Luku 13/ anteeksi

629 14 3
                                    

Herään maanantai aamuun ihanien yöunien jälkeen. Tänä aamuna keittiössäni ei ole Aleksia tekemässä aamiaista mutta sen sijaan ovellani on mystinen kirjekuori. Ajattelen  sen olevan lasku joten en tosiaan avaa sitä heti aamulla pilatakseni tunnelman. Aleksi on laittanut minulle jo heti aamulla viestin "huomenta kaunotar, soita mulle videopuheluu kun heräät, haluan tietää miten nukuit ja jutella muutenvaan, oon jo jätkien kaa treenaamas eli älä säikähdä- Aleksi". Hän se jaksaa treenata paljon heti aamusta alkaen pitkään iltaan asti. Teen itselleni kahvia nopeasti ja soitan heti Aleksille käskyn mukaan. 

*puhelussa*

A: Huomenta, *jätkät metelöivät taustalla*

M: Huomenta myös sinne, jopas mä näytän oudolta ugh

A: etkä näytä ja jätkät vittu hiljaa, oota mä meen äänitys huoneeseen nii on hiljasempaa.

M: en usko et muut on siltikää hiljaa *naurahdan väsyneenä*

A: oot oikeessa, mut hei nukuitko hyvin?

M: joo, ainaki ku olit nii ihana illalla ku toit mut tänne ja kaikkee. Kerroitko muuten pojille mitä tehtii illal siel?

A: en koska en mä tiedä haluutko että ne tietää. kunnioitan sua kuitenki

M: joo kiitos, jos nyt ei iha viel kerrota ainakaa. Hei laitoiks sä jonku kirjekuoren mun ovesta mulle? Luulin jo et oisin maksanu tän kuun kaikki laskut, niitä sakkoja lukuunottamatta mut mulle tuli joku kirjekuori.

A: no en kyllä laittanu, käy hakee se nii avataa yhes sillei et mäkin kuulen

M: juu oota, nyt tää menee oudoks ku se et oo säkään.

Haen kirjekuoren ja katson että kannessa lukee mun nimi. Avaan kuoren ja Aleksi kysyy heti et onko siinä joku vihje. Avaan hieman lisää ja huomaan että siinä lukee "Anteeksi Alice " ja tajuan heti sen olevan Emilyn käsialaa. Kyyneleet vaan valuvat silmistäni. Aleksi hätääntyy heti ja sanon vain äkkiä " ei hätää Aleksi, tää on Emilyltä. Mä oon kunnossa, se haluu pyytää anteeks". " Okei no soita mulle kohta ku oot lukenu ja valmis, jos siis haluut" Aleksi toteaa puhelun toiselta puolelta.  

Laitan puhelun pois ja romahdan täysin. En ymmärrä miten yksi sana voi saada aikaan tälläisen reaktion. Kerään itseäni ja hengitän syvään. Alan lukea kirjettä.

" Moi Alice, ja anteeks.  Noi bileet oli täys katastrofi mun osalta. Olit oikeessa. Mä esitin kokoajan jotai huoraa ja käyttäydyin sen mukaan. En tajua miks. Alkoholi tietenki vaikutti asiaan PALJON. Olin ihan kännissä joten attelin että säkin oot ja voisin siks huutaa sulle mitä haluan koska sä et muistais. Mutta jopa mä muistan kaiken mitä sanoin, ilman että kuulen videolta. Sä teit oikein kun sanoit mulle heti siellä bileissä. Muuten mä en ois ehkä tajunnu asiaa. Kun lähit siitä huoneesta nii kaikki vaa vihas mua ja sua. Lucas heitti mut ulos hetken päästä sieltä ja veti välit jos yhtään auttaa. Siinä kännipäissäni tietty latasin tinderin ja aattelin et jos sieltä löytyis joku pikasesti yhen yön juttuun. No eipä löytynyt. Mä pyydän syvästi anteeks ja kiitän sua siitä mitä teit. Teit ihan oikein. Voidaanko vielä olla väleissä ja olla taas ihan ku mitää ei ois ikinä tapahtunut? Mä tiedänb että ehkä just nyt en ansaitse sitä mutta mieti asiaa. Ja pliis laita mulle viesti kun oot lukenut tän. Kiitos että luit. Anteeksi<3-Emily"

A: eli noinko se kirjoitti sulle?

M: joo. ihan kilttiä että kirjotti kirjeen eikä vaan tekstaria, tai se ei varmaa uskaltanu tulla puhuu kasvotusten.

A: ja se on varmaa ihan krapulassa myös.

M: totta kai. mut mulla on nyt kaikki hyvin. Lähen Emilyn kaa ehkä kahville tänää joten jutellanko myöhemmin?

A: juu mä meen takas treenaan. 

M: hyviä treenejä

A: kiitti

Lähden Emilyn kanssa kahville. Päälläni on perus yhdistelmä: valkoinen t-paita ja siniset farkut. Otin myös mustat aurinkolasini mukaan koska aurinko paistaa niin paljon tänään. Kävelen ulkona bussipysäkille odottamaan bussia joka vie lähelle lempi kahvilaani. Tajuan että bussi tulee ja astun bussin kyytiin. Istun bussin taka osaan ja alan kuunnella kuulokkeista musiikkia. Totean että voisin kuunnella blind channelia ihan vaan sen vuoksi että he alkavat tästä lähtien olla enemmän osa elämääni.

Bussimatka kuluu nopeasti ja saavun kahvilan luo. Minua hieman jännittää nähdä Emily kaiken jälkeen. Mutta haluan ainakin kertoa minusta ja Aleksista kaiken hänelle. 

E: Moi alice!* emily halaa kun näkee minut*

A: moi Emily, kiva nyt vihdoin nähdä. Et arvaakaan paljonko tässä on tapahtunu kaikkee välissä. Ihan hulluja asioita.

E: mut tässä on menny vasta noin 1 ja puol päivää välissä nii mitä opn muka ehtiny tapahtuu?

A: oi kuule ihan hullun paljo kaikkee. istutaan alas nii kerron

Käymme tilaamassa ja hakemassa kahvit ja pullaa. Istun alas ja alan selittämään.

A: no okei ensin siellä bileissä kun häivyin nii menin vahingossa samaan huoneeseen missä Aleksi itki. Mä itkin ja se lohdutti mua tosi paljon. Me päätettiin sitte lähtee meille pitkän ja syvällisen keskustelun ja lohduttamisen jälkeen. Ulkona mä aloin itkee ku kaikki sano ilkeitä asioita sitä kohtaan. Mä vahingossa sanoin jotain että "etkö tajua että välitän susta niin paljon että tää sattuu myös muhun" ja sitte mä menin yksin hetken. 

E: siis hold on, kerroitko sille tavallaan et tykkäät siitä?! en mä näin paljoo odottanu tapahtuvan holy shit

A: ai tää jo paljon no oota ei tää ees ollu paha. Käveltiin sit meille. Mä itkin edelleen sun takia. Sit jotai tapahtu ja yllättäen me pussattiin. Ehkä me jotenki kerrottiin et tykätään toisistamme. Mentiin kauan tyynysotaa leikillämme kunnes Joel, se bc laulaja soitti sille. Se oli jossain baarissa muiden kaa ja ne ilmotti Alexille et aamusta on treenit. Ne kutsu myös mut sinne. Sit me halailtiin ja pussailltiin paljon koko loppu yö kunnes mentiin nukkumaan vierekkäin. Aamulla se heräs mua ennen ja teki aamupalaa ja heti aamu suukkoja. Sit sain paniikin ku en tienny mitä pistää päälle sinne treeneihin nii se tuli lohduttaan. sain lopulta sen AC/DC paidan. Sit treenikämpälle matkalla lauloin sen kaa dark sidee. SIt ku tultii pihaa nii me draamailtii ku ei tiedetty halutaanko olla tyttö ystävä ja poika ystävä, päädyttiin että ollaan. kaikki hyvin. Treenikämpällä seurasin treenejä ja vitsailin poikien kanssa. SIt me mentiin mäkkäriin Aleksin autolla johon saa mennä vaan 5 mutta meitä oli siellä 7 kyydissä. Kuvattiin videoo bc ig tarinaan ku laulettiin dark sidee täysillä. Sit ku hain ruokia mäkkäristä nii monet tunnisti mut siitä videosta.  Kun me ajettiin takas nii perillä treenikämpä'llä saatiin sakot kaikki siitä liian monesta ihmisestä autossa. Sit treenattiin ja hengailtiin noin 21 asti kunnes muut lähti. Sitten mä jain Aleksin kaa kaksin siistiin paikkoja ja menetin yllättäen tsadaa neitsyyteni. Sit se vei mut koptiin ku väsyin kunnolla ja se peitteli mut ja anto sen paidan mulle. Tänä aamuna se soitti heti aamulla ku olin heränny. Ja tällähetkellä se on treenaamassa. ja btw tää suhde ei oo julkinen eli shh. jotenki näin tää viikonloppu kai meni. hurjaa

E:*emily tuijottaa edelleen suu auki* siis wow wow wow. sä menetit neitsyytes ja sait poikaystävän ja sakot ja treenasit poikien kaa?

A: juu ja kaikkee muuta.

Keksustelimme pitkään kaikesta esimerkiksi Emilyn tinderistä, mun viikolopusta, Aleksista, Lucaksesta ja siitä kuinka hän on fuckboy ja kaikkea. 

Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)Where stories live. Discover now