Aku tersentak dan mata kami dua-dua terus memandang ke arah seseorang yang sedang mencarut itu.
Jeno?
Wajahnya kelihatan sangat marah dan memandang kami macam nak makan sahaja. Dia pun melangkah mendekati kami dan tangan aku terus ditarik supaya berdiri.
"Jeno~yah"
Tangan aku ditarik ikutinya tetapi Yuta kembali menarik tangan aku sebelah lagi.
"Lepaskan dia" dengan perlahan Jeno tutur.
"Kau sakiti dia, Lee Jeno"
Wait. Yuta kenal Jeno? Nama keluarganya juga Yuta tahu sedangkah masa kami berjumpa tiada pula sesi berkenalan.
"Kau yang bakal sakiti dia. So, let her go!" arah Jeno dengan tegas.
Tapi Yuta masih tidak berganjak dan masih memegang erat tangan aku. Aku pula sudah buntu di tengah-tengah antara mereka. Kemudian, susuk tubuh yang amat aku kenali berdiri di belakang Jeno.
"Tepi" arah dia pada Jeno.
Jeno pun melepaskan tangan aku apabila mendengar arahan lelaki itu.
"Lee. Tae. Yong" Yuta tersenyum sinis.
Taeyong memandang aku tajam seperti sedang memarahi aku. Aku pun segera menundukkan wajah takut melihatnya.
"Long time no see you, Lee Taeyong"
"Shut up before I cut your mouth!" Taeyong memberikan amaran kepada Yuta. Tapi aku yang kecut perut.
"Kau fikir kau boleh ugut aku lagi ke?"
Taeyong mengerling ke arah Yuta. Malas menjawab soalan lelaki itu. Dia kembali memandang aku.
"Follow me now, Kim Sera" arahnya walaupun tidak tegas tapi cukup membuatkan aku akur.
"No! You must follow me, Sera"
Aku memandang Yuta dan perlahan-lahan menarik tangan aku dari pegangannya. Entah kenapa aku memilih Taeyong daripada dia. Aku sendiri tidak tahu.
"Saya okay" itu sahaja jawapan yang aku beri kepadanya dan terus tangan aku direntap kasar oleh Taeyong.
"Stay away from her, Nakamoto Yuta" kata Taeyong dan menarik aku pergi dari situ.
Tiba sahaja di luar dia membuka pintu kereta dan mengarahkan aku masuk.
"Cepat Sera!"
Jeno hanya memerhatikan aku dan aku akur dengan arahan Taeyong. Siapa Jeno? Apa hubungannya dengan Taeyong? Pintu kereta ditutup apabila aku sudah masuk kedalamnya. Aku lihat Taeyong dan Jeno berborak sesuatu yang amat serius. Sesekali mereka mengerling ke arah aku. Aku segera melarikan pandangan. Tak lama selepas itu, pintu kereta sebelah pemandu dibuka dan Taeyong masuk ke dalam.
"Aku pergi dulu, Jeno. Jumpa lain hari"
"Baik, Tuan Lee" jawab Jeno.
Dari situ aku tahu pasti Jeno dan Taeyong ada apa-apa. Mereka pasti sudah lama kenal. Sedar-sedar sahaja kereta sudahpun bergerak laju meninggalkan kawasan cafe itu.
"S-saya m-minta m-maaf" ujar aku perlahan.
Atas sebab apa, aku sendiri tak tahu. Yang aku tahu dia marahkan aku.
"Shut up before I loss control, Sera!"
Aku terus menekup mulut. Takut. Badan disandar kan pada kerusi dan mata hanya memandang ke arah luar tingkap.
***
Dari tadi dia menarik tangan aku dan bila masuk sahaja ke dalam rumah banglonya, dia melepaskan tangan aku kuat. Dia menolak aku masuk ke dalam biliknya. Pintu bilik terus ditutup. Aku hanya menundukkan wajah takut kerana aku tahu dia sedang asyik memerhatikan aku.
YOU ARE READING
TY's
Hayran Kurgu"She's TY's. You touch her, you die!" Cast: Lee Taeyong Kim Sera as You Start: 24/7/2021 End: 09/03/2022 Most Impresive Ranking #02 in Yuta #03 in Taeyong #08 in Mark Other Ranking #28 in Jeno #91 in NCT