"Shiro?"
Stain tersentak melihat wajah Shiro yang serupa dengan gambar yang diberi.
'Tak diragu lagi.Rambut Putih,Bermata biru dan memakai double pin hitam di rambut kirinya....Dia Shiro del Archvillain.'
"Oi!Soko no Onna!"Panggil Stain.
Shiro menatap sekelilingnya dengan penuh kebingungan.Stain menepuk dahinya, "Ye!Itu kau!Memangnya ada perempuan lain kat sini!?"Marahnya dengan jengkel.
"Nama dan Wajah yang tak asing.Cik Risa dan orang-orang di League of Villain memberitahu aku semua tentang kau."Ucap Stain dengan serius."Jika benarlah kau orangnya,Maka kau ialah Target aku kali ni."
"Cik Risa?"Shiro tertegun.Wajah datarnya terus berubah menjadi serius.
'Jarang Shiro membuat wajah seserius itu....'Gumam Todoroki,Midoriya dan Iida.
"Akhirnya aku faham...."
"Apa maksudnya?"Tanya Todoroki.
"Entahlah....Yang pasti...."Shiro menatap penuh dingin dan serius pada Stain."Mulai Besok,aku perlu pakai pakai helmet supaya tidak dikenali."
". . . . ."
'Kenapa Dia mengatakan hal bodoh dengan wajah serius!!?'Jerit mereka semua dengan sweatdrop berjemaah.Gagal epik,bang.
"Shiro-san!Ini bukan masanya untuk melawak!"Marah Iida.
"Apa kau rasa aku ni punya selera nak melawak?"Balas Shiro dengan Savage.
Shiro tu emotionless dan datar je.Ada ke dia nak melawak time-time gini?
'Apa dia ni Bloody Rabbit yang sebenarnya?'Stain mengimbas semula memori ketika pertemuannya dengan Risa.
"Sejak kematian 'Alice',Shiro hanyalah Alat yang tidak beremosi.Jangan ambil kesah sangat pasalnya tetapi agak susah untuk membaca situasi dari wajahnya.Dia tu macam robot."
'Dia seakan-akan seperti robot tetapi beremosi sesikit ketika bercakap dengan kawannya.Aku langsung tidak merasakan aura yang kuat darinya.Dilihat dari mana pun,dia hanyalah gadis biasa yang tiada niat untuk hidup.'
"Shiro."Panggil Todoroki.Shiro menganggukkan kepalanya dan bersiap sedia.
Todoroki membekukan lalu lintas gang utnuk mengamankan Midoriya dan Native,di saat yang sama menyerang Stain.Ketika Stain sibuk mengelak dari serangan ais dan api Todoroki,Shiro mengambil kesempatan membawa ketiga-tiga mangsa yang tunggu mati di tempat yang selamat—Belakang Todoroki.
"Shiro-san,Kenapa Kau boleh sekuat ni!?"Tanya Midoriya dengan takjub sekaligus heran.
Bagaimana tak nya?Shiro boleh mengangkat Midoriya,Native dan Iida seperti Guni beras lalu diletakkan di belakang Todoroki.
"Aku boleh mengangkat 5 kali ganda dari berat aku."
'Ini semua kerana darah Archvillain Sialan.'
"Jangan risau,Pro Hero akan tiba sebentar lagi."Todoroki memberikan informasi.
"Midori,Terima kasih atas undangannya.Lawan yang kau pilih memanglah terbaik."Ucap Shiro sambil berikan good job pad Midoriya.
Shiro mendekati Todoroki lalu berdiri berdamping layaknya pasukan elite yang memimpin pasukan.Mereka seakan-akan Partner yang sudah lama bersatu.Di tambah dengan angin malam hari membuatkan posisi mereka makin cool mengalahkan cuaca.
"Shiro-san!Todoroki-kun!Jangan sampai mereka mengambil darah kalian."Teriak Midoriya.
"Kemungkinan Dia boleh mengawal pengerakkan orang dengan menjilat darah mereka!"
YOU ARE READING
White Snow Rabbit[BNHA x OC]
FanfictionGadis itu kesunyian... Rambutnya putih bagaikan salji turun dari langit... Kulitnya pucat bagaikan mayat.. Dia selalu bersendirian... "Ahh...Aku benci ni." Dirinya cuba melarikan diri dari genggaman Keluarganya Hero Busuk. Mereka bukan Hero. Mereka...