Luku 25/sillä ehdolle että...

549 21 5
                                    

ITSETUHOISUUS/VIILTELY VAROITUS!!!

ALICEN POV

Se tuntui hyvältä. Vihasin juuri nyt itseäni enemmän kuin mitään muuta. Joel astuu hätäisesti huoneestaan ulos. "Alice älä vittu oo tosissas, Alice laske se veitsi kädestäs, ei hätää mä oon tässä Alice, mä haen Aleksin" Joel järkyttyneenä selittää. Käänyn veitsi kädessäni kohti Joelia itkien edelleen hysteerisesti ja katson rannettani josta vuotaa hieman verta. Joel katsoo minua ja huutaa samalla Aleksin pihalta apuun. Näen kuinka hän juoksee kiireisesti ulkoa sisälle hätääntyneenä. Hänen ilmeensä muuttuu pettyneeksi ja enemmän hätääntyneeksi nähdessään minut. Aleksi kävelee rauhassa luokseni ja ottaa veitsen kädestäni pois. Hän painaa kätensä viiltoni ympärille ja painaa käteni hänen sydäntä vasten. Toisella kädellään hän puristaa minut syvään halaukseen.

Joel nojaa kasvonsa kohti käsiään huolestuneena. "Mulla on aavistus et kukaan meistä ei pysty nukkuun tälläsen jälkeen. Mä oon kuullu kaiken ja nähny tilanteet. Meiän on pakko sopii tää" Joel toteaa vetäen syvään henkeä. Nojaan Aleksiin ja kyyneleet valuvat edelleen silmistäni mutta hitaammin. Istumme Aleksin kanssa sohvalle odottamaan muita joita Joel hakee. "Kaikki järjestyy Alice, älä huoli,*Aleksi pitää hetken tauon* hh mä.. mä rakastan sua Alice, enemmän kun mitään muuta" aleksi empii puheessaan mutta puhuu lempeästi lauseensa loppuun. Havahdun täysin ja irrotan pääni hänen rinnastaan. "aleksi mä rakastan sua myös, älä koskaan jätä mua" totean suoraan aivan lumoissani. Hän juuri sanoi sen? Voiko tää olla totta?! Muut kertovat rakastavansa toisiaan erittäin romanttisilla hetkillä tai jossain merkityksellisessä paikassa, mutta me sanomme sen keskellä maailman kaoottisinta yötä kun kaikki on niin vituillaan kun olla ja voi.

Painan huuleni epäröimättä sekuntiakaan vasten Aleksin pehmeitä huulia jotka aiheuttavat enemmän iloa minulle kuin kymmenet jätti nallet. Siinä se oli. "Ale voitko hakee nallen, vähä outo pyyntö mut pliis" keskeytän suudelman ollessani varma että se varmasti toimisi. Aleksi lähtee epäröimättä yläkerrasta hakemaan nalleamme. Hän tulee se sylissä alakertaan ja tuo sen syliini. Makaan Aleksin sylissä nalle sylissäni ja Aleksi silittää päätäni. Katson häntä silmiin ja tunnen kuinka kaikki helpottaa hetkeksi. 

Kaikki saapuvat sohville istumaan. Emily ja Joonas istuvat vierekkäin ja erittäin lähekkäin viereisellemme sohvalle. Olli istuu sohvalle joka on miedän sohvamme toisella puolella, Joel istuu myös sillä sohvalla Nikon kanssa. Tommi istuu unisena Joonaksen viereen. 

Joel selittää Tommille ja Nikolle tapahtuneen, mutta lisäämme kaikki väliin asioita jotka kuuluvat yöhön. Tuntuu niin oudolta istua kaikki yhdessä koolla tämän jälkeen. Kaikki ovat aivan murtuneita, sekaisin, itkuisia, surullisia ja väsyneitä. Tunnen jännitteen väleillämme mutta toivon tämän auttavan. 

Aikamme juteltua tuntuu että ainoat ketkä ovat enään vihaisia ovat Emily ja Olli. He eivät kykene juurikaan puhumaan toisilleen. Ainoastaan he saavat sovittua että Olli ja Joonas vaihtavat nukkuma paikkoja. Tommi ja Niko lähtevät pian takaisin nukkumaan kun olemme saaneet asisasta keskusteltua. Emily lähtee ylös ja Joonas menee hakemaan saunalta pyyhkeensä ja hakee sen jälkeen muut tavaransa Joelin huoneesta.


OLLIN POV

Lähden hakemaan tavaroitani pian huoneestani sen jälkeen kun olen vielä rauhoittunut ulkona. Hetki Aleksin kanssa teki hyvää. Kunnes Aleksi sitten lähti Alicen pelastus toimiin. Kumppani aina etusijalle. Kumpa mäkin voisin olla se kumppani joskus. 

Avaan oven ja vittu Emily istuu sängyllä. En voi sille mitään etää hän on siellä. Menen vaan sisälle huoneeseen ja otan laukkuni ja muutamat vaatteet jotka ehdin levittää sinne. Olemme kumpikin ihan hiljaa. Päätän että ehkä olisi oikein pyytää vielä anteeksi ja puhua hänelle.

O: hei Emily, mä pyydän anteeks tätä koko iltaa. Ei ollu tarkotus pahentaa sitä enään sen eron jälkeen. Tiiän et se oli jo ihan tarpeeks. Oon tosi pahpoillani ja toivon et voit antaa sen anteeks

E: No kunhan pyydät myös Joonakselta anteeks, se autto mua sillon. Ei mitään muuta. SIllä ehdolla saat anteeks.

Huomaan että Emilyn on vaikea puhua asiasta ja sanon vain kiitos hänelle ennen kuin lähden huoneesta. Joonas tulee juuri portaissa vastaan. "Joonnas anna anteeks vielä tää ilta, mun ei ois pitäny..." ehdin aloittaa. "Juu juu saat anteeks Olli mä ymmärrän kyllä" Joonas sanoo ja jatkaa matkaansa kohti yläkertaa.


Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)Where stories live. Discover now