Buuussshh.....
Shiro tenggelam di lautan yang luas.Rambut putihnya yang paling terurai lalu terapung di air.Bajunya yang turut berwarna putih dan kakinya tidak beralas kaki.
Badannya tenggelam perlahan-lahan ke dasar laut tanpa membuat sebarang tindakan.Shiro seakan-akan sudah merancang untuk melemaskan dirinya.
"Shironee-chan...."
Matanya perlahan-lahan membuka.Dia melihat Bayang gadis kecil berambut pirang yang kabur sambil menghulurkan tangan padanya.
'Alice.....'
Matanya kembali tertutup.Dia membiarkan dirinya jatuh ke dasar laut.
“Gomenasai....”
Pada pukul 10 pagi,Mata Shiro perlahan-lahan membuka setelah tidur yang panjang.Biasanya dirinya akan bangun 3 pagi semata-mata untuk tengok kartun Span Kuning dengan 3 ekor ayam bernyanyi dan kawannya.
Tetapi hari ni dia terlambat.Sudah sewajarnya dia tertidur nyenyak setelah lelah bertarung dengan Stain serta Pro Hero yang lain.Dirinya ingin bangun tetapi apa dayanya,badan sudah berbalut dengan perban dan tak boleh bergerak.
'Aku terlepas kartun aku....'
Shiro melihat sekelilingnya.Dia berada di bilik peribadi kerana kecederaannya lebih teruk dari rakan-rakannya dan perlu dirawat ramai doktor.
Matanya tertuju ke arah Sejambak bunga putih cantik yang bernama Sweet Alyssum.Ia tersusun di dalam atas meja tepi bersama sepucuk surat.
'Alyssum....?'Claak!Pintu terbuka menarik perhatian Shiro.Dia melihat Seorang doktor berserta jururawat datang masuk.
"Cik Yukiusagi,Syukurlah kamu sudah sedar."
"Jangan berkata seolah-olah saya ni koma beberapa bulan,Doktor."Ucap Shiro dengan datar.
"Tidak.Saya betul-betul bersyukur kamu sudah sedar.Ketika kamu pingsan,Kami telah membuat pembedahan besar-besaran."
"Bagaimana dengan Rakan bodoh saya,Doktor?"
"Kami sudah merawat mereka secara maksimal,jadi tak perlu dirisaukan.Lebih baik kamu merisaukan diri kamu sendiri."Jawabnya lalu mengambil berkas pemeriksaan Shiro.
"Kami begitu terkejut yang Cik Yukiusagi ada doktor peribadi sendiri."
'Doktor peribadi!?'
"Ketika kami melakukan pembedahan,Luka pada perut dan juga retakkan tulang rusuk membuatkan kami kesulitan.Entah apa yang berlaku,Darah berhenti mengalir dan kami terdesak kerana tidak boleh menyelamatkan kamu."
"Di situ,Seorang Doktor datang secara tiba-tiba.Dia memberikan kamu sejenis ubat yang menyebabkan peralihan saraf darah kembali berfungsi.Kami melanjutkan perawatan dengan bantuannya.Entah kenapa,Hampir seluruh operasi dilakukan olehnya dan berjaya."Lanjutnya.
'Sejak aku tinggalkan Archvillain,Tak mungkin aku ada duit.Papa berikan aku wang tetapi dia tidak memperkerjakan seorang doktor peribadi untuk aku.'
"Padahal kami belum melihat doktor tersebut dan merasa kesulitan apabila terkejut melihat luka kamu seusia begini.Bahkan kami juga terkejut meliha tulang patah kamu kembali pulih dalam satu malam.A—"
"Doktor!"
Doktor tersentak apabila Shiro meninggikan suaranya.
"Si....apa....nama....doktor tu?"Tanya Shiro berwajah ketakutan.
'Aku tak ingin Yuriko.Dia pasti akan letak sesuatu dalam diri aku untuk eksperimennya.....'
"Namanya Kaguya."
YOU ARE READING
White Snow Rabbit[BNHA x OC]
FanfictionGadis itu kesunyian... Rambutnya putih bagaikan salji turun dari langit... Kulitnya pucat bagaikan mayat.. Dia selalu bersendirian... "Ahh...Aku benci ni." Dirinya cuba melarikan diri dari genggaman Keluarganya Hero Busuk. Mereka bukan Hero. Mereka...