Bab 22

312 14 0
                                    

"We, kau tak nak balik dulu ke tukar baju? Baju kau tu ada darah aku lah. Kesian kau." Kata Ruby dengan nada prihatin.

"Oh, pandai juga eh kau kesiankan aku." Perli Haikal yang masih leka dengan telefonnya.

"Ish, orang betul-betul ni." Kata Ruby geram.

"Apa? Aku tak main-main lah ni."

"Haikal Amsyar! Serious boleh tak?"

"Hrm, tak boleh kot sebab aku pun dah serious dah ni." Kata Haikal lagi.

"Okey fine! Aku tak nak cakap dengan kau." Kata Ruby lalu mencapai telefonnya.

"Aku okey je. Boleh call awek aku, kau jangan jelous tau!" Kata Haikal dalam nada serious.

"Siapa je jelous. Huh!" Kata Ruby dalam nada biasa, padahal dalam hati dia saja yang tahu panas tu macam mana.

Telefon Haikal berdering menandakan dia mempunyai panggilan.

"Haa, panjang umur dia dah call." Kata Haikal lalu menjawab panggilan itu.

Haikal prov

Telefonnya berdering.

"Haa, panjang umur dia dah call." Kataku lalu menjawab panggilan itu.

'Tepat pada masanya kau call aku Is.' Kata Haikal dalam hati.

Haikal: Hye baby! U buat apa tu?

Sengaja Haikal berkata sedemikian dengan kuat. Ingin melihat reaksi muka Ruby. Serious kelakar.

Isqandar: Woi, kau pahal nih?!

Haikal: Oh, ni call sebab rindu I ke?

Isqandar: Kau pahal ni bro? Salah makan ubat ke? Aku rasa Ruby yang sakit bukan kau.

Haikal: Alaaa, u ni risau sangat dengan I. I okey je lah.

Isqandar: Astagfirullahalazim, sabar je lah aku dengan kau nih. Pikir kunyit ke woii!

Isqandar tidak puas hati kerana Haikal ignore soalannya.

Haikal: Nak jumpa? Boleh je. Erm, I rasa kita boleh jumpa petang ni dekat...

Belum sempat Haikal menghabiskan kata-katanya, Ruby merampas telefon bimbit itu.

Ruby: Woii betina! Kau pahal hah call laki aku? Tak ada jantan lain ke nak call ajak keluar bagai.

Kata Ruby tanpa melihat nama pemanggil. Lagi pelik Isqandar dibuatnya.

'Dah kenapa laki bini nih?' Tanya Isqandar dalam hati.

Isqandar: Kau dah kenapa ni By? Aku Is lah. Mana datang perempuan lain pula ni?

Tanya Isqandar kebingungan. Ruby pelik lalu memandang nama pemanggil. Terbuntang matanya ketika melihat pemanggil itu Isqandar.

Matanya pula di alihkan kepada Haikal yang sedang ketawa.

"Kurang asam kau tipu aku! Kau memang nak kena! Kau keluar sekarang!" Kata Ruby memarahi Haikal.

"Kantoi kau jelous Ruby HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH serious kelakar giler muka kau HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!" Kata Haikal lalu sambung ketawa.

Merah padam muka Ruby dibuatnya.
Malu+geram apabila digelak sebegitu oleh Haikal.

"Okey fine! Kau gelak lah kuat-kuat! Kali ni aku serious, aku takkan bercakap dengan kau seminggu!" Kata Ruby lalu berbaring semula di katil hospital itu.

Hanya Kau Mrs.ShortyWhere stories live. Discover now