Luku 32/ selitä tää kaikki

488 31 8
                                    

ALICEN POV

Makasin sohvalla. Aleksi istui vieressäni ja silitti jalkojani. Joel istui nojatuolissa minua vastapäätä nojaten käsiinsä. Niko on Ollin ja Tommin kanssa huoneessaan. Emily ja Joonas istuvat sylikkäin toisella sohvalla. Huomaan että minut on kääritty viltin sisälle. En muista juuri mitään mitä hetki sitten on tapahtunut. Muistan vain sen että olin saunassa Joelin kanssa. Sitten minulle tuli kylmä ja näköni sumeni hieman. Sitten Joel kantoi minua ja Olli lukitsi autoa mäenpäällä Joonaksen ja Emilyn tanssiessa vieressään. Sitten muistan ottaneeni kai lääkkeen ja nyt heräsin tähän.

"öö mitä on meneillään, miks mä oon tälläses paketis ja miks te ootte pelokkaan näkösiä kumpikin Aleksi ja Joel?" kysyn herätessäni hieman käheällä äänellä. "Luojan kiitos sä oot hereillä Alice, oisin saanu jonku slaagin jos sä et ois heränny enää tänä iltana" Aleksin ilme kirkastuu kirkkaammaksi kuin kymmenen aurinkoa. "Noni, sä aloit vaa täristä yllättäen jollon toin sut tänne et nää osaa auttaa sua, ja sanoit mulle jotai kai et sul on kylmä ja haluut halin" Joel muistelee tapahtumaa eikä tajua mitä hän juuri sanoi. Vittu Joel tajuatko Aleksi mun poikaystäväni on tossa vieressä.

Näytän lievästi hämmentynyttä naamaa Joelille. Hän katsoo minua takaisin "Oh shit" ilmeellä. Nyt hänkin tajusi. Aleksi katsoo minua hieman mitäänsanomattomalla ilmeellä. Mä mokasin ja pahasti. "No tarviks sä jotain potilas" Joel kysyy auttaakseen minua. "No katos jos Joel hoitaa sua nyt nii pärjäätkö Alice, jos mä meen ylös" Aleksi ehdottaa istuen vieressäni. Minun on vaikea erottaa esittääkö hän ettei ole tajunnut vai eikö hän oikeasti tajunnut. Toivotaan jälkimmäistä. 


ALEKSIN POV

Kaadun sängylle ja hengähdän syvään. Vittu mikä ilta taas. Mitä vittua Joel sekaantuu kaikkeen, miksi hän oli Alicen kanssa? Miksi Alice valehteli minulle? Hän sanoi menevänsä etsimään kuumemittaria, mutta seuraava asia jonka nään on se että Joel kantaa häntä sylissään ulkoa sisälle. Sitten Joel kertoo heidän olleen keskenään jossain ennen kantamista, ja Alice pyysi häneltä halia? Mitä helvettiä?

Nyt minusta tuntuu ettei minua kohdella oikein. Alicella oli jokin viealla mutta puhuiko hän siitä Joelille eikä minulle. Tottakai. Onhan Joel tottakai pidempi kuin minä, hän on blondi, hän osaa laulaa ja soittaa kitaraa, hän on vittu komeampi kuin minä, vittu hän on täydellinen Alicen silmissä. Mitä mä olen? Vittu pätkä pörröpää joka osaa painaa napeista ja hakata ympyröitä. 

Tunnen kyyneleiden tukkivan näkökenttäni. Vittu Aleksi huomaatko että sä oot myös mies joka itkee. Alice mä haluan nyt halata ja olla sun syleilyssäsi. Se on ehkä tyhmää myöntää se, mutta mä tarviin sua nyt. Kyyneliä valuu nopeaan tahtiin silmistäni ja nojaan käsiini.

Puhelimeeni tulee ilmoitus. Se on Olli. Mikäköhän asia on sellainen ettei voi kasvotusten sanoa? Miksi viestillä? 

Avaan viestin ja näen siinä kaksi kuvaa. Mökin pihalta. 

Ensimmäisessä kuvassa Alice kävelee saunaa kohti Joel vähän matkan päässä perässään. Joel haroo hiuksiaan ja kävelee itsevarmana. Alice sen sijaan pitää käsiään kiinni toisissaan. Hän näyttää hermostuneelta. Tämä todistaa Joelin puheen olleen totta. He olivat keskenään.

Toisessa kuvassa Joel kantaa Alicea sylissään ja katsoo tuota silmiin nojaten kohti hänen kasvojaan. Heillä on selvästi katsekontakti. Alice hymyilee hieman. Joel ei taida hymyillä mutta hän on järkyttyneen näköinen. 

Vittu tämä peli riitti mulle. Alice mä luotin suhun, ja mitä sä teet asialle. Vittu sua ei näytä kiinnostavan. Miks mä ikinä toin sut jätkien luo?


ALICEN POV

Astun huoneeseen jä näen Aleksin puhelin kädessään sängyllä. Hän itkee jä heittää puhelimen raivoissaan pois kädestään. Suuni loksahtaa auki. Aleksilla on jokin PAHASTI vialla. "Älä tuu lähemmäs, sä saat todella selittää mikä vittu sua ja Joelia vaivaa, miks te olitte yhessä kun sait ton pienen tärinä kohtauksen, Joel varmaan aiheutti sen. Miks vitussa se huolehtii susta ku oisit sen kumppani, mitä nää kaikki katsekontaktit tänään on ollu? Vittu ala selittää ja sulje se ovi nyt vittu" Aleksi lähes huutaa raivoissaan kyynelten valuessa ripeästi hänen kasvojaan pitkin.

Taisimme jäädä kiinni. En luota silti täysin että Aleksi tietää kaiken.

M: mä olen pahoillani Aleksi, mä en tiedä mitä Joel sekoili äsken puheissaan. Mä olin ihan vaan pihassa katsomassa missä kaikki on. En ollut Joelin kanssa vaikka se sekopää sanoi niin. Luota muhun, mä voin luvata sen

A: hyvin sä valehtelet, ei ihme että tää meni läpi aikasemmin mulle

M: jaa valehtelen vai? 

*alan hermostua koska Aleksi raivoaa*

A: selitä nää kuvat ja sano et sun äskönen tarinas oli totta.

Ei helvetti. Hän on saanut jostain kuvia. Kuka vittu lähetti tai otti meistä kuvia?

M: Vittu. Okei mä myönnän me oltiin saunalla ennen kohtausta. Kuka sulle lähetti nää kuvat?

A: Olli 

Voi helvetti. Olin jo unohtanut ihan täysin hänen vihansa minua kohtaan. Tottakai hän haluaa rikkoa Aleksin ja minun välit.

M: okei, Aleksi voitko rauhoittua sen verran ja kuunnella mun selitykset noille kuville. Lupaan olla rehellinen. 

Aleksi vetää syvään henkeä ja nyökkää pienesti. Istun hänen viereensä varovasti.

M: mä halusin puhua Joelille koska musta tuntui että se yritti viestiä kokopäivän jotain niillä katsekontakteilla ja suojelulla. Se pyöri mun mielessäni liikaa ja siks mä en kokenu hyväks tänää sitä enne ku oon saanu sen pois mielestäni. Eikö ois aika tyhmää et panisin sua ja miettisin Joelia sillon. EI ois oikein. Sit mä menin jutteleen. Mulle tuli yhtäkkiä kylmä ja huono olo. En nähny paljoo mitään. Mulla oli niin kylmä et pyysin halia. Ja sitten tultiin tänne.

A: no toi on ihan luotettava selitys kai...

*Aleksi rauhoittuu ja alkaa uskoa sanomaani*

A: mut mitä se selitti siel saunalla?

M: se sano vaa että se haluis jotai suhde neuvoja parisuhteeseensa, niil ei mee kai niin hyvin.

A: no joo se valittaa et sen tyttöystävän ja sen välit on huonot.

Keksin sen päästäni ja osuin juuri oikeaan. Taisin pelastaa itseni. 

M: saanko suudella sua, ollaanko nyt sujut tän asian kans

Aleksi laittaa käden pääni taa ja kiskoo minut suudelmaan. Suudelma eteni nopeasti siihen mitä oli tarkoitus tehdä aiemmin. Voi luoja tää tuntuu taivaalta kun tää on oikean ihmisen kanssa. Aleksi mä rakasta sua enemmän kun tiedätkään. 

TAAS VÄHÄN PIDEMPI LUKU. KERTOKAA MIELIPITEITÄ JA PAINAKAA TÄHTEÄ JOS TÄÄ OLI HYVÄ! 

Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)Where stories live. Discover now