Bab 43

481 8 0
                                    

Dalam sedar tidak sedar, kandungan Ruby sudah mencecah 7 bulan. Walaupun baru sahaja 7 bulan, tetapi perutnya sudah besar seperti 9 bulan. Hal ini mungkin atas faktor kembar.

Gender? Emm, kitorang tak tahu pun. Tak nak check, nak buat suprise nanti time lahir.

Dan, dalam masa beberapa bulan ini juga, Haikal telah pun dinaikkan pangkat. Alhamdulillah.

Oh, lupa nak bagitahu. Kenal lagi siapa Haziq? Lol takkan tak ingat abang kesayangan aku. Dia tu nak kahwin dah. Tunang satu jam lepastu terus akad. Tu apa yang aku tahu dari perbincangan diorang lah. Hujung bulan ni kut majlis tu berlangsung. Haih nak kahwin dah abang aku sorang tu. Lagi sorang? Dia tunggu cari jodoh dekat London. Katanya dekat tempat dia belajar tu, ada seorang ni dah sangkut. Tak tahu lah apa cerita abang aku sorang tu. Mesti korang pelik kan kenapa aku cakap dia still belajar sedangkan dia dah kerja? Dia sambung phd dekat sana.

Aku? Macam ni lah. Duduk dekat rumah, goyang kaki. Tak duduk rumah mummy dah. Kan dah cakap 2 bulan je aku duduk situ. Morning sickness aku pun dah tak teruk, ada sikit sikit je.

Tapi... ada benda pelik yang berlaku sebelum ni. Aku selalu mimpi benda sama. Mimpi....

"Sayang! I'm back home!" Jeritan suara milik Haikal menyentakkan lamunan ku sebentar tadi.

"Eh, husband. Husband nak makan ke?"

"Sayang masak ke?"

Namun, Ruby hanya menggeleng.

"Sorry, saya tak larat tadi. Sakit kaki, lenguh."

"Sokay lah sayang. Jom, abang masak. Nak makan apa malam ni?"

"Sayang tak kisah, ikut husband lah."

Maka, dengan itu Haikal berperang di dapur sambil ditemani oleh Ruby.



"Husband, buat apa tuu? Busy ke?" Tanya Ruby memasuki bilik kerja Haikal. Haikal yang sedang tekun itu berpaling menoleh suara itu.

"Sikit lah, kejap lagi siap lah. Kenapa, honey nak apa?"

"Tak ada apa. Nak teman husband hehe. Nah air hot chocolate."

"Sayang ni, kan aku dah pesan tak payah susah susah."

"Tak susah pun. Aik, dah siap ke?" Tanya Ruby pelik melihat Haikal yang sudah menutup screen laptop nya.

"Kerja tu esok boleh sambung dekat office. Jom, masuk bilik." Mereka berjalan menuju ke bilik tidur sambil Haikal membawa gelas hot chocolate yang sudah separuh diminumnya.

"Anak anak daddy dalam ni okay tak? Ada kacau mama tak?" Sepeti kebiasaan, Haikal akan berbicara dengan anak anaknya sebelum tidur mahupun ketika mereka ber 'dating'.

"Lasak sikit je. Harini kami aktif lah daddy." Jawab Ruby membuat suara seakan budak.

"Jangan lasak lasak sangat tau babies. Kesian mama, nanti mama penat."

"Okay daddy."

"Sayang, abang dapat rasa." Kata Haikal dengan wajah teruja. Ruby pula tersenyum.

Bahagia dia apabila dapat merasa anak anak mereka aktif bersama dengan suaminya. Semoga bahagia milik kami.


"Husband, dah tido ke?" Kejut Haikal.

"Hmmm, kenapa sayang?"

"Babies." Kata Ruby sambil mengerut menahan sakit.

"Kejap, abang ambil minyak."

Dan, itu lah rutin harian Haikal setiap malam. Sanggup berjaga, urut kaki dan perut aku bila aku cramp. Kesian? Gila kau tak kesian tapi hm tahla.

Hanya Kau Mrs.ShortyWhere stories live. Discover now