ALICEN POV
Istun vessan lattialla. Emilylle tuli äkillinen työvuoro. Hän ei voinut jäädä tuekseni katsomaan tulosta. En tiedä miten olisin selittänyt hänelle Joelin kanssa tapahtuneesta, ja että mahdollinen lapsi voisi olla Joelin.
Testien tulokset tulevat noin 3 min siällä. Nostin molemmat testit lavuaarin päälle ja en halunnut katsoa niitä ennen kuin ne olisivat valmiit. Yritän hengittää rauhassa syvään. Eniten minua pelottaa se että miten Aleksi reagoi kun vauva voi olla Joelin. Jos olen raskaana minun on pakko selvittää isä. Tietenkin se on Joel tai Aleksi. Siitä voin olla varma.
Tulokset alkavat olla valmiita. Vedän viimeisen kerran syvään henkeä ja nousen hitaasti silmät vielä kiinni. Lasken kolmeen ja avaan silmät. Toinen testi näyttää kahta viivaa ja toisessa lukee "raskaana". Vittu.
Kyynelkanavani räjähtävät ja räjähdyksen tuotokset lentävät ulos silmistäni. Pahin pelkoni kävi toteen. Minun täytyy kertoa Aleksille ja Joelille heidän kummankin mahdollisesta isyydestään, vaikka tekisinkin abortin. Tilanne on mahdoton.
Mielestäni en ole valmis vielä äidiksi. Ja en usko että kumpikaan isä ehdokas on valmis isäksi. Joel olisi ikänsä puolesta, mutta musiikki vie niin paljon aikaa varsinkin kun nyt heidän matkansa sai huikean tempauksen eteenpäin. Aleksi olisi maailman rakastavin isä joka voi olla. Tavallaan haluaisin pitää lapsen, mutta se olisi iso päätös.
Minulla ei ole kunnon ammattia, vain se hiton s-marketin kassan työntekijä. Se ei tosiaan ole mikään unelma ammattini. Kyllähän sillä rahaa saa ja ihan mukavaa työtä välillä, mutta parempia töitä on olemassa. Minulla ei ole kovin korkeaa koulutusta, joka tarkoittaisi sitä että opiskelisin, kävisin töissä ja kasvattaisin lasta samaan aikaan. En usko että kestäisin sitä ainakaan henkisesti. Aleksi olisi kyllä osa hoitamista tietenkin, mutta on hänelläkin omat työnsä.
Avain kääntyy ulko ovessa. Hitto tuliko Aleksi nyt jo? Otan äkkiä raskaustestit käteeni ja tungen ne roskikseen. Otan paperia ja peitän ne sillä. Sitten vedän vessan hämäykseksi kun kuulen Aleksin astuvan sisään. Katson itseäni peilistä ja pyyhkäisen kyyneltä juuri kun Aleksi koputtaa oveen.
M: moi Aleksi, oota hetki
A: mä haluan sinne nyt, mä kuulin kaiken
M: jaa minkä? *kysyn säikähtäneenä*
A: no Emily sano et sä et oo ihan okei, ja et sul on ongelma. Onko se totta?
Kyyneleet alkavat valua pitkin poskiani ja tässä kohtaa on mahdotonta valehdella. Avaan oven lukon ja Aleksi ryntää sisälle.
A: hei Alice, mä oon tässä kaikki okei.
*Aleksi puristaa minut tiukkaan halaukseen*
A: mikä sulla on?
M: no se on aika iso asia, mut tärkee
A: No? mä oon tukena tässä
M: mä oon raskaana, sori
A: Mutta, öö miten...Alice
M: no odota, mä joudun selittää sulle
A: etkö nyt oo kertonu jotai, Alice ?
Näen Aleksin katseen hieman hermostuvan.
M: mä toivon että voit vielä antaa anteeks, ja olla suuttumatta liikaa mun tekemästä virheestä. Mun ei ollu tarkoitus kertoo tästä enään.
A: kertoo mistä? Ja hei mä lupaan olla sun tukena, en tosiaan suutu.
M: lupaatko, tää on isompi asia kun ehkä oletat?
A: tottakai, mä rakastan sua no matter what happens
*aleksi silittää olkapäätäni*
M: Sielä mökillä kävi tää moka. Mä panin Joelin kanssa. Se oli vahinko. Se ei ollu missään vaiheessa tarkotus ja nyt usko mua. Joel alotti sen. Mä en ois koskaan ees harkinnut.
Itken kuin pikkulapsi joka juuri missasi lempi ohjelmansa pikkukakkosessa. Sellainen lapsi tähän maailmaan on taas tulossa jos pidän lapsen.
Aleksi on hetken hiljaa ja tuijottaa suoraan silmiini suu auki. Hän on selvästi pettynyt.
M:anna anteeks, mä lupaan selittää
A: joo okei, tää tuli täysin shokkina, Alice mä...mä en tiiä mitä sanoa. Mä olen tavallaan vihainen sulle mutta mitä se hyödyttäis? ei se muuta mennyttä.
M: pliis anna mun selittä se tilanne. kuuntele mua
A: no selitä
M: se pyysi mua istuu sen syliin sohvalle ja vielä niin että oon naama sitä kohti kun putsasin sitä haavaa. Sitten mä joudun mennä välillä lähemmäs sen naamaa että nään haavan paremmin ja välillä kauemmas. En tiiä mut se ilmeisesti tuntu sille hyvältä ja no sit tunsin kaiken. Tuijotin sitä todella hämmentyneenä ja sit se kiskas mua vyötäröltä ja alko suudella tosi intohimoisesti. SIt se johdatti mut sänkyynsä.
A: sä oisit voinu lopettaa sen millon vaan! Miks sä jatkoit? Alice sä oot pettäny mua ja aioit olla kertomatta! Tajuatko?
M: mä tiiän mutta sä tiedät että mulla on heikkouksia ja jos tunnen mun haaravälissä jotain tollasta ja vielä ku oon niin lähellä sitä, niin luuletko että kykenen hallitseen itteeni. Mun ois kyllä pitäny mutta Joel oli niin vahva ja se tuntui tavallaan hyvältä vaikka ei pitäis.
A: jaa että Joel tuntui hyvältä vai. Alice mä en kestä tätä! Mä luotin suhun aina, ja silti sä vaan teet noin! Ja et ees käyttäny ehkäisyä ilmeisesti? Alice arvaa mitä, mä en tiiä pystynkö mä jatkaan tätä.
M: Aleksi sä lupasit
A: lupasin mitä?
M: olla mun tukena, ja rakastaa tapahtu sitten mitä tahansa, ja lupasit ette suutu vaikka mikä ois
A: no sä lupasit myös ettet ikinä pettäis ja että oisin sun ainoo
M: Sä olet mun ainoo! Mulla ja Joelilla ei oo mitään, eikä ollu muuta kun tää yks kerta. Mä rakastan sua, enemmän ku mitään.
Riitely ei jatkunut kauaa kun Aleksi lähti ovesta ulos. Minä itkin vessassa virheeni aiheuttamaa tapahtumaa. Miten mä selviän? Aleksi on vihanen mulle ja ei usko että pystyy jatkamaan suhdetta. Joel on juuri eronnut ja selvästi on kiinnostunut minusta. Ja Olli haluaa minun ja Aleksin eroavan jostain syystä.
Mikä vittu tätä maailmaa vaivaa?
OKEI MOI, MÄ LÄHEN HUOMENNA RIPARILLE AAMULLA ELI NYT SUNNUNTAI ILTANA TULEE VASTA SEURAAVA LUKU. VASTAAN KYLLÄ KOMMENTTEIHIN MUTTA EN JULKAISE LUKUA KOSKA EN KIRJOTA SIELLÄ KU VAA EHKÄ IDEOITA YLÖS JNE.
JA NYT MÄ HALUAN KIITTÄÄ IHAN SUPER PALJON JOKAISTA LUKIJAA JOKA LUKEE TÄTÄ KIRJAA! TEITÄ ON 3,5K. TAJUATTEKO ETTÄ SE ON TOSI ISO MÄÄRÄ MULLE! OON TOSI KIITOLLINEN JOKAISESTA LUKIJASTA<3 JATKAKAA TÄN LUKEMISTA JA MUISTAKAA ETTÄ OOTTE UPEITA, IHANIA JA USKOMATTOMAN TÄRKEITÄ!
VOCÊ ESTÁ LENDO
Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)
RomanceMitä on Alicen ja Aleksin välillä? Pitkä aikaiset kaverit ja bändin menestys. Mihin se johtaa jos rakkaus sisällytetään siihen? Se on mielenkiintoinen kysymys 19 vuotiaalle Alicelle. Blind channelin elämä on muutakin kuin musiikkia. Voiko parhaalle...