Chapter 30: [Date Part 2]

141 10 1
                                    

♦♦♦♦♦♦♦

Sepanjang perjalanan menuju ke suatu tempat,Shiro dan Todoroki berbual berbagai benda.Antaranya game kegemaran Shiro.

"Shiro."

"Ye."

"Boleh tak kau panggil nama pertama aku lagi?"

Shiro menoleh ke arah Todoroki.

"Shoto-san?"

Wajah yang dibuat sekarang ni ialah wajah kepolosan dan comel kecomelan!!

Walaupun Shiro seorang yang dingin,polos,Gamer dan penggila arnab,Dia tetapi memiliki sisi yang comelnya.

Pipi Todoroki menjadi merah Lagi.Di dalam fikirannya,'Aku ingin menikah dengannya....'

Sebelum berkahwin,Kau perlu buatkan Shiro sedar dulu apa itu cinta.Kau perlu ambil hatinya dan bersabar dengan kepolosannya.Sokong dia dari belakang walaupun dirinya sedar atau tidak sedar kehadiran kau.

Contohnya,Sertailah Klub peminat Idol Yuna paling Top.

"Ye...Panggil aku macam tu ketika kita bertemu dengan ibu aku..."Todoroki mengalihkan mukanya.Dia tak boleh menghadapi muka kecomelan tahap dewa Shiro.Shiro hanya berasa hairan kenapa Todoroki bersikap begitu.

"Ibu?"

♦♦♦♦♦♦♦

Shiro terkejut besar melihat tempat yang dikunjungi.Rupanya,Ia sebuah hospital yang besar dan megah.Shiro dan Todoroki masuk ke dalam sana Tanpa sebarang perkataan pun.

"Jadi...Dating tu ialah melawat ke hospital?'

Sementara Todoroki berada di kaunter,Shiro malah memikirkan benda yang tak berfeadah.Setelah itu,Mereka berjalan menuju ke sebuah bilik.

"Shiro,Kenapa kau tak tanya aku kenapa aku datang ke sini?"

"Well....Aku dah tau kenapa kau bawak aku ke sini.Kau nak lawat ibu kau."Balas Shiro dengan muka datar.

"Apa kau gunakan kemampuan untuk meneka kau yang hebat tu lagi?"

"Yep!"

Tiba di sebuah bilik,Mereka berdiri di depan pintu bilik yang bertanda '315'.
Tangan Todoroki mndekati tombol pintu tetapi terhenti.Dia masih ragu-ragu lagi.

"Kenapa kau ragu-ragu lagi?Bukan ke kau datang ke sini untuk selesaikan masalah kau dengan ibu kau?"

"Sejak haritu,Keberadaan aku hanya akan buatkan Ibu aku tertekan.Kerana tu lah aku tak ingin berjumpa dengannya.Jadi....Ini kali pertama aku berjumpa dengan ibu aku..."

Puukk!!Belakang Todoroki ditrpuk membuatkan Todoroki tersentak.Dia menoleh ke arah Shiro.

"Jangan risau.Kau hanya berjumpa dengan ibu kau je.Bukannya berjumpa dengan Presiden Amerika atau apalah."

Todoroki menyetujui ayat Shiro.Kadangkala,Cara menyemangatkan Shiro berguna walaupun caranya macam bodoh.

"Aku akan tunggu kau.Pergilah bercakap dengannya dulu."

Todoroki maju membuka pintu sementara Shiro duduk sambil bermain PSP.Dia tau yang Todoroki perlukan Family Time dengan ibunya.

Beberapa minit kemudian....

Todoroki keluar semula dan melihat Shiro yang sedang bermain game.Dia mendekati Shiro lalu bersandar do dinding.

"Shiro."

"Mhm?"Pergerakan tangannya terhenti.Dia menoleh ke arah Suara Jejaka tersebut.

"Ibu aku nak berjumpa dengan kau."

White Snow Rabbit[BNHA x OC]Where stories live. Discover now