Luku 18/hyvä yritys

590 20 30
                                    

Päivä kului hitaasti eteenpäin.  Nukuin Aleksin sylissä päiväunet samalla kun hän pelasi jätkien kanssa. Hän nukahti myös kun he lopettivat pelaamisen. Heräsin siihen että minua sattui entistä enemmän päähän kuin aiemmin ja minulla oli vessahätä. Nousin ylös Aleksin lämpimästä sylistä, vaikka en olisi halunnut. Katsoin että heräsikö hän minun noustessa ylös. Silloin huomasin sen. Voi vittu. Minulla oli lmeisesti alkanut menkat ja ne olivat tulleet läpi valkoiselle sohvalleni, suoraan vielä Aleksin viereen. Juoksin äkkiä vessaan piiloon ja tajusin että olen tyhmä kun en laittanut nyt mitään tyynyä sen päälle. 

Hoidin itselleni tampoonin suojaamaan vuodon ohi menemisiä. Katson itseäni peilistä täristen. Mitä Aleksi ajattelee kun näkee sen tahran? Miten minä salaan asian, miten voin vaihtaa äkkiä vaatteeni ja mitä slitän vaatteiden vaihdosta Aleksille? Miten saan sohvan päälisen pestyä ilman että Aleksi kyseenalaistaa? Okei Aleksi on ollut niin kauan paras ystäväni ja nyt hän on poikaystäväni joten mun on pakko luottaa häneen. Pyyhkäisen kyyneleitä pois kalpeilta poskiltani. Vittu menkathan tästä järkyttävästä darrasta vielä puuttui.

Avaan vessan oven lukon hiljaa ja kurkistan kuin mikäkin joulutonttu oven takaa. Aleksi nukkuu vielä toistaiseksi sohvalla. Kävelen ensin hakemaan hupparin päälleni. Se peittää t paidan jonka reuna sotkui vuodosta. IStten lähden ottamaan särkylääkettä. Avaan hanan hiljaa ja otan lasin vettä. "murunen tuu tänne, näytät nii hyvältä nyt" Aleksi höpisee sohvan perältä juuri heränneenä. Säikähdän hänen puhettaan hullun paljon. Kävelen hieman nolostuneena särkylääkkeen otettuani hänen viereensä.

A: No mikäs ny murunen*Aleksi halaa minua ja nojaa minuun täysin*

M: jaa säkö et huomannu sitä vai *hämmästyn ja katson kohti tahraa*

A: mitä mun ois pitäny siis huomaa 

M: no kato* siirryn hieman pois tieltä ja sydämeni lyö nopeammin kuin valonnopeus kulkee*

A: jaa toi, hei Alice kaikki hyvin. Toi on ihan normaalia. En voi sanoo et oisin tottunu tähän mut mä ymmärrän silti. Tuu tähä kulta. Mä autan sua 

Aleksi halaa minua ja liikuttaa kättään ympäri selkääni. Vittu se tuntuu hyvältä. Jokainen kosketus tällä tavalla tuntuu paremmalta menkkojen aikana mutta ei niistä oikein voi edetä mihinkään menkkojen aikaaan. Haluaisin vain pan... joo parempi nyt vaan Alice pysyy järjissään tässä kohtaa. " pystyykö sun sohvan päälisen pestä eriksee" Aleksi kyselee ja tutkii sohvaani pesemis aikeet mielessään. vastaan että sen voi pestä ja selitän pesuohjeet. Kävelen pesukoneen luo sen jälkeen kun saamme päälisen irti.

Tarkistan että luukku on kiinni ja käynnistän pesukoneen. Heitin myös sotkuneen t-paitani sinne peseytymään. Lähden takaisin olohuoneeseen. Aleksi istuu sohvalla pieni kori kädessään. "Tätä täs mä kutsun menkkojen pelastus laatikoks ja haluan ojentaa sen nyt sinulle joka kärsii näistä rasittavista menkoista" Aleksi esittelee tuotteensa.  Hämmästyneenä ja ilon kyyneleiden valuessa kysyn häneltä miten hän ehti tuollaisen hankkia ja tehdä.

Korissa on 2 kasvonaamiota, 2 suklaalevyä, muutama karkkipussi, lämpötyyny, tampooneja ja siteitä, särkylääkkeitä ja lappu jossa lukee "hae viimeinen yllätys makuuhuoneestasi". Katson Aleksia iloisesti sekä hämmentyneesti. Mikä yllätys makuuhuoneessa odottaa? Kävelemme sinne ja avaan oven. Sängyllä odottaa isoin näkemäni nalle jonka kädessä on t-paita. Purskahdan itkemään onnen kyyneliä ja hyppään Aleksin syliin kietoessani jalat hänen ympärilleen. Aleksi kantaa minut sängylle. Taas haluaisin... päädyn kuitenkin vain katsomaan hänen hymyileviä kasvojaan sekä upeita silmiään. 

Nallen kädessä oleva t-paita on samanlainen kuin Aleksin ac/dc paita. Kannan nallen olohuoneeseen ja puemme sille yhdessä paidan päälle. Paita ei ole nallen päällä niin täydellinen kuin Aleksin päällä mutta yritys on silti hyvä. Halaan Aleksia tiukasti ja kiitän häntä ihanasta yllätyksestä. Hänessä on vain jotain niin ihanaa joka saa minut rakastumaan häneen yhä enemmän.


TÄNÄÄN TULEE EHKÄ ILLALLA VIELÄ UUS LUKU. SIINÄ OIS TAAS BLINDCHANNELIN MUITA JÄSENIÄ ENEMMÄN MUKANA JA SIITÄ OIS TARKOTUS TULLA HAUSKEMPI LUKU. KIITOS!

Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt