Saatnya waktu latihan dasar hero,All might dan para 1-A berkumpul di Medan Gamma.Setelah selesai sapa para murid yang habis melakukan magang,All Might menjelaskan menu latihan hari ini.
Rescue Training Race,sebuah latihan di mana para pelatih akan berlumba siapa yang cepat menyelamatkan mangsa.
"Memandangkan kelas ini ganjil,kalian akan dibahagikan kepada 7 kumpulan.Ketika saya menembak isyarat bantuan dari sesuatu tempat,kalian akan memulaikan dari pinggir daerah."Jelas All Might.Jarinya tertuju ke arah Bakugo dan Shiro.
"Sudah tentu!Kalian perlu minimumkan kekuatan kalian!"
"Jangan tunjuk jari kau pada aku!!"Marah Bakugo.
"Memangnya,Aku pernah hancurkan sesuatu tempat?"Gumam Shiri dengan polos.
'Dia betul-betul takde kesedaran diri langsung.' Batin All Might dan 1-A dengan sweatdrop.
Stadium USJ,Stadium Kelas satu,Distrik Ekou dan bangunan-bangunan di luar Distrik Ekou,Semuanya rata gara-gara siapa?Hantu?
Setelah itu,All Might mencabut 3 nama yang bertuah untuk menjadi permain yang pertama.Nama-Nama bertuah tersebut ialah Midoriya,Shiro dan Sero.
Mereka bertiga berdiri di garisan permulaan.Midoriya di atas tangki air,Shiro di atas tengah gedung dan Sero di atas paip silinder.Masing-masing membuat pemanasan badan sambil memerhati medan tersebut.
Medan Gamma diperubat daripada Banyak Paip besar dan Tangki air yang menyebabkan tempat tersebut begitu sempit dan susah nak bergerak.
"Zoro pasti auto sesat."Gumam Shiro.
"Shiro-san."
Shiro menoleh ke arah sang pemanggil iaitu lelaki paling comel dan paling mengemaskan di dunia ni.
"Ada apa,Midori?"
Midoriya terdiam seketika seakan-akan dia teragak-agak mengatakan sesuatu.
"A-A-Apa kau ada masalah dengan Todoroki-kun?"
"Hah?"
Shiro menjadi bingung.
"Ma-Masa dia balik ke kelas lepas cari kau,Wajah Todoroki seperti marah dan betul-betul menakutkan.Jadi,Aku tertanya-tanya apa korang berdua ada masalah ke apa....."Jelas Midoriya.
Shiro mendiamkan dirinya dengan wajah serius.Dia memandang tajam ke arah tempat yang lain dengan fikirannya di tempat lain.
'Apa ini kerana benda pagi tadi?'
"A-Ah! Aa-Aku bukan sesiapa nak masuk campur hubungan korang!!Aku tak kesah ka—"Ayat Midoriya dipotong.
"Buat masa ni,Belum waktunya aku bagitahu.Memandangkan,Kau kawan aku,mungkin aku luahkan apa berlaku."
Ayat Shiro membuatkan Midoriya sedikit terkejut.
"Kau betul-betul sangat jujur,Shiro-san."
"OI!! KORANG BERDUA!!BERHENTI BERBUAL SANTAI DAN BERSEDIA!!"Jerit Sero.
"Ah! maaf!"
Midoriya kembali di posisinya.
Di sudut lain,Para pelajar yang belum mengambil giliran,Berkumpul di sebuah layar skrin besar yang menampilkan aksi kumpulan pertama.Sambil menunggu para perlumba melakukan senaman,Para pelajar mula meneka-neka siapakah pemenangnya.
"Korang rasa siapa yang sampai dulu?"
"Aku rasa Shiro-san yang sampai dulu sebab dia sangat lincah dan juga....abnormal."Jawab Iida yang kemudiannya murung.
YOU ARE READING
White Snow Rabbit[BNHA x OC]
FanfictionGadis itu kesunyian... Rambutnya putih bagaikan salji turun dari langit... Kulitnya pucat bagaikan mayat.. Dia selalu bersendirian... "Ahh...Aku benci ni." Dirinya cuba melarikan diri dari genggaman Keluarganya Hero Busuk. Mereka bukan Hero. Mereka...