Chapter 25: [Shiro Vs Shoto]

129 10 1
                                    

[Mic]:READY!!START!!!

Todoroki terus mengeluarkam serangan Ais berskala besar tanpa buat masa.Satu studium itu dipenuh dengan gunung Ais.Semua menggigil kesejukan.

[Mic]:Todoroki tanpa belas kasihan,menyerang Shiro dengan serangan berskala besar!!Kau memang patut buat begitu,Todoroki!!Kalau tak,Si Monster tu pasti akan bunuh kau kalau kau tak buat serangan pertama!!

[Aizawa]:Boleh tak berikan komen yang positif sikit?

DUUUSSHHHHHH!!!!

Angin kencang membuatkan gunung ais tersebut hancur berderai.Todoroki menahan dirinya untuk tidak terbawa dari angin kencang tu.

Dia melihat ke arah sebuah lubang yang sangat besar di gunung aisnya.Wap Ais yang cair menutup wajah si pembuat serangan.Gunung Ais itu mencair kerana suhu panas yang sangat tak normal.

Todoroki terkejut besar ketika melihat orangnya.Shiro berjalan selangkah keluar dari lubang tersebut.Tangannya terdapat sebuah pedang besar yang berwarna merah.Ia sangat tajam dan bukan dibuat dari darahnya.

Shiro mengusap pipinya yang kotor.Dia menatap ke arah Todoroki yang terkejut.Matanya berwarna biru terang.

[Mic]:WHAT!!?Shiro menghancurkan gunung ais tu!!?Aku tak tau macam mana dia buat tetapi dia memang monster!!Macam mana kau jaga dia selama ni,Erasedhead!!?

[Aizawa]:Entahlah...Tanpa aku sedar,Aku dah mula terbiasa jaga seekor monster yang sangat liar dulu.

'Dia hancurkan serangan terbaik aku!?'Kaki kanannya dihentakkan ke atas lantai arena lalu mengeluarkan Ais.

Ais tersebut menyerang Shiro dengan pantas.Shiro mengangkat pedang besarnya ke atas lalu mengayun ke arah Ais yang baru sampai ke arahnya.

KRAKKKK!!!

Libasan tersebut menghancurkan ais tersebut sehingga mengeluarkan angin yang sangat kencang.

Sekali lagi,Todoroki menahan dirinya daripada dibawa arus angin kencang tersebut.Setelah ia reda,Dia melihat ke arah Shiro.

"Apa kau dah habis menyerang aku?"

Shrio mengangkat mukanya.Pedang besarnya ke arahnya.

Pedang besarnya ke arahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sekarang giliran aku.Aku harap kau takde masalah,Todoroki Shoto."

Zzuuuppp!!!

Dengan pantas,Shiro berada di belakang Todoroki.Dia mengayunkan pedangnya ke arahnya.Todoroki terus menghasilkan dinding pertahanan Aisnya.

BUUUKKK!!!

Dia terpelanting jauh kerana serangan Shiro yang memecahkan dinding aisnya.Todoroki mendarat jauh dari garisan luar arena.

Kalau dia tak buat dinding tadi,mungkin nasibnya akan berakhir sama macam Shinso dan Iida.

"Apa ini kekuatan kau je!!?Kau kata kau nak kalahkan aku!!tetapi kenapa kau lemah sangat!!?"

White Snow Rabbit[BNHA x OC]Where stories live. Discover now