Luku 21/ ristiriitaiset tunteet

532 16 16
                                    

Soudamme keskelle järveä ja pidämme siellä tauon. Aleksi ojentaa kätensä minulle jotta voimme pitää käsistä kiinni. Hän näyttää täydelliseltä auringon laskiessa. Silloin päätän suudella häntä ja samaa tekevät Olli ja Emily toisessa veneessä. "Joel pitäskö meiänki olla tälläsiä söpöjä pareja" Joonas puhuu ärsyyntyneellä äänensävyllä Joelille. He esittävät suutelevansa kunnes Joel saa ehkä historian nerokkaimman idean. Ei edes mikään painovoima teoria ollut näin hyvä idea. Joel alkaa kutittaa Joonasta jonka seurauksena Joonas tottakai lentää järveen. Suudelmamme keskeytyvät kun Niko ja Tommi nauravat Joelin tempulle ja Joonas karjuu vedessä "Vittu joel mä vedän sua turpaan kun pääsen sinne" . Tapahtuma näyttää hauskalta vaikka se ei Joonakselle ilmeisesti sitä ole. 

Syömme keittiössä iltapalaa hieman kun olemme saapuneet takaisin kuivalle maalle. Pojat lämmittävät saunan meille ja he menevät ensimmäisenä saunaan. Tiedä että nyt on täydellinen hetki kuulla Emilyn tärkeä asia josta hän puhui saapuessaan mökille. Menen hänen ja Ollin huoneeseen kun luulen että Olli on jo mennyt saunaan. Ei ollut. Oven avatessa Olli makaa sängyllä vain pyyhe päällään ja Emily suutelee häntä intohimoisesti. "sori anteeks" sanon säikähtäneenä juuri näkemästäni. Kuva jää aivoihin edeleen. Puoli alaston tommi ja kiimainen Emily on ehkä kohtaloni joka ei jätä tämän jälkeen rauhaan. Menen huoneeseeni mutta oven avatessani Aleksi istuu sängyn reunalla nojaten käsiinsä. Hänelläkään ei ole paitaa vaan pelkkä pyyhe. "Ale, ooks sä okei" Kävelen hitaasti kohti sängyn laitaa ja istun Aleksin viereen. Hän nostaa katseensa ja vastaa "Kyllä mä oon okei mut kuulin vaa ihan järkyttävii uutisii just, meen nyt saunaan selitän sit, ei hätää se ei liity muhun". Aleksi antaa suukon poskelleni ja lähtee saunaan. 

Samalla oven avauksella Emily tulee huoneeseen ja istuu sängylle pirteänä. 

E: hei noni sori nyt toi äsköne mut mä lupasin kertoo musta ja Ollista sulle juttui

M: juu kerro

E: No siis Olli on ollu koko viikon tosi hiljane ja mystinen ku oon Ollu niillä, se sano et sil on kaikki hyvin. Se puhu et se yllättää mut täällä mökillä jotenkin. Ja siis me ollaan harrastettu tiiät kyl mitä nyt ekaa kertaa eilen. Siks mä oon kokoajan siinä kii ku oon nii ilone.

M: oot sen kimpussa kun kiimanen teini jonkun 18v mopoilijan peräs. Eivaa joojoo sori on ihanaa et teil on hauskaa ja ootte löytäny toisenne. Mulle on paljastunu ihan uus puoli Ollista teiän suhteen aikana.

E: joo varmaanki, en malta oottaa et mikä se yllätys on, saanhan tulla kertoo sulle heti ku se tapahtuu?

M: joojoo mä vaadin et tuut kertoo

Keskustelen Emilyn kanssa vielä hetken kunnes hän lähtee laittautumaan yötä varten. Ilmeisesti hän haluaa näyttää hyvältä jos yllätys tulee yöllä. Minä jään huoneeseen istumaan ja siirryn katsomaan ikkunasta järvimaisemaa. Näen kun koko joukko menee saunasta uimaan. He kaikki näyytävät iloisilta. Joonas työntää Joelin veteen ja Niko tönäisee Joonasta niin että lopulta heistä kumpikin on myös vedessä. Olli ja Aleksi kulkevat perässä jutellen jotain ja Tommi hyppää järvee myös. 

En saa ajatuksiani irti Aleksin uutisesta enkä Emilyn yllätyksestä. Tunteeni on hvyin ristiriitainen. Näin juuri kuinka Emily on innoissaan tulevasta yllätyksestä ja Aleksi on poissa tolaltaan jostakin surullisesta asiasta. Aivan vastakkaiset tunteet kohtaavat aivoissani nyt. Ihan kuin Billie Eilish ja Blind channel kohtaisivat. En voi muuta kuin odottaa.


TÄNÄ YÖNÄ SAATTAA TULLA EHKÄ VIELÄ YKS LUKU JOSSA ALAN KIRJOTTAA MUIDENKIN NÄKÖKULMISTA. DRAAMAA LUVASSA JA PALJON.

Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)Where stories live. Discover now