EMILYN POV
Näen Ollin vihaisena ensimmäistäekrtaa ikinä. Joonas katsoo alaspäin ymmärtäen miltä tilanne Ollista vaikuttaa. Istun vain hiljaa laiturilla katsoen vuorotellen vihasta itkevää Ollia ja rauhassa tilanteen leppymistä odottavaa Joonasta. En tiedä miksi Olli on niin vihainen siitä että puhuin Joonakselle ja hän tarjosi apuaan. Vai voiko Olli olla niin tyhmä että luulee Joonaksen vievän minut heti eron jälkeen tai että olisin pettänyt häntä Joonaksen kanssa? Kyllä Olli voi olla niin vitun tyhmä.
Olli huutaa Joonakselle erittäin vihaisena jotain siitä kuinka Joonas on mulkku ja kusipää, hän ei osaa olla erossa muiden tyttöystävistä tai ex tyttöystävistä tässä tilanteessa, kuinka Joonas on kateellinen jonka takia ärsyttää muita. En saa keskustelusta selvää koska olen niin poissa tolaltani kaiken tapahtuneen jälkeen.
Joonas nousee laiturilta ylös hieman ärtyneenä ja Olli uhkaa lyödä häntä. "Vittu pojat rauhottukaa, tää ei auta ollenkaan nyt mua jos yritätte sitä tehdä" huudan heille itkien vihasta. "Sano se sun tolle täydelliselle uudelle kumppanilles joka ei pidä näppejään irti muista" Olli vittuilee minulle katkerasti. "Olli sähän se mut jätit, älä roiku perässä jos sä ite halusit erota" vastaan asiallisesti hänelle samalla kun itken entistä enemmän.
Yllättäen tilanne muuttu oikeasti vakavaksi eikä minun läsnäolollani tai sanoillani ole enään mitään merkitystä tilanteessa ja Olli on tosissaan aikeissa lyödä Joonasta. Näen kuinka Aleksi juoksee mäkeä alas kohti laituria juuri ja yrittää selvästi rauhoittaa tilannetta. "Olli kato mua, sä et halua lyödä Joonasta, se on yks sun paras ystäväs maailmassa, älä lyö sitä, mä tiiän et oot vihanen ja murtunu mutta väkivalta tai huutaminen ei oo ikinä ratkasu, olli pliis kuuntele mua" Aleksi vakuuttaa Ollille ja yllättäen Ollin katse kääntyy kohti Aleksia ja Joonas saa aikaa paeta tilanteesta turvaan. Näen kuinka Olli leppyy hieman vihastaan ja Aleksi kulkee hänen luokseen lohduttamaan itkevää Ollia. On musertavaa nähdä Olli niin maassa ja murtuneena. Onneksi hänellä on tuo ihmepoika Aleksi.
Joonas ottaa minua kädestä kiinni ja nostaa minut ylös. Hän alkaa kävellä kohti mökkiä ja pyytää että olen vain hiljaa. Hänen kasvoillaan valuu muutama kyynel joka hämmentää minua. Kävelen vain hiljaa hänen perässään ja katson kuinka aurinko laksee vielä alemmas ja ulkona pimenee. Sohvalla istuu tuo ystäväni itkemässä joka ei yleensä itke helpolla. Ihmettelen miksi Joel, Niko tai Tommi eivät tee millekkään asialle juuri nyt mitään.
Joonas vie minut minun ja Ollin huoneeseen. Istumme sängylle ja hän halaa minua.
E: Joonas mitä tää on*kysyn itkun keskeltä*
J: haluun vaan viedä sut turvaan siltä murtuneelta Ollilta
E: ja tääkö on turvallinen paikka johon se ei varmasti tuu, sen huone*naurahdan*
J: noni joojoo mut niin, tajusit idean
E: et ikinä kertonu mikä sulla on, miks sä istuit siel yksin
J: No joskus sitä painii arjen ongelmien kanssa ja tarvii vaa omaa aikaa, mut usko mua sä pelastit mut tänään siellä laiturilla.
E: ja miten muka, mä kirjaimellisesti vaan puhuin ja itkin
J: joo mutta just sillon mä tarvin jonkun jonka ongelmia kuunnella jotta mun ei tarvii kuunnella omiani. Ja sä piristit mun iltaa.
E: ai no hienoo että joku vielä jaksaa mua, tosin kun Olli. Mihin vittuun mä meen yöks? Mä en todellakaan oo sen kans täällä.
J: no kyllä me jotain keksitään.
E: itseasiassa sähän voisit nukkua mun kans täällä jos haluut ja Olli voi mennä Joelin kanssa. Jos se siis ei o liian outoo tai..*hermoilen*
J:*joonas ottaa kädestäni kiinni* Ei hätää, toi kuulostaa hyvältä eikä se oo liian outoo mä kysyn Ollilta, jos se suostuu puhuun.
VAROITUS VIILTELYÄ/ ITSETUHOISUUTTA!!!
ALICEN POV
Aleksi lähti ulos estämään tappelun, Joel auttaa tyttöystäväänsä puhelimen välityksellä, Tommi nukkuu, Niko nukkuu, Olli itkee ja raivoaa ulkona, Joonas ja Emily menivät yläkertaan ja minä se vaan istun sohvalla murehtimassa koko tilannetta. Miks just nyt? Ootin että ois tullut kiva mökki viikonloppu ja oltai pidetty hauskaa mutta ei, vitun kaoottinen yö on vasta varmaan alkamassa. Aleksi pelasta mut. Tuntuu että sain kaiken taphtumaan. Sain Emilyn eroamaan Lucaksesta, kerroin Ollille trefffi vinkkejä ja järjestimme ne bileet jooihin kutsuin Emilyn, kutsuin heidät mökille ja wow. Hyvin tehty Alice.
Yllättäen hengitykseni nopeutuu entisestään ja alan täristä. Itkuni muuttuu erittäin hysteeriseksi ja alan automaattisesti panikoida enemmän. Nousen sohvalta tietäen mitä olen menossa tekemään. En halua todellakaan aloittaa samaa saatanan toimintaa kuin ylä asteen jälkeen. Olin luvannut itselleni. Mutta nyt tilanne vaikutti siltä että en kyennyt hallitsemaan itseäni. Veitsi oli jo kädessäni ja ketään ei ollut paikalla. Vain yksi viilto. Yksi vitun viilto.
OKEI PAHOITTELUT ETTÄ TÄHÄN SAATTOI TULLA AIKA SYNKKÄKIN MUUTOS MUTTA LUPAAN ETTÄ TARINAN TULEVAISUUDESSA KAIKKI PARANEE TAAS PAREMMAKSI. TÄNÄÄN YÖLLÄ SAATTAA TULLA TAAS USEAMPI LUKU KOSKA INTOA RIITTÄÄ.
YOU ARE READING
Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)
RomanceMitä on Alicen ja Aleksin välillä? Pitkä aikaiset kaverit ja bändin menestys. Mihin se johtaa jos rakkaus sisällytetään siihen? Se on mielenkiintoinen kysymys 19 vuotiaalle Alicelle. Blind channelin elämä on muutakin kuin musiikkia. Voiko parhaalle...