🍁Yirmibirinci🍁

8.2K 743 219
                                    

(Multi: Kilimhane)

Kesik nefesler üfleniyordu çadırın orta yerinde. Yaprak yeşili gözlerim gece karası harelerden köşe bucak kaçıyor, cevabını bekleyen sorular vuku bulan gerginliği arttırdıkça arttırıyordu . Çok değil birkaç gün evvel olsa cevval bir tavırla söyleyeceğim gerçekleri , hatta bir kenara oturtup tane tane anlatacağım, önüne deliller sunacağım herşeyi şimdi saklamak zorundaydım . Gördüğüm o ikaz dolu rüyadan sonra bir hata daha yapamazdım. Üstelik artık mevzu bahis olan yalnızca benim geleceğe dönüşüm değil, Kayı boyunun selametiydi .

-Sana derim hatun işitmez misin?'

Akın'ın sert çıkan sesi kulaklarımda bir kez daha çınladığında ne diyeceğimi bilemez halde ellerimi birbirine sardım. Onu ikna edecek bir cevap vermeliydim . Aksi halde bana olan güveni sarsılacak, kurduğumuz bu güzel yuva ikinci gününden çatırdayacaktı .

-Şey...'dedim zihnimin içinde bir fikir bulmak ümidiyle turlarken.'Ben... Bende sana bunu diyecektim beyim .' Açık duran gözlerimin önünden görüntüler geçiyor, aklım olabilecek herşeyin bahane olarak kullanılır derecesini ölçüyordu . Akın'ın siyah gözleri dediğimle kısılmış, az evvelkinden daha bir merakla yüzüme bakıyordu. Derken bir anda aklıma yatan fikirle kendi alnımdan öpmek istemiştim . Tek elimi uzatıp az evvel omuzlarıma serdiğim saçlarımı sırtıma ittirdim.

-Obaya geldiğim vakitler muvakkit emmiyle tanış olanda ondan bir dileğim olmuş idi. Sağolsun gönlümü kırmadı, bunca zaman bana talim ettirdi.' Kocamın bakışları gerginlikten uzaklaşıp kafası karışık bir hal almıştı. Lakin bulduğum fikirle hem şaşıracak , hemde aklında herhangi bir soru işareti kalmayacaktı . İşveli biçimde ona doğru bir adım yaklaştım. Ve parıldadığını umduğum gözlerimi hevesle ona diktim. 'Ben okur yazarlık öğrenmişim . İmdi hem istediğimi yazar , hemde yazan herşeyi okurum .'

Kadınlar zeki canlılardı . Bunu her vakit bilir, bunu diyene her zaman hak verirdim. Fakat hayatım boyunca hiç bu kadar haklı bulduğum bir an olmamıştı . Cevap veremeyeceğim o soruya bundan daha iyi bir yanıt olamazdı . Üstelik daha fazla sorgulamayacağına emindim. Akın'ın kömür karalarını çevreleyen kirpikleri kıpraştı .

-Okur yazarlık he mi ?'dedi şaşkın biçimde. Yüzümdeki memnun gülüşle başımı salladım. Lisede öğrendiğim Osmanlı Türkçesi derslerim günlük hayatımda işe yarıyordu işte . Buradan bunu öğrenip de ne yapacaksın diyen Kimya hocama selamlarımı iletmek istiyordum.

-He ya . Düşlerimiz ufak değildir madem . Bende Osman Bey'in her vakit niyeti ve gayesi olan devlet olma yolunda bir adım atmak istedim. Gayrı hem oba hatunluğu hemde ilim yolunda anamla senin övüncün olmaktır dileğim . '

Şaşkın gözler dediğimle irileşmiş, büyük avuçlar omuzlarımı seviyle sararken düz halde gergince duran dudakları kıvrılmıştı. Hoşuna gitmişti bu durum. Bildiğim kadarıyla obada okur yazar olanlar az değildi . Lakin eli kılıç tutanlar kalem tutmayı zul bulmuş olacak ki genellikle alpler bilmezdi . 

-Benim görklü hatunum . Aklın ve dahi hamaratlığın her daim övüncümdür. Benim dahi okur yazarlığım yoktur . Lakin senin gayretin ve zaferini bilmek beni mesud etmiştir. '

Az evvel korkuyla ürpermiş kalbim şimdi yine huzurla dolmuştu. Ona yalan söylemek bir kıymık gibi içime batsa da sebeplerim elimi kolumu bağlamış , istikbalimiz için susmuştum. Beni bağrına basmasını tebessümle bekledim . Yüzüm boyun girintisine girip güven veren kokusunu derin derin içine çekti. Onsuzluk bana ölümden beterdi . Bu yaşıma dek sanki onunla yaşamış, onunla yaş almış gibiydim . Üstelik adını dahi bilmezdim. Varlığına cahildim . Lakin imdi bu biçare canımın herşeyi olmuştu . Geri çekilip aşk dolu gözlerle baktım ay çehresine . 

"BERCESTE" 🍁 (Tamamlandı) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin