Bab 37

326 10 0
                                    

"Awak, kenapa tak ada pun kek tuuu."

"Ada lah sayang, sabar lah. Kita tengah cari kan. Mungkin kedai kedai yang kita pergi tadi dah habis, sebab tu tak ada." Pujuk Haikal, dari tadi mulut Ruby bising tidak dapat kek cheese mango tu.

"Kalau tak ada macam mana. Dia memang tak nak bagi saya makan kan. Saya teringin je bukan selalu nak makan." Gumam Ruby sendirian tetapi di dengari oleh Haikal.

"Ya Allah sayang, stop crying please. Abang tengah cari ni, kita pergi kedai depan tu. Sayang tunggu kejap eh abang turun pergi beli." Kata Haikal.

Beberapa minit kemudian Haikal muncul bersama beg plastik yang berisi kek.

"See? Kan aku dah cakap mesti ada punya."

"Yeayyyyy terima kasih abang." Kata Ruby lalu menghadiahkan sebuah senyuman. Haikal tersenyum, suka dia melihat wajah bahagia Ruby.

Haikal membawa kereta menuju ke arah suatu tempat.

"Sayang, come. Kita makan dekat bawah pokok tu." Ruby pula menurut.

"Sedapnyaaaaaa hrmmmm. Awak nak?" Haikal hanya menggeleng.

"Sayang, aku nak cakap sesuatu ni." Kata Haikal mula bicara.

"Hmm apa?" Tanya Ruby dengan mulut masih di penuhi kek.

"Pasal apa yang sayang nampak semalam." Ayat yang keluar dari mulut Haikal itu membuatkan Ruby terkaku.

"Sayang please look at me." Pinta Haikal melihat perubahan ketara di wajah Ruby. Di genggam erat tangan Ruby.

"Sayang, semalam tu apa yang sayang nampak tu semua salah. Okay, memang abang ada pergi cafe semalam dengan Jasmine." Belum sempat Haikal meneruskan percakapannya, Ruby memotong.

"Awak cakap awak busy kan semalam. Habistu apa yang saya nampak tu apa? Hantu ke yang cakap awak busy? Roh awak yang busy buat kerja tu? Ke awak busy dengan Jasmine?" Hambur Ruby, air matanya sudah mula membanjiri kornea matanya.

"Sayang, bukan macam tu. Ye memang semalam abang busy, kerja dekat pejabat banyak. Then, Jasmine tiba-tiba datang. Dia ajak abang keluar tapi abang tolak. Lepastu, dia cakap kalau abang keluar dengan dia masa tu, dia akan stop ganggu abang, ganggu kita. That's why abang ikut je dia nak apa sebab abang tak nak dia kacau kita, sayang. Itu saja. Please sayang percayakan abang."

"Saya jahat, saya selalu salah faham dengan awak. Saya selalu susahkan awak. Saya selalu marah awak tanpa alasan. Saya...." Kata Ruby sambil memukul dada Haikal. Haikal menarik Ruby masuk ke dalam dakapannya.

"Shutt sayang tak salah apa apa pun. Dah-dah jangan nangis. Malu lah nanti orang tengok abang buat isteri abang sampai menangis ni." Pujuk Haikal sehingga tangisan Ruby reda.

"Dah, senyum sikit. Haa kan cantik tu isteri abang senyum. Habis merah dah muka."

"Abang jangan tinggalkan sayang tau."

"Iye sayang, insyaAllah." Kata Haikal lalu bawa Ruby ke dakapannya.

"Awakkk."

"Ye sayang."

"Nak aiskrim." Pinta Ruby dengan puple eyes.

"Lahhh, okay tunggu kejap aku pergi beli."



"Sayang, tidur lah dulu. Nanti dah sampai aku kejut."

"Hmm." Ruby tidak mampu bertahan matanya yang kian memberat tambahan pula kepalanya yang mula berdenyut.

"Sayang, bangun dah sampai ni."

Hanya Kau Mrs.ShortyWhere stories live. Discover now