Tak lama setelah suasana menyentuh hati itu,Pintu Bilik Shiro digeser dari luar.Kelihatan Gran Torino dan Manual–pro hero di pemagangan Iida–berjalan masuk.
"Oh,Anak-anak yang pingsan sudah bangun."Kata Gran Torino."Sudah aku duga,Kalian semua pasti berada di bilik gadis ni."
"Gran Torino!" / "Manual-san!"
Midoriya dan Iida tekejut kehadiran mentornya lalu menyebut nama mereka.Shiro dan Todoroki hanya mendiamkan diri.
Mungkin Endeavor sibuk uruskan masalah Stain sehingga takde masa nak lawat anaknya dengan bakal menantunya—eh,Silap,Anak muridnya.
"Langsung je,Ada seseorang ingin menemui kalian."Ucap Gran Torino lalu berbalik memandang ke arah seseorang.Seseorang atau seekor(?) manusia berkepala anjing masuk mendekati 4 murid UA.
"Ketua Polis Kota Hosu,Tsugaramae Kenji."
'Apa-apaan ni?Aku rasa ada sesuatu yang menyusahkan akan berlaku.'Fikir Shiro dengan Sweatdrop.
"Apa kalian Para Pelajar UA yang mengalahkan pembunuh pahlawan?"Tanya Tsugaramae.
"Se-Sebenarnya,Shiro-san lah yang mengalahkan pembunuh pahlawan sendirian.Kami hanya membantunya sedikit sahaja dan berakhir memanggil bantuan."Jawab Midoriya.
Shiro memandang suram ke Midoriya sambil menjerit macam setan dalam hati.
'Terima kasih Midoriya kerana telah MENAMBAHKAN TANGGUHJAWAB BESAR PADA AKU!!!'
Nasib baik Midoriya comel dan kawannya Shiro.Kalau tau,Dia mungkin dah terpaku kat dinding.
"Pembunuh Pahlawan yang kami tangkap mengalami luka yang serius dan tulang patah yang parah.Buat masa ni,Kami sedang melakukan menangani perkara tersebut dalam perketatan,wan!"Jelas Tsugaramae.
Midoriya,Todoroki dan Iida terkejut mendengar berita tersebut manakal Shiro salah memikir. 'Dia comel!!'fikirnya yang salah fokus.
Tak sedar bahawa dirinya yang buat stain memiliki luka separah tu.Memang anak durhaka yang tak tau dosa.
"Kerana kalian murid UA,kalian pasti tau apa maksudnya..."
"Aku tak mengerti apa yang kau cakapakan,Inu-san.Cuba jelaskan lebih terinci.Kami ni bukannya ada IQ tinggi sangat."Ujar Shiro yang memang sejak lahir tak boleh baca situasi.
Semua menoleh ke arahnya dengan ber-sweatdrop berjemaah.Dahlah tak boleh baca situasi,nama pun tak ingat.
"Penggunaan Quirk untuk melukai tanpa izin dari pembimbing atau pengawas ialah pelanggaran hukum yang jelas.Kalian,Gran Torino,Manual dan Endeavor akan menerima hukuman yang sesuai."
'Hm.Sudah ku duga.'Batin Shiro sambil nge-meme.
"Tungu Sebentar."Todoroki menyela dengan geram."Kalau Iida tidak melakukan apa-apa,Native pasti akan terbunuh.Kalau Midoriya tidak datang,Mereka berdua pasti akan terbunuh.Kalau Shiro tidak melawan Pembunuh pahlawan,Kami pasti akan terlambat memanggil bantuan dan luka mereka makin memburuk.Jadi,Kami harus mengikuti Aturan dan membiarkan orang terbunuh depan kami,atas nama hukum yang kau sebutkan tadi!?"
Shiro tertegun.
"Todoroki-kun...."Midoriya dan Iida bergumam seakan-akan tidak percaya.Todoroki yang dingin mula beremosi dan perduli terhadap rakan-rakannya.
"Maksud kamu,Jika semuanya berlaku baik-baik sahaja,Apa pelanggaran hukuman boleh dilakukan?"Tanya Tsugaramae dengan tatapan tajam.
Todoroki tertegun."Menyelamatkan orang....Bukan ke itu tugas seorang hero!?"Tanyanya setengah menjerit.
YOU ARE READING
White Snow Rabbit[BNHA x OC]
FanficGadis itu kesunyian... Rambutnya putih bagaikan salji turun dari langit... Kulitnya pucat bagaikan mayat.. Dia selalu bersendirian... "Ahh...Aku benci ni." Dirinya cuba melarikan diri dari genggaman Keluarganya Hero Busuk. Mereka bukan Hero. Mereka...