Chapter 16: [Opening Sport Festival]

116 7 0
                                    

Festival Sukan Olahraga UA pun menjelang tak lama kemudian.Kini,Shiro dan Aizawa-sensei sedang bersedia untuk ke UA.

"Smartphone,PSP,Charger,Kabel,Powerbank dan Earphone...Ah!Usagi juga."Shiro mengecek semula barang yang diperlukan lalu memasukkan ke dalam beg galas kegemarannya.

"Kau ni nak pergi Kedai Elektronik atau nak pergi berlawan?"Tegur Aizawa-sensei di pintu bilik Shiro.

"Shiro boleh mati kebosanan sambil menunggu,Papa."

"Ye,Ye,Ye.Kau memang ada penyakit kalau tak bermain game satu hari,kau akan mati.Cepat turun!!"Aizawa-sensei dah turun lantai 2.Diikuti oleh Shiro berlari mengikuti dari belakang.

DI UA....

Sampai di UA,Aizawa-sensei terus diheret oleh Mic untuk menemaninya sebagai pengacara.

"Shiro."

Shiro menoleh ke arah Aizawa-sensei yang mengangkat ibu jari ke atas.

"Raihlah Nombor 1 kalau Wang saku kau tak nak dipotong."

Shiro tertegun ketika Aizawa-sensei yang jarang menyemangati orang lain,sedang cuba semagatkan dirinya.Ibu jari diangkat lalu ke arah Aizawa-sensei.

"Okey!!Demi Wang Saku!!"

"Mhm!Demi Wang Saku!!"

Mic yang melihat perlakuan dua anak beranak ni,sweatdrop dipipinya.Dia mula terfikir bahwa mereka berdua lagi anak bapa angkat tetapi memang dah macam anak beranak kandung!

"Berjuanglah,Shiro."

"Yosh!!Shiro akan berjuang!!"

Di ruang menunggu....

Tuuunngg!!

Tuuunngg!!!

Shiro bermain game tembak-tembak bersama player bernama Crusy Handed.Jarinya makin laju menekan butang-butang tersebut.

"Ahhh!!Rambut Shiro jadi panjang!"Uraraka terkejut ketika melihat rambut Shiro menjadi panjang.

Hari tu,dia melihat rambut Shiro pendek,hari ni,dia melihat rbut Shiro panjang.

"Pencuci rambut yang kau gunakan sampai sepanjang ni?Baru beberapa hari kami melihat rambut kau pendek,sekarang dah jadi panjang."Tanya Yaoyorozu.

"Aku boleh mengubah rambut dan warna aku sesuka hati."

"Eh!?Bukan ke Quirk dua ke!?Kenapa boleh jadi tiga!?"

"Ini Efek dari Quirk aku je.Ia tak termasuk dalam Quirk aku."Balasnya tanpa seinchi pun Shiro menoleh ke Uraraka dan Yaouyorozu.

BAKKK!!!

Pintu terbuka.Iida datang dengan bersemangat.

"Semua!!Bersiap sedialah!!Acara akan bermula tak lama lagi!!"Kata-kata semangat Iida membuat mereka semua bertambah gugup.

Yelah,Sewajarnya mereka semua berasa gugup.Acara ni akan ditonton oleh beribu-ribu penonton dan pro hero hebat-hebat dari seluruh jepun.Sementara mereka gugup,Shiro malah bersantai bermain Game di PSP nya bersama Tomura dari jauh.

"Kau hanya akan buatkan mereka bertambah tertekan,Burung berkacamata."

"Shiro-san,Nama aku Iida Ten—"

"Tiada siapa perduli.Aku tak tau dan tak ingin tahu."

"Shiro-san."Panggil Todoroki yang berada di hadapan Shiro.Tangan kirinya dimasukkan ke dalam poket kirinya.

Shiro yang melihat Todoroki di situ,terus mematikan PSP nya.Dia melihat wajah Todoroki yang begitu serius lalu bangun dari kerusinya.Jarang si raja Ais 1 A mengajak orang bercakap.Lagi-lagi Ratu Ais.

White Snow Rabbit[BNHA x OC]Where stories live. Discover now