Chapter 33: [CODENAME]

134 10 12
                                    

Usai je Cuti tambahan tersebut,Semua kembali ke sekolah sedia kala.

Pagi yang indah,semuanya tenang.
Tetapi tidak pada keluarga ini.

"Papa,Kenapa kita lari?"Tanya Shiro sambil berlari disebelah ayahnya.

"Entahlah...."

Sekarang ni,Dua anak beranak ni sedang dikejar oleh para wartawan.Kereta Aizawa-sensei rosak dan perlu dibaiki.Jadi,mereka bergerak ke sekolah menggunakan kereta api.Malangnya,Wartawan datang dan mula mengambil gambar mereka berdua.

"Uwaapp...."Shiro menguap ngantuk.

"Apa kau tak cukup tidur semalam?"

"Ye....Shiro tidur lewat malam semalam..."Balas Shiro.

Dia berjaga sampai 2 pagi manakala Aizawa-sensei dan masuk tidur tepat 1 pagi.Biasanya Aizawa-sensei akan tidur pada pukul 3 pagi tetapi mungkin dia terlalu penat uruskan kerja.Itulah kenapa dia tidur awal.

"Begitu....Patutlah aku dengar bunyi semalam.Kurangkan bermain game sampai lewat malam.Itu tak baik."

"Yelah...."

"Dan juga,Jangan tertidur dalam kelas homeroom kali ni."

"Kenapa?"

"Kerana Homeroom kali ni sangat istimewa."

Shiro berikan tatapan datar.Dia malas nak pikirkan benda lain.Sekarang ni,Dia nak tidur.

T I D U R!!Tidur!!

Well....Bermain game sampai 2 pagi, Itu salah...Shiro berjaga kerana ada makhluk jahanam datang ke biliknya.

'Dispenser-kun!!Kerana kaulah aku tak cukup tidur!!'

Betul tu.Semalam,Si Dispenser-kun yang entah macam mana boleh sampai ke biliknya,datang melihat Shiro.

Flashback....

Shiro menghelakan nafasnya ketika melihat seseorang di beranda biliknya.Orang tersebut berpakaian hoodie kelabu yabg menutupi rambut putih merahnya.

"Nee....Dispenser-kun...Apa kau buat kat sini?"Tanya Shiro dengan nada kesal.

"Aku tak boleh tidur."Balasnya dengan muka datar.

"Apa kaitannya dengan aku?"

"Aku nak kau nyanyikan lagu tidur untuk aku."

Mereka berdua terdiam.

Paakk!!

Muka Todoroki dicium oleh bantal Shiro.Todoroki melihat wajah marah Shiro selepas bantal tersebut jatuh.

"Macam mane kau boleh sampai ke sini?"

"Parkour."

Suasana menjadi sunyi.Shiro nak je menjerit tetapi ayahnya sedang tidur dengan lena.Jadi,dia tak ingin bangunkan ayahnya.

"Esok sekolah.Baliklah."Halau Shiro.

"Aku tak boleh tidur."

'ITU MASALAH KAULAH!!!BUKAN MASALAH AKU!!'Jerit Histeria Shiro dalam hati.

"Aku nak tidur.Pergilah balik."Shiro dah naik atas katil bersama bantal yang di balingnya tadi.

"Shiro,Aku tak boleh tidur."

Suara Todoroki yang tiba-tiba terasa dekat membuatkan Shiro terkejut.Nasib baiklah Dia tak menjerit.

"Apa kau buat atas katil aku!?"Bisiknya.Todoroki sekarang ni tiba-tiba naik atas katil Shiro yang lembut dan empuk.

White Snow Rabbit[BNHA x OC]Where stories live. Discover now