Suasana Kelas 1 A begitau riuh-rendah.Ini kerana berita tentang insiden USJ.Midoriya begitu merasa risau kerana keadaan Shiro.
"Yukiusagi Shiro-san dalam keadaan kritikal.Dia telah dibawa terus ke hospital untuk merawat kecederaan yang teruknya.Badannya tidak memiliki tanda-tanda kerosakan tulang tetapi....kemungkinan dia akan mati kerana kehilangan banyak darah.Jika dia disembuhkan juga,Mungkin Shiro-san akan kehilangan lengan kirinya.Dengan suhu sejuk pada badan Shiro-san,kemungkinan hidup Shiro-san terselamat hanyalah 30 peratus sahaja."Ucap Tsaukachi Naomase,Sahabat polis All Might yang mengetahui rahsia All Might.
Rakan kelas Shiro yang mendengar berita tersebut begitu sangat terkejut.
Midoriya menoleh ke belakang dan melihat tempat duduk Shiro yang kosong.
"Nee...Apa Shiro-san baik-baik je*kero*?"Pertanyaan Tsuyu membuatkan semua terdiam.mereka memikirkan hal kejadian yang berlaku selepas insiden USJ.
Para kelas 1-A melihat Shiro yang terbaring atas katil Ambulan(?).Muka pucat bagaikan Zombie.Katil berwarna putih itu menjadi merah sedikit kerana darah yang tidak berhenti keluar dari lengan kirinya.Shiro seakan-akan susah nak bernafas dan badannya menggigil begitu Hebat.
"Shiro-san..."
Para pelajar begitu sangat sedih,risau dan berasa salah setelah melihat kondisi Shiro.
"Aku harap Shiro-san baik-baik sahaja."Ucap Uraraka.
"Aku pun sama!Shiro-san yang paling berjuang antara kita semua!Dia melawan Nomu yang membuatkan All Might kesusahan dengan bersendirian!"Sokong Mina.
"Hmph!Itu kerana Patung dia yang bantu!Bukan dia yang lawan Nomu tu!"
"Kacchan,Itu agak berlebihan!Shiro-san telah berjuang sedaya upaya untuk selamatkan kita!!"
"Hah!?Dia selamatkan kau,si katak dan anggur tu je!Disebabkan kau lemahlah,Shiro-Onna tu hampir nak mati!!"Marah Bakugo yang tak terima pendapat Midoriya.
"Tapi Kacchan!!Itu te-"Ayat Midoriya terhenti ketika Pintu digeserkan.
ZUUUPP!!
Aizawa-sensei yang sudah menjadi Mummy masuk ke dalam kelas.Diikuti oleh Shiro.Semua dalam kelas tersebut terkejut dengan kehadiran dua mangsa yang cedera paling teruk.
"AIZAWA-SENSEI DAN SHIRO-SAN SEMBUHNYA CEPAT BETUL!!!"Teriak mereka semua dengan terkejut.
"Bila Bapak terlalu pro,Anak pun terlalu pro..."
Shiro bergerak menuju ke kerusinya.Dia dihentikan dengan Suara Midoriya.
"Shiro-san!Apa Kau baik-baik!?Lengan Ki...ri kau...."Midoriya bertambah terkejut ketika melihat lengan kiri Shiro masih ada.
"Jangan risau.Lengan aku sudah bersambung walaupun sedikit susah untuk gerakkannya."
'Dia ni manusia ke Lego?Boleh Cantum camtumkan badan ni.'Kata mereka semua dalam hati.
"Aku dengar kau deman panas tinggi.Kau pasti ke kau dah sihat!?"Tanya Uraraka pulak.
"Maa....Kerana aku tidur dan tak bangun satu hari,Deman aku jadi hilang."
'Dia monster....'
"Sensei pulak bagaimana!?Apa sensei baik-baik?"
"Jangan risau.Berkat Shiro jaga Sensei,Sensei jadi pulih cepat."
Di rumah,Shiro dah menjadi Aizawa-sensei macam pesakit.Padahal yang paling cedera teruknya ialah Shiro.Shiro dah macam Recovery Girl kedua di rumah.Semuanya dia buat.Bahkan dia sampai marah Aizawa-sensei yang hendak ke bilik air.
Shiro menuju ke arah Todoroki sebelum dia ke tempat duduknya.Dia membungkukkan badannya disedikit pada Todoroki.Todoroki tersentak tetapi cuba kaga imej.
"Terima kasih kerana gunakan Kiri kau untuk panaskan aku.Kalau kau tak guna kiri kau,Aku mungkin mati kesejukan."Ucap Shiro.
"Tak mengapa."
Shiro bangun lalu terus ke mejanya.Dia duduk disitu dengan selamba.
"Jangan Risau pasal kesehatan kami,Kami berdua baik-baik.Yang lebih penting,Pertarungan masih belum berakhir."Ucap Aizawa-sensei.
'Pertarungan belum berakhir?'
'Jangan-jangan...'
'Villain lagi ke?Aku malas nak berurusan dengan si tangan tu lagi.'
"Festival Olahraga U.A akan dimulakan."
Ucapan Aizawa-sensei membuatka smeua orang di dalam kelas bersorak riang kecuali Shiro yang tak faham satu habuk.
"Festival...What?"Shiro menjadi bingung kerana tidak faham apa dikatakan oleh mereka semua.Pernah sekali Aizawa-sensei terangkan tetapi Shiro tak nak dengar.
"Ini dia!!Acara Sekolah Normal!!"Ujar Kirishima dengan gembira tetapi ditolak oleh Kaminari.
'Jadi,sekolah ni memang tak Normal sejak dulu lagi?'
Jiro menangkat tangan lalu majukan Pertanyaan.
"Sensei,Apa baik-baik je jika kita buat Festival ni walaupun kita baru je diserang oleh Para Villain?"Tanya Jiro dengan cemas
"Bagaimana mereka akan serang kita lagi?"
"Tidak.Sebaliknya,mereka akan berfikir pertahanan kita akan ditingkah.Pihak sekolah dah tingkat keamanan 5 kali ganda berbanding 5 tahun.Tak mungkin mereka akan pecah masuk begitu."Balas Aizawa-sensei yang menjawab pertanyaan mereka semua.
"Kalau mereka serang juga,mereka pasti orang bodoh.Paling tidak,Mereka ditangkap oleh Hero."Kata-kata Shiro ada benar juga.
'Ada betulnya Katanya Shiro-san.'
'Apa dia makin bijak setelah dibelasah oleh Villain?'Kata Bakugo dalam hati.
Ramai Pro-hero akan hadir ke Festival ini.Agak gila kalau Villain menyerang juga.
"Lagipun,ini peluang emas bagi kalian semua.Ini bukan acara yang boleh dibatalkan kerana beberapa Villain je."
Shiro mengangkat tangannya.
"Ye,Shiro."
"Apa boleh saya keluar dari acara tersebut?"
"Tak boleh.Ini acara wajib."
"Boleh saya keluar jika badan saya tak sihat?"
"Shiro,Sensei tau kau tak suka dengan orang ramai tapi....tiada alasan.Kamu suka sangat buat alasan jika kamu tak suka.Sertai sahaja."
"Tch!Dia memang tau semua rancangan aku."Shiro berdecit kesal.Semua di situ sweatdrop berjemaah.
'Ini kali pertama aku lihat Shiro-san merasa kesal.'
"Kalau semua dah faham,Persiapkan diri kalian!!"
"Haik,Sensei!!"Balas Mereka semua kecuali Shiro.
"Homeroom selesai.Bersurai."
YOU ARE READING
White Snow Rabbit[BNHA x OC]
FanfictionGadis itu kesunyian... Rambutnya putih bagaikan salji turun dari langit... Kulitnya pucat bagaikan mayat.. Dia selalu bersendirian... "Ahh...Aku benci ni." Dirinya cuba melarikan diri dari genggaman Keluarganya Hero Busuk. Mereka bukan Hero. Mereka...