Chapter 13: [Declaration of war 1]

127 5 1
                                    

Waktu pulang pun sudah tiba.Para pelajar sudah mengangkat beg masing-masing termasuklah Shiro.Beg galasnya bersama Gantungan Kunci berbentuk arnab dipakainya.Usagi besarnya dipeluknya.

Sebelum Shiro bergerak dari mejanya,Telefonnya berbunyi di poketnya.Shiro menyeluk tangannya ke dalam poket sementara tangan lainnya memegang Usagi.Dia mengeluarkan Telefon yang ber-cover Telinga Arnab.

Catatan No.20 Shiro:Penggila Arnab.Semuanya arnab.

Shiro melihat mesej yang dihantar

[Buaya hentai-sensei]
Datanglah ke bilik guru,Darling😘
Ada benda penting nak diberi tau.

Tiinngg!!

[Noise Bird-sensei]
Shiro!!

Tiingg!!

[Noise Bird-sensei]
Shiiiirooo!!!

Tiinngg!!

[Noise Bird-sensei]
Shiro!!!Balaslah mesej sensei kau ni!!!

Tiinnggg!!!

[Noise Bird-sensei]
SHIROOOO!!!!!!!

Shiro berikan tatapan kosong pada skrin telefonnya yang tak berhenti berdering.Dia mematikan telefonnya perlahan-lahan lalu membuka tingkap berdekatan.

"Shiro-san?"Yaoyorozu jiran depan pun berasa pelik ketika Shiro mendekati tingkap.

Shiro mengangkat telefonnya lalu....

ZZZUUUUUUPPPP!!!!

Balingnya keluar dengan kuat sehingga ada angin kencang.Angin kencing itu membuatkan semua menoleh ke arah Shiro.

Shiro menunjukkan wajah kesalnya sambil menggenggam kuat telinga Usagi.

"Aku benci dia.Aku dah block nombor dia banyak kali.Kenapa dia selalu tukar nombor telefon?"

'Shiro-san dalam bad mood.'

Bentuk Usagi dikecilkan lalu dimasukkan ke dalam beg Shiro.Semua yang melihat Bentuk Usagi mengecil sendiri,ketakutan..

'Menakutkan....Bonekanya macam berhantu....'

"Entah kenapa aku rasa aura berhantu dari Patung Shiro."Bisik Kaminari sambil menggigil.

Shiro mengambil PSP-Nya lalu bermain sambil berjalan.Dia menuju ke pintu lalu membukanya.Akan tetapi,diluar kelas A sudah dibanjiri dengan pelajar dari kelas lain sehingga menutupi jalan.

"A-ada apa ni!?"Uraraka terkejut besar.

"Apa tujuanan kalian semua datang ke sini,Kelas Umum dan Kelas Bisnis!?"

"Aku tak boleh jalan tau tak!?Ke tepi!"

"Cari informasi Musuhlah,Bodoh!"Bakugo berjalan dengan muka datar."Disebabkan kita pernah berhadapan dengan Villain,mereka pasti ingin melihat kita Semua sebelum Festival Olahraga."

Mineta menunjukkan jarinya ke arah Bakugo sambil melihat Midoriya.Wajahnya tertulis 'Apa kena dengan dia tu?'

"Kacchan memang begitu sejak dulu lagi."

Bakugo menuju ke arah mereka lalu berhenti disebelah Shiro yang sedang bermain PSP.

"Mengawasi kami pun takde gunanya.Pergilah dari sini,Lemah!!"Ejek Bakugo drngan santai.

"KAU TAK BOLEH PANGGIL ORANG LEMAH PADA ORANG YANG KAU TIDAK KENALI!!"Tegur Iida sambil menghayunkan tangannya naik turun naik turun.Midoriya dan Uraraka sudah ketakutan dan menggigil ketika Bakugi berkata begitu.

White Snow Rabbit[BNHA x OC]Where stories live. Discover now