Luku2

723 20 10
                                    

Nyt se sitten tapahtui, järkyttävä kriisi siitä mitä puen päälle. Haluan näyttää hyvältä, söpöltä, ehkä hieman seksikkäältä, enkä halua olla yli- tai alipukeutunut. Laitanko punaisen pienen ihonmyötäisen mekkoni vai laitanko mustan topin ja hopean minihameen. Entä hiukset? Teenkö itselleni kiharat vai suorat hiukset? Jätänkö ne vain auki vai laitanko jonkun helpon kampauksen? Entä meikki? ARRGH. On niin vaikeaa näyttää hyvältä naisena.

    Päädyin lopulta punaiseen mekkoon, koska sain huulipunani sopimaan siihen täydellisesti. Kiharsin hiukseni pienesti kiharalle ja jätin ne auki. Päätin että otan mustan nahkatakkini mukaan jos olemme ulkona ja muutenkin se näyttää hyvältä. Mustat korkokenkäni sopivat myös käsilaukkuun johon laitan seuraavaksi kaiken tarvittavan eli meikkiä, hiusharja, tampooni, peili, hajuvesi, muutama euro ja laturi.

Päätän istua sohvalle odottamaan Aleksia. Hänen pitäisi tulla pian, koska kello on jo 17.04 ja bileet alkavat 18.00. Yleensä Aleksi on suurinpiirtein aikataulussa tai jopa ajoissa eli turha huolehtia. Katson Emilyn snappeja, jotka hän on laittanut. Hän on niin kaunis hopeassa mekossaan ja tekoripset korostavat ihanasti meikkiä. Hänellä on myös luonnostaan niin upeat blondit hiukset että olen ihan kateellinen. Minun vaalean ruskeat hiukseni ovat oudon väriset. Ei tummat eikä vaaleat.

    Ajatuksissani tajuan että ovikello soi. Tiesin sen olevan Aleksi koska en odottanut ketään muuta meille. Viimeinen katsaus eteisen peilistä ja sitten ovelle. Aleksi ärsyttää minua selvästi ja painaa useamman kerran oviukelloa, koska minä sähellän edelleen peilin edessä. No eikai sille voi mitään että haluaa näytttää hyvältä ihastuksen edessä.

A= Aleksi M=minä(Alice)

A: Noniin mikä kesti avaamisessa tällä kertaa?

M: Sori mä laitoin viestiä Emilylle. Se on ihan hermona Lucaksen suhteen.

A: On se kai niin kauheeta ku on tapaamassa ihastuksen, voi voi.

Kävelen istumaan sohvalle takaisin ja Aleksi laittaa takkiaan naulakkoon. Hän on kyllä vaaan niin hyvän näköinen etten ehkä kestä. Pelkät kasvot saavat minulle jo kylmiä väreitä. Aleksi kävelee puhelin kädessä viereeni istumaan. Järkyty kun näen hänen puhelimessaan jonkun blondin tytön kuvan ja näen Aleksin ilmeen kun hän katsoo kuvaa. Kuka tuo tyttö on? en näe kunnolla hänen nimeään, mutta en unohda häntä silti. "Oo, kuka tää nätti tyytö tos kuvassa on? Onko sulla joku säätö vai?..." kysyn Aleksilta uteliaasti yrittäen peittää mustasukkaisuuteni. "Ei mulla ketään oo, ihan turha mun sellasta ois kuvitella ku eihän mun aika riitä mihinkää musiikin takia, ja toi on vaa yks Olivia joka oli lapsena mun paras kaveri." Aleksi vastaa hieman alakuloisena. Oliko mun kysymyksessä jotain vikaa? Ja voi kuule Aleksi kun tietäisit miten paljon mä haluisin sut mun omaks. Haluaisin kyllä kertoa sen Aleksille, mutta siinä on riskinä pilata kaverisuhde ja saada järkyttävä suru elämään. 

  Lapsuuden parhaatkaverit on kyllä aina pahimpia. Kaikissa sarjoissa aina ne lapsuuden kaverit ovat kiinnostavia ja niiden kanssa petetään nykyisiä kumppaneita. Mullekkin kävisi näin jos, JOS olisin Aleksin kanssa yhdessä. Aleksin puhelimeen tulee ilmoitus snapchatissa: "Snap käyttäjältä Olivia<3". Mitä helvettiä?! Olivia laittaa hänelle snäpin ja Olivian nimen perässä on sydän. Mikä on syy tähän? Aleksi vastaa snäppiin naamakuvalla jossa minä näyn taustalla, ja tietenkin katson suoraan kameraan.  Vittu mä olen tyhmä.

A: stalkkaaks sä mun puhelinta Alice? *Aleksi naurahtaa*

M: Ei en, sori mä vahingos  katoin sinne just, kaunis tyttö se Olivia. Ei yhtää hullumpi naama. *naurahdan perään*

A: No et säkään yhtää hullummalta näytä *Aleksi hymyilee ihanasti minulle*

Hymyilen takaisin Aleksille ja yritän olla rauhassa vaikka hän juuri hymyili minulle ja sanoi MINUA kauniiksi. Herran jestas onko häneen mennyt jokin vai mitä tapahtuu. Jos ikinä saan poikaystävän haluan sen olevan Aleksi. Voisin aina varastaa hänen AC/DC paitansa ja voisin katsella häntä kokoajan. Kello kuluu ja juttelen Aleksin kanssa kaikkea turhaa ja laulan hänen kanssa dark sideä, koska se tuli radiosta. Voi kun nämä hetket voisi ikuistaa jotenkin.

Kello on jo 17.42, eli Emilyn pitäisi tulla ihan pian. " Käyn vaihtamassa nopee mun paidan" Aleksi huikkaa minulle kun istun sohvalla ja hän on saanut puhelimensa laturiin. Ovikello soi juuri sillä hetkellä ja Emily astuu sisään ennen kuin ehdin edes avaamaan. 

E: no hei Alice, missä se sun jätkäs on;) ethän unohtanu vaa kutsuu sitä? *Emily utelee kovaan ääneen*

M: Nyt shh.. se on tuol vaihatamassa vaatteita. Ja se ei oo mun jätkä, vielä...*naurahdan perään*

E:...Vielä* Emily nauraa perään*

A: Sori mulla kesti, nyt voidaa lähtee sinne mihin ikinä oltiinki menossa.

Aleksi on vaihtanut hänen yleisen AC/DC t-paitansa päälle. Se sopii paremmin kuin täydellisesti hänen päälleen. Mieti, että saan katsella häntä koko illan se päällään. Ei kyllä haittaisi tosin jos hän ottaisi sen pois...

Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)Where stories live. Discover now