" Woi Mia... MIA QALISHA BINTI MALIK ISKANDAR ! "
Mia sedar dari mengelamun lepas mendengar jeritan kawan baiknya , Hawa Irdina.
" Kau ni kenapa Mia ? dari tadi asyik termenung . Ada masalah ke ? " tanya Hawa sambil memandang Mia.
" Tak ada apa lah Hawa " balas Mia .
Tetapi dalam fikiranya memikirkan hal yang berlaku di rumahnya semalam.
" HAH ! MEMINANG ?!"
" Kenapa kamu terkejut sangat ni Mia ? Kan nenek dah beritahu kamu yang kamu akan kahwin "
"Tapi Mia kan tak setuju lagi " kata Mia dengan muka tidak berpuas hati.
" So macam mana sekarang ni Datin , Malik dengan Khadijah kata Mia dah setuju " kata Puan Hazmah.
" WHAT ? sejak bila pulak " Mia kelihatan tidak berpuas hati ketika itu.
Nenek Saleha menghela nafas berat " Mia sekarang kamu fikir betul - betul , kamu nak terima pinangan diorang atau kamu nak tolak ? "
Fikiran Mia ketika itu berpusing - pusing . Kahwin ? habistu Aaron macam mana . Mia penat memikirkan apa yang akan terjadi antara dia dan Aaron.
" Uncle , Auntie ? "
" Ya "
" Boleh bagi Mia masa ? Lebih kurang 1 seminggu macam tu? "
" Boleh " balas Puan Hazmah dengan senyuman.
" Thank you Auntie , Uncle " balas Mia
" Welcome dear "
Mia menghela nafas berat .
" Haaa tengok tu mengelamun lagi ! MIA MIA ! "
" Haa ya ya , aku sedar lah , bukan aku mengelamun pun "
" Ye laa tu " balas Hawa dengan membuat muka yang menyampah.
Hawa dengan Mia sedang berbual dan bergelak ketawa , tiba - tiba bayang - bayang seseorang terlihat di meja mereka.
" Mia , waktu balik nanti awak free tak ?" Rupa - rupanya Aaron Shah , boyfriend Mia datang ke meja mereka untuk bertanya kepada Mia.
" Saya tak free lah awak , hmm sorry " Mia sebenarnya bukan tak free tetapi penat memikirkan hal semalam dan apa yang akan terjadi antaranya dan Aaron .
Dia memandang wajah kacak boyfriend nya itu. Hadir perasaan kasihan dalam hati Mia.
" Kalau aku setuju dengan pinangan Auntie Hazmah dengan Uncle Farid , macam mana dengan perasaan Aaron ? mesti dia kecewa kalau aku setuju. 2 tahun kot kami bersama " bisik Mia dalam hatinya.
"Mia ... Miaa " panggil Aaron dengan wajah yang risau
" Haa yaa "
" Awak ni okay tak ni " tanya Aaron
" Haa Shah aku nak tanya ni , Girlfriend kau ni ada masalah ke , dari tadi asyik termenung "
" Apa kau ni Hawa , aku okay laa "
" Awak cakap betul - betul dengan saya " tegas Aaron.
Kringgg ! Kringg ! loceng berbunyi , pelajar dari kelas - kelas yang lain telah keluar dari kelas menuju untuk pulang.
YOU ARE READING
Dia Faliq Rayyan √
Romance[ 𝑐𝑜𝑚𝑝𝑙𝑒𝑡𝑒 ] 𝙺𝙰𝚁𝚈𝙰 𝙿𝙴𝚁𝚃𝙰𝙼𝙰 Mia Qalisha , seorang gadis yang rela berkahwin dengan lelaki pilihan keluarganya. Perasaan antara mereka semakin megah tetapi kerana satu tragedi , terhapus segala - galanya . " Awak kejam , Faliq...