Chapter 5: [I'm what?]

173 7 0
                                    

Waktu rehat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Waktu rehat....

"Yukiusagi-san,Apa kau nak makan tengah hari bersama kami?"Ajak Uraraka.

"Apa kantinnya ramai?"

"Mestilah!Ada banyak murid dari berbagai bidang!Ada bidang Hero,Ada bi—"

"Tidak,Terima kasih je.Aku tak suka tempat bising."Tolak Shiro dengan pantas.

"Lagipun,Aku tak suka menonjol kerana Usagi-chan."

"Kau pasti ke?Lepas ni kita ada Training Basic Hero.Aku takut kau pingsan nanti."Ucap Midoriya dengan nada kerisauan.

"Melewati makan tengah hari agar tak baik untuk diri kau,Yukiusagi!"Tegur Iida.

"Aku ada bekal.Jangan risau."

"Kalau begitu,Kami minta diri dulu ye."

Midoriya,Iida dan Uraraka meninggalkan Shiro bersendirian dikelas.Shiro membuka bekal dibawa lalu memakannya.

"Papa sibuk.Jadi,Aku akan makan bersama Usagi."

Shiro makan berseorang layaknya seperti tiada sesiapa disisinya.

"Aku anti-sosial."

Belum sempat masukkan suapan ke 5 dalam mulut,

"Pelanggaran keamanan kode 3 telah terjadi.Minta semua murid meninggalkan ruang ini."

Shiro menutup bekalnya lalu menyimpannya dengan tenang.Dia berjalan keluar ke pintu lalu membukanya.

Ketika membukanya,Lautan manusia terjadi.Semua manusia dihadapannya menjadi kalang kabut.

Zzzuuupp!!!

Shiro menutupnya semula.Dia menuju ke tingkap lalu membukanya.Shiro terus lompat keluar dengan selamba.Tingkat yang dia berada tu kira-kira....

TINGGILAH!!

Semua terkejut kerana Shiro jatuh tiba-tiba.Bahkan pelajar yang melihat Shiro dari dalam pun terkejut.

"Aizawa,Apa kau ajar pada Shiro?"

Aizawa hanya menghelakan nafasnya.

"Apa nak jadi dengan anak aku ni?"

Darah keluar dari luka Shiro lalu membentuk satu bulatan dibawah kaki Shiro.

'Itu...Wartawan?'

Shiro mendarat dengan darahnya dengan selamat.Darahnya kembali ke luka lalu menyembuh.

"SHIRO!!APA KAU DAH GILA!!?KAU BARU JE TURUN TINGKAT PALING ATAS!!"Jerit Mic bagaikan Histeria.

Shiro hanya berjalan menuju ke arah Aizawa.Dia menghiraukan Mic dan memfokuskan pada Aizawa-ssnsei.

"Papa,Apa yang yang terjadi?"

White Snow Rabbit[BNHA x OC]Where stories live. Discover now