Luku 20/ mökille päin

569 14 11
                                    

Saimme syötyä vihdoin äitini tekemät leivät ja ruuan. Äiti valmistaa aina hullun paljon ruokaa kun vieraita tulee käymään. Syödessämme äiti kyseli Aleksilta kaikkea ja kertoi omasta elämästään täällä tampereella. Eipä hänen elämässään juuri mitään kiinnostavaa ole, mutta kiva ettei tarvinnut ainakaan ihan hiljaa syödä. Isä lisäsi vaan huonoja vitsejään joka väliin ja käyttäytyi omaan huumorin täyteiseen tapaansa. On kivaa olla taas kotona.

Aleksin jännitys vaikutti helpottavan hetki hetkeltä enemmän. Hän siirtyi isän kanssa jopa kaksin istumaan sohvalle kun isä välttämättä halusi näyttää jotakin tv ohjelmia. Toki vanhempani tunsivat Aleksin jo jotenkin mutta he olivat viimeksi nähneet hänet noin 3 vuotta sitten juuri ennen kuin muuttivat. Aleksi auttoi silloin minua muutossa kun olin aivan paniikissa yksin asumisesta Helsingissä, kun vanhempani muuttivat Tampereelle. 

"Sähän voisit Alice käydä näyttämässä pihaa vähän Aleksille" Äiti ehdottaa tiskauksen ohella. Mielestäni se on hyvä idea joten lähden hakemaan Aleksia mustalta nahkasohvalta. "Sori iskä kun häiritsen nyt mut haluisko Ale lähtee kattoo pihaa" menen kysymään. "toki, sori mä tulen sit tänne takas juttelee sun kans" Aleksi huikkaa isälleni samalla kun kiskon häntä jo kädestä kohti ovea. Kierrämme pihaa ympäri ja esittelen kasvihuoneessa kasvavia kasveja.

A: hei Alice, mä jännitin aivan turhaan. Sun isäs on ihan yhtä lepposa ja vitsikäs niinku muistin ja äitis jaksaa puhua edelleen varmaan yhtäkauan kun Joonakselta meni tajuta se ankka video missä koira haukkuu mutta ääni tulee ankan suusta. Vittu että porko on vajaa.

M: *nauran muistaessani videon missä jätkät selittävät tästä videosta* Joo no anna porkon olla porko, kaikkihan me tiedetään että se on vähän tyhmä.

A: mökki viikonloppu ei tuu oleen varmaankaan poikkeus, yhtä tyhmä se tulee aina olemaan

Aikamme vietettyä vanhemmillani lähdemme kohti mökkiämme. Sovimme näkevämme illalla klo 18 mökillämme. Saavuimme sinne hieman etuajassa, mutta se ei ollut ongelma. Sehän tarkoitti että saamme valita ensimmäisenä makuuhuoneemme. Mökillä oli 4 makuuhuonetta. Aleksi ihasteli punaista puista järvenrannalla olevaa mökkiämme joka oli kuulemma isoin mökki jonka hän oli hetkeen nähnyt. Koivut ympäröivät mökkitiemme sekä lähes koko mökin pihan. 

Pian muutkin saapuivat mökillemme ja Emily tuli heti halaamaan minua. Pojat menivät tervehtimään toisiaan myös. "Siis okei mä haluun sit kertoo sulle jotai ku päästään johonki kahestaan, mul on paljon kerrottavaa musta ja Olllista" Emily selittää innoissaan mutta hiljaa vieressäni katsellen Ollia joka hymyilee hänelle. "Okei no juu katotaa sit ku löydän hyvän hetken" vastaan Emilylle juuri ennen kuin Olli kiskoo hänet syliinsä ja kantaa sisälle mökkiimme. Söpöä.

Asetumme Aleksin kanssa mökkimme toisessa kerroksessa sijaitsevaan makuuhuoneeseen. Viereiseen makuu huoneeseemme asettuu tämän viikonlopun söpöin pari eli Emily ja Olli. Minä ja Aleksi olimme vielä toistaiseksi hieman rauhallisempia, mutta Emily on Emily. Aleksi ihailee meidän makuuhuoneen isosta ikkunasta näkyvää järvi maisemaa. Istun hänen viereensä lattialle katsomaan maisemaa ja hän ottaa minut halaukseensa. Tästä hetkestä olisi ihana saada kuva ikuistettua. Saan idean että voisimme lähteä veneolemään sillä meillä on 2 venettä rannassamme. 

Kaikki haluavat lähteä veneilemään. Kävelemme kuin muurahaiset matkalla pesäänsä kohti rantaa ja veneitä. Jakaudumme niin että minä, Aleksi, Joel ja Joonas menemme toiseen veneeseen. Niko, Tommi, Olli ja Emily menevät toiseen veneeseen. En usko että on hyvä idea laittaa porukan 2 energisitä samaan veneeseen mutta ehkä Joel ja Joonas osaavat olla nätisti kun ollaan vesillä. Aleksi ottaa meillä soutajan roolin ja asetumme muut paikoilleen. Tommi soutaa toista venettä. 

Soudamme lähekkäin jotta voimme jutella helposti toisillemme. "Onks pakko panna vittu täällä kalojen nähden" Joonas vittuilee Ollille ja Emilylle kun Emily istuu Ollin sylissä ja he hierovat itseään kiinni toisiinsa siten että Emilyn takapuoli hivelee Ollin tiedätte kyllä mitä. Ollin on tietenki tilanteessa vaikea hallita itseään joten naamasta huomaa kaiken. Tai no voisihan Joonas olla sellanen tyyppi joka tuijottelisi Emilyn persettä. Joonas hei Emily on varattu. 


TÄNÄÄN YÖLLÄ SAATTAA TULLA UUSIA LUKUJA USEI KOSKA SAIN AIKA MAHTAVAN DRAAMAN TÄYTEISEN JUONEN PÄÄHÄNI. ELI LISÄÄ LUKUJA NOPEASTI TULOSSA JOS JAKSAN KIRJOITTAA. JA VAROITUS NYT TULEE MUIDENKIN IHMISTEN POV TÄSSÄ TARINAS

Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)Where stories live. Discover now