Di dunia yang penuh kekuatan super,tak heran kerjayaan pahlawan diminati dan dikagumi oleh orang ramai.
Sayangnya,Orang yang menganggap dirinya pahlawan kerap melupakan hakikat pahlawan sejati.Wang,Kekuasaan dan juga populariti telah membuatkan pahlawan tergeser dari ciri-ciri kepahlawaan sejati.Tak perlu munafik,Jika salah satu atau ketiga hal tersebut ada,mereka akan berasa bahagia dan puas hati.
Kerana ketiga-tiga itulah,Sifat tamak mula menguasai dirinya.
Namu tidak menurut Stain.
"Begitu rupanya.Kau ingin aku sertai kau."
Kerana itu,League of Villain ingin merekrutnya.
"Betul tu.Jadi,Tolong ye ,Villain-senpai."Balas Shigaraki dengan santai.
"Apa tujuan kau?"
"Aku akan membunuh All Might.Aku akan menghancurkan semuanya yang aku bencikan."Shigaraki menunjukkan satu gambar Midoriya pada Stain."Salah satunya,budak ni."
"Hmph!Sia-sia je aku datang.Betapa bodohnya aku tertarik dengan tawaran kau.Kau ialah Tipe ornag yang paling aku benci."Stain berikan tatapan tajam pada Shigaraki.
'Orang ini diundang untuk membuatkan fikiran Shigaraki Tomura berkembang tetapi...Dilihat daripada personaliti dirinya,Mereka mungkin agak tidak sesuai.'
"Kau ingat aku ingin ikut permikiran kanak-kanak macam kau?Aku tak ikut pembunuhan tanpa pendirian yang logik."
"Kurogiri,Pulangkan dia.Dia buatkan aku rasa kesal."Ujar Shigaraki sambil menunjuk ke arah Stain.
Claakk!!
Pintu dibuka menarik perhatian mereka bertiga.Seorang gadis berambut hitam tocang kuda masuk ke dalam bersama sebuah benda yang panjang dibalut dibelakangnya.
"Kau tak boleh menilai dari sampulnya,Tomura."
Gadis itu berjalan menuju ke kerusi tepat di sebelah Shigaraki.
"Selamat Pulang,Cik Risa."
Kurogiri sudah menyediakan secawan teh di sebelah Shigaraki.Gadis itu atau Risa berhenti dan menoleh ke arah Stain.
"Ahli baharu?"
"Bukan.Dia hanya orang asing yang menolak tawaran aku."Jawab Shigaraki dengan kesal.
Stain merasakan sesuatu deja vu.
'Penampilan ni.....'
"Siapa nama kau?"Tanya Stain.
Risa duduk di kerusi lalu meminum teh yang disediakan oleh Kurogiri.
Clang!
Cawannya diletakkan di atas piringnya.
"Gadis ini ialah Ahli kami yang keempat.Dia dari kejatuhan keluarga Villain Number 2 Villain dan anak ketiga Leon del Archvillain,Risa del Archvillain."
Stain tersentak mendengar nama itu.
"Kau....Si Monster Archvillain?"
Risa memusingkan kedudukannya ke arah Stain.
"Jadi,Stain-senpai.Aku tak kesah sama ada kau tertarik atau tidak dengan tawaran Tomura tetapi....Aku harap kau boleh membantu aku."Mata Ungunya menjadi menyala.
"Kedengaran menarik.Aku akan membantu tetapi aku tidak akan menyertai kau.Apa kau inginkan,Cik Risa?"
Risa tersenyum palsu sambil menutup mata.
"Apa....aku pernah dengar Shiro Del Archvillain?"
"Bloody Rabbit?"
"Ye."
YOU ARE READING
White Snow Rabbit[BNHA x OC]
FanfictionGadis itu kesunyian... Rambutnya putih bagaikan salji turun dari langit... Kulitnya pucat bagaikan mayat.. Dia selalu bersendirian... "Ahh...Aku benci ni." Dirinya cuba melarikan diri dari genggaman Keluarganya Hero Busuk. Mereka bukan Hero. Mereka...