Chapter 50

59 6 1
                                    

Setelah Pro hero dan Tsugaramae tinggalkan ruang itu,Midoriya dan Iida berniat meninggalkan ruang itu tetapi terhenti.Mereka melihat Todoroki yang tak bergerak seinchi pun.

"Todoroki-kun?"

"Korang baliklah dulu ke bilik.Aku ingin bercakap empat mata dengan Shiro."Jawabnya.

Mendengar ayat itu,Midoriya dan Iida membuat kesimpulan bahwa itu adalah hal peribadi.Mereka keluar meninggalkan mereka lalu menutup pintu.

"Jadi,Apa yang kau katakan?"Tanya Shiro sambil duduk di atas katil.

"Kenapa kau tak menyuruh mereka cari Yuriko?Bukan kau bencikannya?"

"Yuriko ialah makhluk jahanam yang paling aku tak nak berhubung."

Kaki Shiro di naikkan di atas katil lalu baring.Dia meletakkan kedua-dua tangannya di belakang kepala lalu baring atas katil.

"Kalau aku carinya,Dia pasti akan jadikan aku eksperimen lagi.Mendokusai...."Ucapnya lalu menghelakan nafas.

"Tadi tu agak berbahaya.Kau hampir membongkarkan rahsia kau tau tak?"

"Ye.Aku tau.Tak mungkin aku akan buatkan Midori dengan Burung berkacamata terlibat."Jawab Shiro.

Matanya tertuju ke arah Todoroki yang tercegah di sebelah katilnya.

"Apa....aku akan ikut terlibat juga?"Tanya Todoroki.

"Sudah tentu tidak.Aku tak boleh bahayakan diri kau.Kau tiada kaitan dengan masalah keluarga aku."

"Tapi....Kau seperti memikul beban yang berat."

Shiro terdiam.

"Setelah kau kalahkan Pembunuh Pahlawan,Kau hilang kawalan dan hampir membunuh Pro hero termasuklah kami semua....Kerana kau sangat kuat dan boleh sampai kehilangan kawalan,kau pasti memikul beban yang berat....."

Todoroki duduk di kerusi sebelahnya yang tepat di tepi katil Shiro.

"Sangat berat sehingga kau memerlukan bantuan tetapi tiada siapa yang menghulurkannya...."

Shiro menghelakan nafasnya lalu duduk bersila di atas katilnya.Mungkin tak sopan bagi Para gadis jepun tetapi Shiro tidak kesah.Asalkan selesa,Jalan!!

"Betul tu.Dulu,Aku ingin meminta bantuan tetapi tiada seorang pun datang menyelamatkan aku."

Shiro mengingati memori lamanya.Dia yang versi kecil,memeluk lutut di ruang yang gelap bersama tangisan.

"Aku dikurung,dipaksa membunuh bahkan aku terpaksa bertarung.Sejak kecil,Aku tak tau apa itu emosi dan tak pernah merasakannya.Hidup kosong dengan benang yang mengawal badan aku...."

Dia menutup matanya perlahan-lahan.

"Tetapi...."

Seorang gadis berambut pirang yang sama,menghulurkan bunga Alyssum pada dirinya,datang sekilas di memorinya.

"Shironee-chan!!"

"Hidup aku berubah sejak aku bertemu dengan seseorang."

Dia membuka matanya semula lalu menatap ke arah Todoroki.

"Dia ialah Adik perempuan kandung Aku!"

Shiro memberikan sebuah senyuman gembira pada Todoroki.Itu membuatkan Dirinya terpaku dengan kecantikan Shiro.

'Cantik....'

Jantungnya berdetak kencang ketika memandang diri Shiro.Pipinya sedikit merah walaupun tidak kelihatan.

White Snow Rabbit[BNHA x OC]Where stories live. Discover now