Dia Faliq Rayyan || 3

15.6K 822 13
                                    

Mia sampai di rumah . Dia menaiki tangga dan terus menuju ke biliknya. Kejadian di lorong tadi hanya dia dan evil king sahaja yang tahu. Mia tidak menceritakan kejadian itu kepada ahli keluarganya. Dia tidak mahu mereka risau. Selepas siap mandi , menukar baju dan solat , Mia terus menjatuhkan badannya di atas katilnya yang empuk itu.

" Alhamdullilah , nasib baik ada dia tadi " kata Mia dengan rasa bersyukur.

" Evil King ? . Asal pelik sangat nama dia ?" Kata Mia hairan.

" Hmm biarlah nama dia apa pon , janji dia selamatkan aku tadi "

Ting ! handphone Mia berbunyi lalu dia mengambil di sebelah katil dan membukanya. Message dari Aaron terpampang di lockscreen handphonenya . Mia terus membuka aplikasi WhatsApp .
..

Aaron Shah 😎💕

Assalamualaikum awak , awak dah sampai rumah ?

Me

Waalaikumussalam

Saya baru je sampai rumah.
Sorry lupa nak call awak 

It's okay Mia 
Kenapa awak lambat sampai, kalau tak cepat je sampai ?

Saya singgah cafe tadi
Sebab Tu lah lambat sikit

Ouhh
Tak pa lah awak . Awak gi rest dulu
Bye 

Mia meletakkan semula handphone di sebelahnya. Dia baring sebentar sambil memikirkan tentang hal pinangan tersebut. Pintu bilik Mia berbunyi , seseorang membuka pintu biliknya. Mia terus bangun dan duduk di hujung katil.

" Mia ... jom turun makan " kata Puan Khadijah

" ibu ? IBU... bila ibu balik ? ayah mana?" Mia terus lari pergi memeluk ibunya .Puan Khadijah mengucup pipi gebu anaknya itu. Perasaan rindu kepada anaknya hanya Tuhan sahaja yang tahu. Sudah beberapa bulan mereka tidak bertemu kerana Puan Khadijah dan Encik Malik pergi ke luar negara untuk menguruskan hal syarikat keluarga mereka di sana.

" Kita sembang kat bawah . Jom Mia kita turun , ayah dah tunggu kat bawah tu " kata Puan Khadijah sambil memandang anaknya .

" Jom ! " kata Mia lalu memimpin tangan ibunya menuruni tangga.

" ha turun pun , lama tau ayah tunggu " kata Encik Malik dengan berada di meja makan sambil memandang anak dan isterinya.

" ayah ! " Mia terus berlari ke arah lalu memeluk ayahnya.

" dah dah tu , jom makan . lapar dah ni " kata Puan Khadijah

Encik Malik dan Mia ketawa kecil.

Mereka makan bersama - sama sambil bertanya kabar dan sebagainya. Mia tidak melihat nenek sejak pulang dari sekolah tadi.

" Mana nenek , ibu ayah ? "

" Nenek gi rumah Pak Lang tadi " balas Puan Khadijah , ibu mia

" ouhh " kata Mia lalu menyuapkan nasi kedalam mulutnya.

" Mia kat sekolah macam mana , okay ? " tanya Encik Malik

" Mia kat sekolah okay jee " balas Mia dengan senyuman

" Aku harap sangat ayah dengan ibu tak tanya aku pasal pinangan tu " bisik hati Mia
.
" Ayah dengan ibu nak tanya something kat Mia "

Dia Faliq Rayyan √Where stories live. Discover now