Chapter 35

84 8 2
                                    

Di bilik guru....

Aizawa-sensei menyelak satu persatu borang yang baru sahaja dihantar oleh Shiro.Dia juga menyuruh Shiro pulang dahulu kerana perlu menguruskan PKL ini.

"Praktik Kerja Lapangan ye?"Tanya Snipe yang kebetulan lalu di situ.

"Ye.Ada beberapa murid sudah menentukannya."

"Ini latihan yang penting.Jadi,Biarkan mereka fikir masak-masak.Murid Tahun Ketiga je ada yang menyesal sampai sekarang."Ujar Snipe lalu berlalu pergi dari situ.

Aizawa-sensei melihat borang Shiro dan sedikit terkejut.Nama 'Flame Hero:Endeavor Hero Agency' sebagai pilihan pertama.

'Apa dia ambil Agensi Endeavor kerana Mirko tak rekrut dia?'

Aizawa-sensei membayangkan Shiro menangis sambil memanggil Nama Mirko kerana tak direkrut oleh Mirko.

'Mirko lebih suka bekerja bersendirian.Sama seperti Shiro tetapi dia bukanlah orang yang sesuai dapat mendidik budak baru...'

Borang yang seterusnya diselak.Kini,Dia sedang melihat borang milik Iida dan sedikit berasa hairan.Iida mengambil Manual Agensi di Hosu,Tokyo.Aizawa-sensei pasti Iida telah direkrut oleh Agensi yang lebih baik.Jadi,Kenapa dia mengambil Agensi tersebut?

'Hosu,Tokyo....Jangan-jangan...'

♦♦♦♦♦

"Shiro-san!!"Panggil Uraraka ketika melihat Shiro berjalan menuju ke gerbang keluar sekolah.

Shiro melihat Uraraka,Midoriya,Bakugo dan Todoroki sedang menunggu dirinya.Dia berlari menuju ke arah mereka dengan pantas.

Uraraka dan Midoriya mula menceritakan tentang kejadian Pada Iida yang membuatkan Iida bersikap begitu.

"Eh?Burung berkacamata ada abang?"

Kejadian buruk terjadi pada Abang Iida tidak membuatkan Shiro terkejut melainkan mengetahui Iida memiliki seorang abang.

"Apa kau tak tau?Berita tu banyak disiarkan di televisyen."Kata Todoroki.

"Ahh...Sejak kejadian USJ tu,Aku dah buka TV lagi."

'Bahkan kartun kegemaran aku pun dah hilang.Sampai sekarang,Aku hanya boleh lihat dalam Komputer je.'

"Jadi,Siapa yang menyerang Abang Burung berkacamata?"

"Setelah Festival Olahraga,Aku mendengar berita tentang pelaku Kejadian penyerangan Ingenium ialah Pembunuh pahlawan yang telah membunuh 17 Hero di masa lalu serta menyerang 23 Hero sehingga cedera parah,Stain."Jelas Midoriya.

'Stain....Macam pernah dengar je...Tapi di mana ye....Patutlah aku bau kemarahan dari Burung berkacamata.Keluarganya dalam bahaya....'

Mata Biru Shiro kelihatan Sedih ketika mendengar perkataan keluarga.

'Keluarga.....Aku dulu....tak boleh mempercayai keluarga aku sendiri...'

"Shiro."

Shiro tersedar fikiran lalu memandang sang pemanggil.

"Jom kita pulang."Ajak Todoroki.

'Maa....Lupakan jelah.'

White Snow Rabbit[BNHA x OC]Where stories live. Discover now