ALICEN POV
Ilta jatkui pääosin itkien. Aleksi lähti vihaisena ovesta ja itki samalla. Hän vihaa minua tämän kaiken takia. Mutta tästä ei voi syyttää ketään muuta kuin minua ja Joelia.
Kun vihdoin rauhoitun ja istun sohvalla päätän yrittää soittaa Aleksin numeroon, jotta hän tulisi kotiin. Olen valmis keskustelemaan asiasta ja haluan että suhteemme voisi jatkua.
Aleksi ei vastaa usean soittamisen jälkeen. Hänen puhelimeensa ei saa yhteyttä. Hän haluaa selvästi olla rauhassa. Tietäisiköhän joku pojista missä Aleksi on. Aloitetaan Nikosta.
Saan soitettua kaikkien numerot läpi. Joonas on baarissa eikä hänen tietonsa ole silloin kovin luotettavia. Niko ja Tommi eivät tienneet Aleksista mitään. Joel oli hieman murtuneena ja toivoi että minä pidän Aleksista hyvää huolta. Joel suree selvästi eroaan ja toivoo minulle ja Aleksille kaikkea hyvää.
Kun ei Ollikaan tiennyt Aleksista mitään aloin jo huolestua. Mihin tuo pieni DJ:n alku voisi lähteä?
Puen päälleni nopeasti hupparin ja farkut. Minun on pakko löytää Aleksi. En kestä mennä nukkumaan ilman sovintoa.
Astun ulos ja kävelen väsyneenä kohti s-markettia. Tarvitsen energia juoman jotta jaksan etsiä Aleksia.
Etsin Aleksia rannan läheltä samalla kun juon ostamaani red bullia. Vinkkinä vaan, red Bull ei ole hyvää surullisena ollessa.
Aikaa kuluu jo noin 40 minuuttia eikä etsintäni tuota tulosta. Aleksi rakastaa meren rantoja ja olen kiertänyt kaikki lähi rannat ja niiden lähistöt. Kiersin myös bussilla kauempana olevaa kauppatorin aluetta.
Aleksi on todellakin kadonnut. Istun kauppatorin laidalle uittamaan jalkojani. Jalkani eivät yletä veteen mutta istun silti siinä. Aurinko ei ole täysin laskenut, vaan se lämmittää vielä viimeisillä voimillaan. Ihan kuin minäkin etsin vielä viimeisillä voimillani.
"Hei nainen mä tarvitsen sun Apua, heti" joku hätääntynyt nainen punaisissa korkokengissä tulee viereeni huutamaan. Säikähdän tuota aivan helvetisti.
N=nainen
M=minä(alice)M: mitä?
N: tule äkkiä tuolla on jotain tappelua tai jotain, veitsiä myös
M: öö okei mä tuun apuun, missä ne on?Lähden juoksemaan naisen perässä ja hän käskee minun soittaa hätäkeskukseen. Hänellä ei kuulemma itsellään ole puhelinta mukanaan. Piti etsiä Aleksi mutta nyt päädynkin pelastamaan toivottavasti jonkun muun hengen.
Saavumme tappelun keskelle. Näen huppu päisen miehen jolla on veitsi jonkun parikymppisen pojan niskan päällä. Nainen huutaa miehelle ja yrittää saada tuota lopettamaan. Moni muu on kerääntynyt ympärille katsomaan tilannetta. Minä soitan hätäkeskukseen.
Vastaan hätäkeskukselle heidän esittämiin kysymyksiin kunnes kuulen tutun äänen sanovan nimeni. Käännyn ympäri ja näen Aleksin makaavan maassa naama verillä ja veitsi kurkullaan. Järkytyn niin että kyyneleet valuvat nopeammin kuin Joonas ehtii juoda oluensa baarissa.
Katson Aleksia peloissani ja yritän pysyä rauhallisena hätäkeskuksen kuullen.
Poliisi saapuu paikalle ja mies pääsee pakoon heiltä juuri. Poliisit keskittyvät hänen jahtaamiseensa. Ambulanssi miehet yrittävät saada Aleksin useat haavat hoidettua parempaan kuntoon. Aleksi pysyy juuri ja juuri hereillä. Hän vuotaa useasta paikasta verta ja hän on hyvin täynnä mustelmia.
Itken hänen vierellään ja pidän hänen kädestään kiinni. Kiitän myös naista joka johdatti minut tilanteeseen. "Se mies... Se ... sillä oli veitsi ja se halus rahaa...mut.." Aleksi puhuu hiljaa yrittäen saada sanoja ulos suustaan. Ambulanssi miehet ottavat hänet pian ambulanssin kyytiin. Minä seuraan heitä ambulanssiin.
A: No mitä sä täällä teit
M: mä olin ettiin sua
A: ihan ku sua kiinnostais
M: Aleksi meiän on pakko puhua, älä oo nyt vihanen, hoidetaan sut kuntoon ja keskustellaan sit.
A: Joo anna mä hoidan ite itteni, sä satutit mua pahemmin ku tää kaikki pahoinpitely
M: mä pelastin kuitenkin sut. Oisit ees kiitollinenOKEI SORI TÄÄ LUKU ON IHA HIRVEEN HUONOSTI JOTENKI KIRJOTWTTU. JOHTUU SIITÄ ET EN KIRJOTTANY VIIKKOON. MUTTA NYT YRITÄN SAADA TAAS LUKUJA SÄÄNNÖLLISESTI ULOS. OLIN RIPARILLA JOYEN SIKS TULI VASTA MYT UUS LUKU. KIITOS IHAN HULLUNA TAAS LUKU KERROISTA!!!
YOU ARE READING
Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)
RomanceMitä on Alicen ja Aleksin välillä? Pitkä aikaiset kaverit ja bändin menestys. Mihin se johtaa jos rakkaus sisällytetään siihen? Se on mielenkiintoinen kysymys 19 vuotiaalle Alicelle. Blind channelin elämä on muutakin kuin musiikkia. Voiko parhaalle...