Luku3/ bileet

764 22 0
                                    

Astelemme ulos Aleksi perässämme, minä ja Emily  edellä. Ulkona on hieman viileä ilta, mutta aurinko paistaa vielä hieman.  Kesän viileät illat ovat ihania. Vilkaisen Aleksia takanani ja hän hymilee minulle joten hymyilen takaisin pienellä flirtillä. Emily katsoo minuun ylpeällä ilmeellä ja yrittää selkeästi rohkaista minua etenemään hitaasti illan aikana. Emily kertoo, että Lucas on kutsunut hänen jääkiekko joukkueensa pelaajia sekä heidän tyttöystäviään meidän lisäksi bileisiin. Minusta tuntuu hieman ulkopuoliselta heti. Tiedän että Lucaksella ja Emilyllä on jotakin säätöä heidän välillään ja siksi Emily on kutsuttu. Minä taas en tunne ketään muita sieltä kuin Emilyn ja Aleksin.

"Minkä nimisiä ja minkälaisii ne tyypit on luonteeltaan?" kyselen Emilyltä. " No siellä on varmasti ainaki  Otto ja Aava, Aaron ja sen tyttöystävä Olivia..." Emily aloittaa lauseensa. Käännyn samantien katsomaan Aleksia takanani ja hän katsoo minua ja vilauttaa pienen hymyn ja uskon sen tarkoittavan että se Olivia on  sama Olivia hänen puhelimellaan. Ei ole todellista. Käännyn järkyttyneenä ja vihaisena poispäin Aleksista yrittäen peittää vihan sisälläni. Se Olivia ei saa pilata iltaamme. Emily kysyy mikä minulle tuli. En vastaa kunnolla jolloin hän työntää minut kulman taakse. Aleksi katsoo hämmästyeenä minua ja katson häneen huolestuneena. Emilylle kelpasi vastaukseksi että minua vain jännittää ilta. 

  Matka jatkui vielä hetken ja huomasin, että Aleksi oli hieman mieli maassa. Hän varmaan tajusi Olivian ärsyttävän minua. Mutta oliko Aleksin ja Olivian välillä ollut jotain vai miksi hän oli surullisen oloinen? Saavuimme vihdoin Lucaksen kerrostalo asunnon luokse. Emily on hermostuut ja varmistaa minulta siksi, että näyttääkö hän tarpeeksi hyvältä. Lucas avaa oven ja samantien vilkaisee Emilyä flirttailevasti. Emily laittaa roolinsa päälle Lucaksen vuoksi. En pidä Emilyn esitys roolista. Se on rasittava verrattuna normaaliin Emilyyn. Lucas pyytää meidät sisään ja kysyy heti olemmeko yhdessä ja katson Aleksiin hieman huvittuneena ja vastaamme kumpikin ei. Lucas sanoo hieman tylsistyneenä, että voisimme kyllä olla. Silloin katson Aleksia hymyillen, mutta hän on jo kiinnittänyt katseensa jonnekin kauas.

  Katson olohuonetta kohti ja siellähän on Olivia ja Emily halaamassa toisiaan. Aleksi ei näytä olevan oma  iloinen itsensä. Tönäisen Aleksia hieman ja hän pyytää, että minä jätän hänet hetkeksi rauhaan. Olen ihan pihalla mitä hänen päässään tapahtuu. Kävelen hitaasti peloissani muiden luo. Pojat katsovat minua tylsistyen ja tytöt heidän syleissään hymyilöevät feikki hymyjään minuun kohti. Emily esittelee minut nimeltäni ja kertoo heti, että minulla on Aleksi mukanani. " Mihinkäs sä tän Aleksin jätit, vai onko se vaan joku keksitty henkilö" yksi pojista huutaa. Menen ihan lukkoon ja muut katsovat minua arvostelevan näköisinä. Aleksi kuitenkin ilmestyy viereeni juuri sopivalla hetkellä ja hymyilee minulle. " Sori missasinko mä jotai? Olin vaa nopee kuittaamassa bändille missä meen, Alex Mattson tunnetummin, mutta muuten Aleksi tosiaan" Aleksi esittelee itsensä ja hymyilee minulle normaaliin tapaansa. Hymyilen epävarmasti takaisin mutta hymyilen kuitenkin.

  Otan tölkin käteeni ja otan huikan oluesta joita Lucas tarjoaa kaikille. Aleksi on juttelemassa jollekkin mukavalle Otolle kauempana. Katson häntä ja vuorotellen Lucaksessa kiehnäävää Emilyä. Pyöräytän silmiäni kerran ja Olivia ilmestyy yllättäen viereeni ja alkaa puhua minulle.

O: No hei Alice, sä toit mukanas ton viattoman Aleksin vai...

M: Aa joo toinhan mä, oliko siinä joku ongelma vai miks tulit kysyy?

O: Eiku halusin vaa tulla sanoo et ei kannata leikkiä sen kans, se ei kestä ollenkaa sen tunteilla leikkimistä. Ja sanon tästä sulle siks että nään miten kattelette toisianne kokoajan. Make your move, kannatan mutta älä oo liian raju. Käy huonosti vaan ku pikku Aleksi ei kestäkään vaan soittaa bändilleen.

M: Ja mistäköhän sä tiedät tän? Et taida tuntea Aleksia vai? Mä kyllä osaan varoo... tai siis onks toi oikeesti totta?

O: aika on opettanu, ja voi kuule kyllä tunnen sen. Kato sit vähä ton ystäväs huoran eli Emilyn touhun perään. Nyt heippa sulle ja bisse mulle, LUCAS...

Näen kuinka Aleksi katsoo minua ja Oliviaa koko keskustelumme ajan erittäin vihaisesti. Katson häneen epävarmasti. Olen ihan järkyttynyt Olivian sanoista. Ole yhä varmempi, että Olivian ja Aleksin välillä on ollut jotain... ja minun täytyy selvittää mitä. Aleksi ei ole ainoa ongelmani nyt mietittävänä vaan Emilyn käytös myös. Kävelen itsevarmasti Emilyn luo ja huomaan Aleksin lähtevän heti muualle yksin. Mikä hänelle tuli. 

Minun ajoitukseni ei todellakaan ole paras Emilyn suhteen, mutta kai intohimoisen suutelun voi keskeyttää jos on tärkeää asiaa.

M: Sori hei Emily, en haluu keskeyttää tai mitään mut...

E: No kuule hei, voitko painua hetkeks vittuun ku nääthän että mulla ois muuta hommaa nyt *Emily flirttailee Lucakselle*

M: En voi, sanon sen sitten nyt kuuntelet tai et. Okei, sun on ihan turha esittää tollasta jotain pikku huoraa Lucaksen edessä, kai tajuat että aitous on parempi asia. Muut täällä tulee sanoon mulle sun käytöksestä niin kiitos voitko olla vaan oma ihana ittes, eiköhän se ois kivempaa Lucaksellekin.

E: Sä vitun narttu et just tosissas kutsunu mua huoraks?! Vittu mä en oo neitsyt tosin ku sä muka niin viaton ämmä. Se että oon pannu yhtä ihmistä ei vittu tee musta huoraa. Saat luvan painua vittuun mun näköpiiristä ja varo matkallas ettet saa liikaa paskaa niskaas tästä. Sen mä voin taata että tää ei jää tähän. Painu vittuun. *Emily huutaa vihaisena muiden katsoessa hiljaa tilannetta*

Kyynel valuu silmästäni ja tunnen muiden katseet samalla kun kävelen etsien huonetta jossa voisin olla rauhassa. Emily satutti pahemmin kuin ikinä minua ja Olivia hämmentää liikaa mieltäni. Juuri nyt olisi hyötyä jos olisin vain Aleksin kanssa meillä katsomassa elokuvaa...

Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)Where stories live. Discover now