Luku 40

530 20 32
                                    

ALICEN POV

Astelen pelokkaana Aleksin ja Joelin kanssa kohti lääkärin vastaanottoa. Ilmottauduttuamme menimme odotushuoneeseen. Nyt olisi aika tehdä abortti. Joel ei ollut mitenkään erityisen tyytyväinen mutta halusi silti olla tukenani ja mukana aiheuttamassaan virheessä.

Lääkäri kutsui meidät vihdoin sisään huoneeseensa. Aleksi puristi kättäni. Väitän että hän oli hermostuneempi kuin minä itse.

"Siis eikä, tehän... anteeksi nyt tälläisessä asianyhteydessä, mutta... te olette Joel sekä Aleksi siitä bändistä..." lääkäri intoilee yllättyneenä kun saavumme huoneeseen. Hetken he keskustelevat joka on minun mielestäni huvittavaa. Lääkärin lapsi on kuulemma teini ikäinen Blind Channelin suuri fani. He ottavat yhteiskuvan ja pojat kirjoittavat viestit ja nimi kirjoitukset tuolle tytölle, jolla sattuu olevan huomenna 15v. syntymäpäivä. Onnekas tyttö siinä.

Keskustelemme lääkärin kanssa abortin mahdollisista sivuoireista ja muista tärkeistä asioista aborttiin liittyen. Pojat kuuntelivat todella tarkkaan totisina vieressäni. Lääkäri ultrasi minut vielä ja sitten oli aika.

"Tässä ovat nyt pillerit jotka otat kotona ja sitten tiedät mitä tehdä. Ohjeet ovat tässä vielä kirjallisena jos jotakin pääsee unohtumaan..." lääkäri ohjeistaa vielä juuri ennenkuin pääsemme ulos huoneesta. Lääkäri oli todella mukava ja pirteä joten minua ei jännittänyt ollenkaan. Näen vain Joelin itkevän hieman ja näen Aleksin lohduttavan Joelia.

Haluan Joelia autolle mennessämme. Hän halaa minua takaisin ja itkee olkapäähäni nojaten. Köy sääliksi. Joel on niin ihana ja hänestä paljastuu kokoajan uusia puolia. Toivon että Niko nyt auttaisi häntä pääsemään yli tästä minun ja Joelin draamasta. Niko on kyllä mestari auttamaan.

Itsekin hetken herkistelyn jälkeen pääsemme Aleksin autoon. Aleksi ajaa rauhallisesti kotiin ja Joel jäi Nikolle matkassa. Heillä tuntuu olevan läheinen yhteys, nyt varsinkin.

Avaan astia kaapin ja huokaisen syvään.  Otan lasin käteeni ja lasken hanasta hieman vettä lasin pohjalle. Ajatella että nyt se vauva siellä saa nauttia kasvamisen ilosta ja pian tungen hänelle myrkkyjä ja hän kuolee siellä. Kyynel alkaa tukkia näkökenttääni.

"Alice rakas, mä lupaan olla tässä, ei oo mitään hätää, se vauva ei kärsi ja sä teet oikee ratkaisun nyt" kuulen Aleksin sanovan takanani. Hän halaa minua ja alan itkeä enemmän. Mitä jos tämä ei ole oikein? Mitä jos kadun tätä? Entä jos annan lapsen Joelin ja Nikon hoitoon koko iäkseen? En ikinä kykenisi siihen. Tämä on pakko tehdä nyt.

Aleksi silittää selkääni hellästi. Hänen kätensä tuntuvat aina niin hellältä kehollani. Hän rauhoittelee minua ja on kyllä paras tässä tilanteessa.

Istun pöydän ääreen ja vedän syvään henkeä. Aleksi istuu vastapäätä pöydän ääressä. Hän pitää kädestäni kiinni pöydän päällä. Hän katsoo minua rauhallisena ja hymyillen. Minä hengitän vielä kerran syvään ja otan sitten pillerin. Asetan sen suuhuni ja otan lasin käteen.  "Anteeks mini Joel tai mini Aleksin rakastaja eli minä, mutta nyt ei oo oikee aika, nähdään sit joskus tuolla jossain. Kiitos ja hei hei" sanon huvittuneena ja nielaisen veden avulla pillerit kuin shottina.

Aleksi näyttää ylpeältä ja hän taitaa myös itkeä, tai ainakin nuo kirkkaat silmät vaikuttavat koostuvan nyt pääosin vedestä. Nousen halaamaan häntä ja eihän sitä voi olla herkistymättä.

"Mä rakastan sua Alice, oot niin rohkee" Aleksi sanoo halatessaan minua.  Toistan sanat kohdistaen ne Aleksiin. Suutelen tuon huulia ja tunnen hänen nauttivan siitä. Jonain päivänä teemme tämän vielä valkoisessa mekossa sekä puvussa muiden ihmisten katsoessa. Sitä odotellessa voisin käyttää ehkäisyä jos näitä vauvan teko harjoituksia tulee vielä...

OKEI NYT OIS PIENI LUOVA IDEA KISA TAI JOKU LUVASSA HALUKKAILLE. KEKSIKÄÄ TARINALLE UUS NIMI! TÄÄ EI JOTENKAA SOVI EHKÄ ENÄÄ TAVALLAAN TÄN JUONEEN JA NII. ELI JOS VAAN LUOVUUTTA RIITTÄÄ NIIN IDEOITA KOMMENTTEIHIN. KIRJOITA KOMMENTTEIHIN VAIKKA "TARINAN NIMI VOIS OLLA..." NII TAJUAN. VOITTAJALLE SITTE LUVASSA MAININTA SEURAAVASSA LUVUSSA SIT KUN OON LÖYTÄNY SOPIVAN. TAI VAIKKA SHOUTTI SNÄPISSÄ TAI JOTAI MITÄ ITE HALUAA. KIITOS!

Odottamatonta (Aleksi Kaunisvesi)Where stories live. Discover now