"Hanya mengetahui Kekuatannya takkan membantu kita."Ucap Midoriya dengan serius.
Mereka kembali menjadi serius setelah rungutan mengarut Shiro.
"Aku ingin mereka keluar secepat mungkin tetapi...."Todoroki kembali memandang ke arah Stain setelah melihat teman-temannya yang cedera.
"Dia menyedari serangan aku dan mengelak sebaik mungkin.Tiada celah untuk larikan diri."
Shiro menganalisa sekelilingnya.Dia melihat lengan Todoroki berdarah.Iida dan Native terbaring atas lantai tak berdaya.Ibarat game,Hanya Shiro dan Midoriya je Bar hijau dan yang lain bar kuning.
'Jika dia ada kaitan dengan League of Villain,Dengan kata lain,Dia pasti ada hubungan Dengan Risa-chan.Ini pasti masalah yang besar bagi aku.Ditambah lagi,dengan perangai gila Yuriko.'
"Midoriya,Todoroki."
Midoriya dan Todoroki tersentak apabila Shiro memanggil nama mereka dengan betul.
"Di sini,Serahkan pada aku."
"Apa maksud kau,Shiro?"Tanya Todoroki sambil berkerut dahi.
"Sementara kau bawa diorang pergi ke Pro Hero,Aku halang Si Stain."
"Jangan cakap...."
"Kau ingin berlawan denganya bersendirian!?"Midoriya dan Todoroki terkejut besar dengan kesimpulan mereka.
"Hentikannya,Shiro-san!!Ini Tiada Hubungan dengan kau!!Aku yang rancangkan pembunuhan ni!!ini bu-"Teriak Iida dengan beremosi.
"Diam!"
Perintah Shiro yang begitu serius membuatkan mereka semua terdiam.Usagi keluar dari beg belakangnya lalu terapung di tepi Shiro.
"Ini Rancangan pembunuhan yang paling bodoh aku pernah lihat!"
"Ini tiada hubungan dengan kau!!Ja-"
"Tak!!Ini ada hubungan dengan aku!!"
Pedang darahnya menghilang.Todoroki boleh melihat Shiro yang kelihatan marah dari tepi.
"Jika dia ada hubungan dengan Risa-chan,Ini bermakna,Dia ada Hubungan dengan Hakuro."
Cebisan api sedikit terlihat di tangan kanan Shiro.
"Hentikannya!!Dia Milik aku!!Aku yang akan mengalahka-"
"Apa yang kau boleh buat sekarang ni!?Berdiri pun tak mampu!!Apatah lagi nak melawan Manusia!!Kau hanyalah beban sekarang!!"Marah Shiro.
"Kalau kau nak hentikan aku sangat,Bangun ceramah aku dan aku akan belasah kau cukup-cukup!!"
"Hentikannya...."Iida tak berdaya,merasa ingin menangis kerana melihat kawannya cuba mengorbankan diri.
Midoriya menelan ludah ketakutan,Todoroki terdiam seribu bahasa.Ucapan Shiro bagaikan taburan garam pada luka Iida.Tengoklah pada wajah Iida,Perasaan Marah,Dendam,Kecewa dan menyesal bercampu menjadi satu.
"Melawan tidak selalu akan menang.Jika kau bertarung,Kau takkan menang...Jika kau tidak bertarung,Kau takkan menang!"
"Kerana itu...."
Shiro tersenyum sinis.
"Kalau kau tak nak bertarung demi melindungi apa yang kau nak,Jangan menangis kerana kehilangannya,Bodoh!!"
Bbbuusssmm...
Usagi menghilang dan berubah menjadi pedang Besar yang berwarna merah di tangan Shiro.Ia Mengeluarkan Api panas sehingga baju lengan kanan Shiro terbakar.
YOU ARE READING
White Snow Rabbit[BNHA x OC]
FanfictionGadis itu kesunyian... Rambutnya putih bagaikan salji turun dari langit... Kulitnya pucat bagaikan mayat.. Dia selalu bersendirian... "Ahh...Aku benci ni." Dirinya cuba melarikan diri dari genggaman Keluarganya Hero Busuk. Mereka bukan Hero. Mereka...