, nähäö sit.
A: neiti täydellinen mene valmistautumaan ja mä meen kauppaan ny. Tun meille bissee sit. Nähää moro.
Nyt on kiire. Täytyy ehtiä suoristamaan hiukset, syömään ja meikkamaan ja päättämään mitä puen päälle ennen kuin Aleksi tulee. En halua näyttää ihan järkyttävältä ihastuksen edessä.
YOU ARE READING
Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)
RomanceMitä on Alicen ja Aleksin välillä? Pitkä aikaiset kaverit ja bändin menestys. Mihin se johtaa jos rakkaus sisällytetään siihen? Se on mielenkiintoinen kysymys 19 vuotiaalle Alicelle. Blind channelin elämä on muutakin kuin musiikkia. Voiko parhaalle...