SM 32

6K 348 13
                                    

"Aku tak rasa kau patut cakap macam tu kat dia tadi .. dia pregnant."

BUKKK!!

Hadden menumbuk rahang Darren.

Darren terjatuh .. dia memandang Hadden terkejut.

"Kenapa kau tiba-tiba ...." Dia terdiam melihat tatapan tajam Hadden.

"Kalau aku tak ada kat sini mesti kau dah bawa dia masuk kan." Kata Hadden lalu menarik kolar baju Darren.

Darren diam. Mereka saling berpandangan tajam.

"Kenapa kau nak tolong dia? Kau memang bapak dari anak dia tu ke?" Soal Hadden lalu melepaskan kolar Darren.

Darren duduk di lantai.

"Bukan aku." Kata Darren perlahan.

"Raisha .. ambil barang-barang kita. Kita pulanh sekarang." Arah Hadden.

Raisha terus berjalan naik ke tingkat atas.

"Kau dengar sini baik-baik .. Saffiyah tu salah satu pelanggan hotel Davean." Kata Hadden serius.

Darren kaku mendengar.

'tak mungkin lah .. Saffiyah.' dia menggeleng.

Hadden semakin marah melihat Darren seperti itu.

"Kau tak faham ke bini kau tengah mengandung!! Kau nak jaga pula perempuan yang mengandung anak luar nikah tu!!" Jerit Hadden. Dia menarik kolar Darren lagi lalu menumbuk muka Darren banyak kali.

"Hadden! Berhenti!" Ain menghalang Hadden.

Darren memandang Ain.

'Ya .. aku dah kahwin dengan Ain Afiyah.' getus hati Darren.

Hadden melepaskan Darren. Darren jatuh ke lantai.

Raisha turun dengan barang-barang mereka .. dia hanya diam melihat Darren yang sudah berbaring di lantai.

"Ain .. kalau si bodoh ni tak dapat layan kau elok-elok datang ke rumah Mama." Kata Hadden lalu keluar dari rumah.

Raisha melihat Darren.

Ain membantu Darren duduk.

Raisha menghampiri Darren.

PAPP!!

Darren terkedu .. mukanya ditampar Raisha. dia mendongak memandang Raisha.

"Bodoh! Ain datang rumah saya kalau Darren tak nak kan awak! Saya akan jaga awak!" Kata Raisha lalu berlari keluar dari rumah Darren.

Darren meraup wajahnya.

Ain mengelap darah dari bibir dan Hidung Darren.

Darren memandang Ain yang sangat sayang kepadanya.

"Maafkan saya." Kata Darren. Air matanya mengalir dengan deras.

"Maafkan saya sebab tak boleh lupakan dia walaupun dah kahwin dengan awak." Kata Darren.

Ain menarik Darren ke dalam dakapannya .. Darren terkejut Ain memeluknya.

"Awak tak marah saya ke?" Soal Darren sambil memegang lengan Ain.

Ain mengucup dahi Darren

"Macam mana saya nak marah pada penyelamat dan papa pada anak saya." Kata Ain lembut.

"Thank you." Ucap Darren .. dia tidak sangka Ain akan tetap percaya padanya.

___

Hadden berbaring di sofa dalam bilik mereka sambil berfikir.

She's Mine (COMPLETED)Where stories live. Discover now