Luku 43/ häät

521 24 7
                                    

ALICEN POV

*skipataan ajassa noin kuukausi eteenpäin *

Tänään oli se päivä vihdoin. Saan suudella tuota rakastamaani dj pörröpäätä alttarilla ja mennä naimisiin maailman upeimmassa mekossa. En ole nähnyt vielä Aleksin pukua jonka hän kävi teetämmässä. Itse olin viikko sitten etsimässä Emilyn kanssa tätä mekkoa jota puen nyt hänen avustuksella päälleni.

E: Joko jännittää?

M: No ei paljoa, tietty se jännittää et jos aleksi ei halua yllättäen mennä naimisiin tai se myös jännittää että miltä Aleksi näyttää.

E: jos joku niin Aleksi on niin rakastava että se ei jätä sua alttarilla. Se rakastaa sua ihan 110%!

Hetken keskusteltuamme aioin katsoa itseäni vihdoin peilistä. "Okei käänny jo ympäri!!" Emily kiljuu innostuneena vieressäni.

Käännyn katsomaan itseäni.  Näen tämän valkoisen kimaltavan pitsihihaisen mekon jota koristaa pelkistetty mutta juhlava helma. Hiukseni on kiharat ja puolet hiuksistani on nutturalla niskani yläpuolella. Meikkini on hillitty ja juhlava. Pakko myöntää että näytän kauniilta.

H-hetki lähestyy ja Emily katselee vielä itseään peilistä. Vieressäni seisoo toinen kaasoni eli sisko puoleni Aino. Hän on minua muutaman vuoden nuorempi. Aleksi on myös jossakinpäin kirkkoa valmistautumassa Joonaksen sekä Tommin kanssa.

Kuulin Emilyltä että he olivat Joonaksen kanssa yhdessä käyneet shoppailemassa juhlavaatteet häihimme, koska kumpikin heistä on hääparin toisen osapuolen kanssa isossa roolissa. Emily on minun kaasoni ja Joonas on Aleksin bestman.

Tärisen jännityksestä. Kuulen musiikin alkavan soida. Pyysimme Nikoa soittamaan pianolla meille tärkeän laulun eli perfect-ed sheeran. Hän alkoi soittaa sitä kauniisti ja silloin tiesin että nyt on aika kulkea käytävän halki kohti Aleksia alttarilla.

Otan askeleita ja näen Aleksin itkevän jo hieman. Hän katsoo minua ja yritän katsoa häntä myös, mutta liikutuin joten oli vaikeaa katsoa häneen. Näen kuinka Joonas katsoo Emilyyn suoraan. He toivottavasti saavat vielä kokea tämän joskus.

Kun saavuin äitini kohdalle hän nousi ylös ja tarttui kiinni käteeni. Hän saattaa minut Aleksin luo. Normaalisti saattaja olisi alusta alkaen kävelemässä morsiamen vierellä, mutta äitini satutti jalkansa niin koimme paremmaksi että hän kävelee vain lyhyen matkan. Kävelemme yhdessä ja huomaan äidin itkevän. Hän asettaa käteni Aleksin kädelle ja silloin irroitan otteeni äidistä.

Aleksin musta mattainen täydellisesti istuva puku sopii hänelle super upeasti. Emily, Joonas, Tommi ja Aino istuvat eturiviin penkille. Pakko myöntää että oli huvittavaa kun Aleksi oli niin paljon lyhyempi kuin Tommi joka seisoi hänen vierellään. Seremonia alkoi virallisesti.

Kun saimme vihdoin luvan suudella tartuin Aleksin käsistä ja en ehdi tehdä elettäkään kun Aleksin huulet ovat jo omillani ja vieraat taputtavat. Katsomme toisiamme ja naurahdan onnen kyynelten valuessa.

Käännyn vieraita kohti ja ensimmäinen asia minkä näen on Joonas ja Emily suutelemassa toisiaan. Silloin minua naurattaa vielä enemmän kun huomaan heidän osottavan sormiaan. Huomaan heillä kummallakin olevan sormukset sormissaan. Katson Aleksia ja kumpikin yllätymme ja ilmeistämme näkee sen. Muut varmaan ihmettelevät mikä meitä ihmetytti seistessämme alttarilla.

Siirrymme juhla tilaamme joka sijaitsee noin kilometrin päässä kirkolta. Aleksi ja minä hyppäämme Aleksin ystävän limusiinin kyytiin. Se on koristeltu hienosti. Ajamme muiden edellä ja muut tulevat letkana perässämme.

Blind channel tulee perässämme yhdellä autolla. Heillä on ikkunat auki ja arvatkaapas mitä he tekevät. He huutavat megafonista yhteen ääneen " meidän junnu Aleksi on naimisissa! Ja sen vaimo on porkon tulevan vaimon paras frendi" . Väitän että huuto kantautuu kauas ja kuulijoita saattaa naurattaa.

OKEI TÄÄ LUKU OLI NYT TÄSSÄ. TIISTAINA TULEE EHKÄ SEURAAVA LUKU. TAI KESKIVIIKKONA.  MÄ LÄHEN TAAS LEIRILLE NIIN NÄHÄÄN SIT. OISKO MAHOLLISTA SAADA SILLÄ VÄLIN 8K LUKUKERTOJA RIKKI?<3

Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)Where stories live. Discover now