Keesokkannya....
Seperti biasa.Shiro datang dengan wajah datar as always.Dia membuka pintu besar yang tertulis '1-A'.Ketika hendak menyapa para penghuni di dalam,Suara gelak ketawa Kirishima dan Kaminari Bergema.
"BWAHAHAH!!! MAJI KA!? MAJI KA,BAKUGO!?"
Di hadapan Shiro,terdapat bakugo dalam gaya rambut yang lurus—tidak seperti biasa yang begitu tajam.
"Jangan ketawa!!"Marah Bakugo bergetar marah."Berapa kali Aku betulkan,ia tak mau jadi macam biasa!!Oi! Jangan ketawa! Akan aku bunuh korang!!"
Respect fo Best Jeanist.Entah gam apalah yang beliau gunakan sampaikan rambut Bakugo selekat itu.Gam tikus atau gam gajah kot.
"Siapa dia?Pelajar baru ke?"Tanya Shiro dengan polos."Tapi ini bukan bidang pelawak."
Kepolosan Shiro menyebabkan perut Kirishima dan Kaminari makin pecah.Raja bom itu dikatakan pelawak?Memang sakit perut dibuatnya.Di sisi lain,Bakugo begitu murka dengan petempatan yang mengejeknya.
"APA KAU KATAKAN,SHIRO-ONNA!?"
Boomm!!Rambutnya yang lurus kembali menjadi tajam akibat letupan emosi.
"Ah!TNT-kun.Apa ini permainan baru kau?Aku sangkakan kau dah mati ketika Intership dan ada kembar yang menggantikan kau."Tanya Shiro dengan polos.
Makin pecah perut Kirishima dan Kaminari sambil berguling-guling atas lantai.Kegilaan mereka hanya sebatas letupan Bakugo dan kepolosan Shiro yang tahap dewa.
"Ohayou,Shiro...san...."Sapa Midoriya jadi pelahan apabila dia membaca situasi tersebut.
"Ah.Ohayou,Midori,Iida dan...."
Mata Shiro tertuju ke arah Todoroki yang datang kebetulan bersama Modoriya dan Iida.
"Dispenser-kun."
"Todoroki-kun!Harini kau kelihatan lambat!"
Midoriya risau apabila melihat sahabatnya yang bernama todoroki kelihatan tidak cukup tidur seperti Shiro.
"Ahh...Aku lambat bangun.Apapun,Ohayou Shiro."Sapanya yang kedengaran sedikit penat.
"Mmm....."Shiro mengalihkan pandangnya dari Todoroki yang membuatkan suasana kekok antara mereka berdua.
"Shiro-kun,Apa luka kau baik-baik je?"Tanya Iida kerisauan.
"Jangan risau.Buat masa ni,Lengan kanan aku masih boleh digerakkan."
Lengan kanan Shiro berbalut tetapi tisak sampai ke pergelangan tangannya.Masih ada kesan luka bakar yang perlu ditutup pada lengannya.
"Oh ya!Kalian berempat-lah yang paling banyak menghadapi tantangan ketika Intership!"Kaminari menunjuk ke arah empat orang mangsa tersebut.
"Benar!Pembunuh Pahlawan!"Tegas Sero.
"Syukurlah kalian masih hidup."Kata Kirishima dengan senang.
"Apa Endeavor datang menyelamatkan kalian?"Tanya Sato,yang disusuli oleh pujian Hagakure.
Todoroki menoleh ke arah Shiro yang tidak beremosi.Tiada tanda-tanda untuk menunjukkan dirinya pahlawan sebenar Insiden tersebut.
"Ya.Dia menyelamatkan kami."Jawab Todoroki yang mewakili kawan-kawannya yang merupakan mangsa keadaan tersebut.
"Aku lihat dalam berita.Pembunuh pahlawan berhubung dengan League of Villain."Jelas Ojiro yang memberikan informasi.
"Kalau orang semenakutkan itu datang ke USJ,Pasti mengerikan."
YOU ARE READING
White Snow Rabbit[BNHA x OC]
Hayran KurguGadis itu kesunyian... Rambutnya putih bagaikan salji turun dari langit... Kulitnya pucat bagaikan mayat.. Dia selalu bersendirian... "Ahh...Aku benci ni." Dirinya cuba melarikan diri dari genggaman Keluarganya Hero Busuk. Mereka bukan Hero. Mereka...