" MIA TAK NAK LAH NENEK , MIA KAN MASIH MUDA " . balas Mia Qalisha kepada neneknya. Nada suaranya agak tinggi ketika itu. Bukan dia mahu bersikap biadap terhadap orang tua tetapi dia mahu membela dirinya .
Nenek Saleha mengeluh kecil lalu berkata " nanti ada jugak orang yang akan jaga Mia lebih baik daripada Aaron " .
Tanpa berkata apa - apa , Mia terus menaiki tangga lalu masuk kedalam biliknya.
" Kenapa semua tak suka dengan Aaron , apa salah Aaron " kata Mia dalam keadaan serabut memikirkan apa yang telah dikatakan oleh neneknya
nenek , ayah dengan ibu kamu nak kamu kahwin dengan anak kawan ayah kamu . Terngiang - ngiang suara tua itu di kotak fikirannya .
" ARGHHH MALASNYA NAK FIKIR " kata Mia lalu menghempapkan badannya ke atas katil.
Tidak lama kemudian , kedengaran telefon pintarnya berbunyi . Terpapar mesej dari teman lelakinya , Aaron Shah . Tersenyum gembira Mia tatkala melihat mesej itu .
xxxx
" dia dah datang ! DIA DAH DATANG " jerit seorang pelajar dalam kelas 5sains .
Keadaan di blok C , dimana terletaknya kelas 5sains agak sunyi ketika itu . Bunyi tapak kasut seseorang kedengaran di telinga masing - masing . Semua pelajar yang berada di dalam kelas itu diam tidak berkata apa - apa. Tidak semena - mena pintu hadapan kelas dibuka dengan kuatnya , namun semua pelajar di dalam kelas tersebut tidak menunjukkan sebarang reaksi .
" ASAL KORANG DIAM , TADI BUKAN MAIN BISING ! " kata Faliq Rayyan .
Semua pelajar di SMK SRI JAYA kenal dengan Faliq Rayyan. Remaja yang berusia 17 tahun, merupakan anak kepada pemilik syarikat FR ENTERPRISE .
Setiap kali Faliq atau nama gelarannya Evil King , lalu atau berjalan di kawasan sekolah, kawasan tersebut akan menjadi sunyi dan sepi. Gelaran EVIL KING diberi kerana sikapnya yang suka membuli , panas baran dan mengamuk tak tentu pasal tetapi adabnya dengan orang tua masih terjaga.
Kerana sikapnya yang suka membuli , ada beberapa orang pelajar pindah ke sekolah lain . Selain itu , wajahnya yang kacak ala-ala oppa korea itu menjadi kegilaan pelajar perempuan SMK SRI JAYA dan pelajar perempuan sekolah lain juga. Tetapi tiada seorang pun berani confess kepada Faliq kecuali Sofea Adriana.
" Haa fa-faliq , mana ada kami bising " balas Amran dengan suara yang bergetar sambil mengaru kepala yang tidak gatal. Faliq terus menuju ke mejanya yang berada di penjuru kelas. Lalu Cikgu Musa masuk ke dalam kelas mereka untuk memulakan pembelajaran.
KRINGG !
Loceng berbunyi memberitahu bahawa telah masuk waktu rehat. Faliq keluar dari pintu belakang kelas lalu menuju ke kantin sekolah.
Keadaan di kantin sekolah waktu itu agak bising dengan suara gelakan dan perbualan antara pelajar disitu. Faliq sampai di kantin sekolah. Keadaan di kantin itu tiba - tiba senyap sepi tiada lagi bunyi suara gelakan atau perbualan. Faliq terus menuju ke gerai yang terdapat di dalam kantin tersebut untuk membeli makanan. Dia tidak beratur malah memotong sahaja barisan pelajar yang sedang beratur. Pelajar yang sedang beratur tidak berkata apa-apa , mereka hanya membiarkan sahaja , kalau mereka tegur memang nahas lah dengan Faliq . Faliq tidak suka ditegur, dia menganggap semua perbuatannya adalah betul.
Setelah selesai membeli makanan , Faliq terus menuju ke meja yang diduduki oleh kawan baiknya, Amsyar Mukriz .
" Dengar cerita kau nak kakwin . dah besar kawan aku ni " kata Amsyar dengan gaya mengelap air mata yang tidak keluar.
YOU ARE READING
Dia Faliq Rayyan √
Romance[ 𝑐𝑜𝑚𝑝𝑙𝑒𝑡𝑒 ] 𝙺𝙰𝚁𝚈𝙰 𝙿𝙴𝚁𝚃𝙰𝙼𝙰 Mia Qalisha , seorang gadis yang rela berkahwin dengan lelaki pilihan keluarganya. Perasaan antara mereka semakin megah tetapi kerana satu tragedi , terhapus segala - galanya . " Awak kejam , Faliq...