ALICEN POV
Aleksin haavat ja arvet alkavat hiljalleen parantua. Olemme olleet nyt päivän jo kotona ja pojat ovat tulossa tänään käymään meillä. Emily sanoi tulevansa jos ehtii. Sovimme että juhlimme kihlautumista myöhemmin jos hän ei ehdi paikalle.
Asettelen pöydälle kulhoja jossa on karkkeja ja jotain muuta naposteltavaa tarjoiltavaksi. Otin myös jääkaapista tarpeeksi red bulleja meille kaikille.
Aleksi seisoo suuren peilimme edessä eteisessä vaaleanharmaan pörröisen maton päällä. Hän laittaa hiuksiaan söpösti pienelle nutturalle. "Mun pitäis... äh ... mennä varmaan parturiin tän hiusmäärän kanssa" Aleksi mumisee eteisestä laittaessaan tuota mustaa linnunpesää muistuttavaa karvakasaa siistiksi. "Vois tehä ihan hyvää kyllä sulle" totean hänelle rauhallisesti vastaukseksi kun astelen hänen viereensä. Lasken pääni hänen olkapäälleen seistessäni hänen takana. Käteni sopivat juuri sopivasti hänen vyötärönsä ympäri. Hetken aikaa katsomme vain toisiamme peilistä onnellisina.
Muu bändi on vihdoin saapunut paikalle. Kaikki tutkivat ja kyselevät Aleksin voinnista. Sillä välillä ehdin keittiöön hakemaan red bullit ja tarjoiltavat.
Lasken kulhoja sohvapöydällemme.
N: No onnee ny sitten teille kahdelle, ansaitusti te ootte tähän asti selvinnyt
M: kiitos kiitos, ihmettelen että Aleksi on jaksanut kaikki virheeni ja säätämisen.
A: niin no joo olihan tässä hermot aika kiireellä mutta no ketä muutakaan syyttää kun teitä kahta.
Aleksi katsoo minua ja Joelia selvästi. Joelin katse muuttuu säikähtäneeksi.
J: siis mitä hä mitä me onnitellaan ja mitä mä oon tehny what
M: siis Niko onnitteli meiån kihloista. Mä ja aleksi ollaan menossa naimisiin.
J: mitäh?! Millon?
M:etkö nähny Aleksin ig kuvaa?
J: porko ajo mun puhelimen päältä nii mitä luulet
M: aa no sit, no joo nyt tiiät.
JP: nii hei juu, sori Joel, mikä siis oli tää juttu Ale mitä selitit? Miks teil oli hermot kireällä ja mitä Joel siihe liitty?
A: Alice eiks nää tienny..., Okei okei Okei vittu. Sori mä mokasin. Alice sori ja Joel sori.
J: Alice mitä mä oon tehny ois kiva tietää tai jotai...
M: No koska Aleksi sen nyt paljasti, niin paras sit kai kertoa ihan vaa reiluuden vuoksi. Mä panin Joelia. Mökillä sillon. Ja Joel tiedoks mä oon raskaana koska me ei käytetty ehkäisyä ja Aleksin kanssa käytetään aina, myös sen jälkeen.
Kaikki hiljenivät. Selitykseni alussa osaa nauratti ja he olivat iloisesti yllättyneitä mutta kuullessaan raskaudesta kaikki hiljenivät. Joel katsoo tiukasti minuun eniten järkyttyneenä. Hänen silmänsä lasittuivat kuin joulukuusen koriste pallot.
Joel halaa minua ja yrittää korjata tilanteen. "Anteeks Alice mä en ees tullu ajatelleeks, mä.. Mä... Mä en tiedä mitä sanoo" Joel sopertaa epäselvästi halatessaan minua. Huokaisen syvään ja irtaudun hänestä.
Muiden syödessä Joel tulee viereeni ja pyytää jos voisimme jutella kahden. Kävelemme makuuhuoneeseemme kahdestaan hiljaa.
J: mitä aiot tehdä sille
M: Jaa vauvalle
J: nii
M: No valitettavasti mä teen abortin, koska mä en oo valmis äidiksi ja mä haluan lapsen myöhemmin Aleksin kanssa. Sori Joel.
Katson häntä silmiin ja näen pienen pettymyksen hänen silmissään.
J: Okei, no mä kunnioitan tota päätöstä tietenkin mutta... Mä oon aina halunnu lapsen. Ja sä tiedät et mä just erosin mun tyttöystävästä. Jos mulla ois lapsi niin voisin pärjätä paremmin vaikka en ois tietenkään huippu isä. Mutta lapsi olis mulle tärkeä nyt. Oisko mahollista pitää se?
M: Wau Joel, mä ... Mä en tiedä en mä usko pystyväni tohon. Idea on upea ja ymmärrän sua täysin mutta...
En ehdi jatkaa lausettabi pidemmälle kun tunnen Joelin vahvan käden vyötärölläni. Hänen naamallaan valuu pieni kyynel ja hän tuijottaa kirkkailla silmillään suoraan sieluuni. "Alice etkö ymmärrä että mä tarviin sut nyt, ainoo kenet mä haluan oot sä" Joel selittää vakavana yrittäen lähestyä minua.
Mitä minä 162 cm pitkänä heikkona tyttönä voin enään tässä vaiheessa tehdä? En mitään.
SORI TÄÄ LUKU OLI VÄHÄ LYHYT MUTTA IHANSAMA. NYT TÄSSÄ TULEE HIEMAN DRAAMAA JA SELLASTA. KERTOKAA MIELIPITEITÖ JA ANTAKAA TÄHTIÄ TÄLLE NII SAADAAN LISÖÄ LUKIJOITA KIITOS!!OOTTE IHANIA
BẠN ĐANG ĐỌC
Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)
Lãng mạnMitä on Alicen ja Aleksin välillä? Pitkä aikaiset kaverit ja bändin menestys. Mihin se johtaa jos rakkaus sisällytetään siihen? Se on mielenkiintoinen kysymys 19 vuotiaalle Alicelle. Blind channelin elämä on muutakin kuin musiikkia. Voiko parhaalle...