Luku 27/ KESÄN LAPSET

558 14 17
                                    

ALICEN POV

Ulkona oli erittäin lämmin ja aurinko paistoi suoraan mökin pihaan. Emily on niin kesänlapsi kun olla ja voi. Hän on mennyt heti aamupalan jälkeen ottamaan aurinkoa ulos. Hänellä oli päällään aurinkolasit ja hänen auringonotto bikinit. Kenellä hullulla on erikseen bikinit auringonottamista varten?

Joonas, Niko ja Emily ovat ulkona todennäköisesti ottamassa aurinkoa. Me muut olemme vielä sisällä toistaiseksi. Joel astelee huoneestaan kitara kädessä sohvalle minun kanssani. Joel soittelee jotakin sointuja tai kieliä, enhän mä ymmärrä mittän kitaroista. "Joel säkö siellä soitat kitaraa" Olli kurkkaa oven raosta innoissaan kuin pikku lapsi karkkihyllylä. Hänkin tulee pikaisesti sohvalle.

"No mitäs soitetaan Alice" Joel kysyy muuttaen ääntään kuninkaallisen kuuloiseksi. Mietin pitkään samalla kun Joel luettelee lauluja joita hän osaa soittaa. Yllättäen korvaani kuuluu paras biisi minkä tiedän, Dark side. Joel alkaa soittaa ja laulaa ja yhdyn pian lauluun mukaan. Kuulen kun Aleksi laulaa mukana ja kävelee portaita alas. Hän oli vaihtamassa vaatteita. Olli laulaa mukana ja kuvaa videota muistoksi. Pian kuulen Tommin hakkaavan spagetti nipuilla keittiötasoa niinkuin ne olisivat rummut. Tommi valmistaa meille ruokaa keittiössä. Meillähän on hieno systeemi, Tommi on ruuanlaittaja, porukan muusikot ja heila viihdyttävät muita ja kesänlapset ottavat aurinkoa kun siihen on mahdollisuus.

Soittelimme ja lauloimme jonkin aikaa kunnes söimme Tommin taivaallista spagettia ja jauhelihakastiketta. Vannon, jos Tommi ei olisi uskomaton rumpali hän olisi kokki. Ja hän omistaisi michelin tähden ravintolan. Päätimme pitää kesäpäivän joka pitää sisällään eri aktiviteettejä kuten uiminen, mölkky, jalkapallo turnaus ja festarit illan päätteeksi grilli ruuan kera. Mahtava päivä tulossa siis.

Lähdimme jonossa pyyhkeet olalla järveä kohti. Joonas toi mukanaan mökille ison vesimeloni uimapatjan. Hän oli pumpannut sen valmiiksi ulkona ennen syömistä. Väitän että oli pakko flexata lihaksillaan Emilyn nähden, vaikkei se pumppaaminen kyllä hulluna lihaksia vaadi. Sori Joonas.

"viimenen järvessä on tuleva grilli varras" Tommi huutaa rannassa ja työntää Aleksin ja Joonaksen edestään järveen. Järkyttävää kannibaali huumoria Tommi, mutta pidän Tommin kummallisesta huumorista. Hyppäämme kaikki perässä pian veteen ja siksi emme tainneet kukaan nähdä kuka päivän päätteeksi päätyisi grilliin. Väitän että Tommi olisi kokannut hänestä taivaallisen hyvää ruokaa kyllä. 

Joonas kiipeää Nikon kanssa keskenään uimapatjan päälle. Minun on turha luulla että he pääsevät ilman taistelua sen päälle. Aleksi roiskii vettä päälleni kun tuijotan poikien uimapatja kamppailua. Roiskin takaisin  Aleksin päälle kunnes hän nostaa minut syliinsä. vedessä se on helppoa. Kiedon jalkani hänen ympäri ja hän pitää minua vasten kehoaan. Annan hänelle suudelman pitkän hymyn jja nauramisen jälkeen. 

Vesi ei ole lainkaan kylmää joten uimme hyvin pitkään. Pian Emily ja Joonas katoavat kaislikon taakse. Ei ole epäilystäkään siitä mitä kaislikon takana tapahtuu. Me muut kuivaamme itseämme ja sitäkään ei voida tehdä ilman pientä taistelua. Joel heittää Joonaksen pyyhkeen järveen kostoksi tästä kaislikko retkestä, jolloin järvestä kuuluu Joonaksen agressiivinen huuto "Hokka perkeleeeeeeeeeeeeeeee". Joel vastaa "Älä huoli keskity sä siihen panemiseen siellä vaan". Joonas ja Emily huutavat automaattisesti samaan aikaan "me ei panna". Siinä saimme kaikki kuulla vuoden huonoimman valheen. Nauramme hieman ja jätämme sitten heidät rauhaan. 

Lähden hakemaan ylös päästyämme varastosta mölkkyä. Varasto on autojemme vieressä pieni punainen rakennus joka näyttää leikkimökiltä. Kävelen kaikessa rauhassa kohti varastoa kunnes joku työntää minut autoa vasten." Olli mitä vittua?"


KIITOS 1,7K LUKUKERTOJA. KERTOKAA TAAS IDEOITA JA TOIVEITA TÄHÄN TARINAAN. OOTTE KAIKKI IHANIA <3

Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)Where stories live. Discover now