Bab 35

339 7 0
                                    

5 bulan kemudian,

"Sayang, abang pergi office dulu, nanti lambat daddy membebel."

"Eh kejap-kejap."

"Ee apa ni, tak ikat pun lagi tie tu. Meh sini sayang buat." Bebel Ruby sambil tangannya lincah mengikat tie. Kadangkala dia merengus kerana tak menjadi.

"Bukan macam tu la sayang. Silangkan dua ni, yang ni bawa pergi atas, lepastu pusing, masukkan ke dalam. Lilitkan dia lepastu masukkan dalam lubang ni. Siap." Ajar Haikal dengan lembut sambil membawa tangan runcing milik Ruby mengikat tie bersamanya.

-author bantai je buat tu, tapi tak silapnya betul la sebab dulu pernah ikat tie dengan budak classmates HAHAHAHA-

"Eee sayang tak biasa lagi laa. Nanti abang ajar banyak banyak banyak kali boleh kan hehe."

"Boleh sayang. Nanti kita practice lagi ye."

"Erm, abang. Sayang nak cheese cake blueberry boleh?" Tanya Ruby , tangannya mengusap dada Haikal, memujuk supaya Haikal cair untuk membelinya.

"Untuk sayang abang ni semua boleh. Nanti balik ni abang belikan. Dah dah, nanti lambat pula. Bye take care. Kalau ada apa-apa call abang terus. Muah." Pinta Haikal selepas bersalaman dengan isterinya di muka pintu.

Ruby, isteri mithali mesti lah menghantar suaminya ke kerja di muka pintu rumah. Kalau boleh sampai muka pintu pejabat pun tak apa. Okay author over hshsubshw.

Selepas itu, Ruby mengemas meja makan, sisa mereka sarapan sebentar tadi. Kemudian, dia pun menyelesaikan tugasan hariannya seperti biasa. Mengemas rumah sejak diisytiharkan dia menjadi suri rumah yang berjaya.

Oh author lupa nak cerita life dorang 5bulan, apa yang terjadi. Saba jap hoho.

flashback

Setelah 3 bulan sekian lama mereka 'merdeka', kini tiba lah masanya keputusan Sijil Pendidikan Malaysia (SPM) diumumkan.

Ruby dan Haikal tiba di sekolah bersama ibu bapa mereka.

"Sayang, relax okay. Jangan la nervous sangat."

"Eeii orang tengah cuak ni." Marah Ruby tapi masih dalam berbisik.

Haikal menggenggam tangan Ruby menyalurkan kekuatan. Dia pun nervous juga tapi sebab Ruby, dia kuat.

p/s: semua satu sekolah dah tahu yang diorang dah berkahwin, so ramai yang meroyan sebab terlepas nak takel Haikal Amsyar HAHAHAHAHAH.

Setelah beberapa minit menunggu, kini keputusan diumumkan dengan di dahului oleh keputusan murid cemerlang. Alhamdulillah atas berkat usaha dan doa, Ruby Anisah dan Haikal Amsyar tersenarai dalam kalangan keputusan cemerlang.

"Sayangggg congrats!" Ujar Haikal dalam nada gembira.

"Awak pun, congrats! Yeayyyyy kita straight A yeayyyy! Alhamdulillah happy nyaaaa." Balas Ruby pula seraya mereka berpelukan dalam suasana gembira.

"Ehem, kalau iya pun nak berpeluk peluk, tunggu dekat rumah. Kitorang ada dekat sini." Sampuk satu suara.

Isqandar.

"Itu lah tu, aku tak nak pula kau peluk. Hm aku tahu siapa lah aku ni kan." Sampuk Ariq pula.

Haikal dan Ruby melepaskan pelukan. Ruby yang terkejut itu terkaku.

'Huaaaaa malunyaaaaa mana nak sorok muka niii.' Jerit Ruby dalam hati. Merah mukanya.

"Oii bro! So, korang macam mana? Okay tak results?" Tanya Haikal kepada rakan karibnya.

Hanya Kau Mrs.ShortyWhere stories live. Discover now